Nagy úr a hideg a ralirajongók pedig rendkívül leleményesek. Nem elég, hogy az összes fellelhető ruhadarabot magukra szedték szombaton, előkerültek a különböző símaszkok és takarók is.
Itt egy család, hóembernek öltöztetett gyerekekkel, amott egy baráti társaság a teafőző körül, csillag alakban feküdve, hálózsákokban. Ebből a kis bevezetőből talán kiderül, hogy a Brit Rali második napjára lehűlt a levegő, és metsző szél fújt. Mindenki azon volt, hogy lehetőleg csak a szeme látszódjon ki a ruhák alól, azt viszont volt miért nyitva tartani, mert ezek a "srácok” csuda dolgokat produkáltak. Elsőként Petter Solberget illeti dicséret, aki az összes szombati gyorsaságit megnyerte. Minden egyes alkalommal valamivel gyorsabb volt legfőbb vetélytársánál, Loebnél. (Érdekesség, hogy kettejükön kívül az első négybe csak Tommi Mäkinen és Colin McRae fért be a szombati etapokon.) Annak ellenére, hogy vasárnap mindössze három gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, Solberg még nem mer örülni. Jól tudja (a saját bőrén tapasztalta, nem is egyszer), hogy egy verseny csak a célban ér véget.A szőke norvég, aki korábban táncbajnok volt hazájában, talán most egy kicsit jobban örülne annak, ha kétnapos viadalokat rendeznének a világbajnokságon. Akkor ugyanis már övé lenne a büszke cím. Így azonban még neki és a Subarunak is ki kell bírnia egy napot.A másik vb-aspiráns, Sebastien Loeb láthatóan visszavett a tempóból. A miértre van magyarázat is: a Citroen nagyfőnöke ideszólt Franciaországból, hogy a gyártó-vb-cím mindennél fontosabb – még az egyéni elsőségnél is. A csapatfőnök Guy Fréquelin nem tehetett mást, megkérte a versenyzőit, hogy biztonságosan autózzanak. A Citroen így is vezeti a pontversenyt (az előnye öt pont a Peugeot előtt), ráadásul most is jobban állnak a pilótái, mint francia vetélytársáéi (Rovanperä az ötödik, Loix a hetedik), ezért érthetetlen a döntés. Azzal ugyanis mindenki tisztában van, hogy kik és milyen autóval nyertek világbajnoki címet, a konstruktőrbajnokok azonban általában feledésbe merülnek.Szegény Loeb pedig hűséges alkalmazotthoz híven végrehajtja az utasítást – még így is nagyon gyors, csak éppen azt a kis pluszt nem adja hozzá, amivel akár nyerhetne is. Méghozzá nem csupán egy versenyt, hanem a világbajnoki címet is.A harmadik helyért két olyan kiváló versenyző küzd egymással, akiket jövőre nem láthatjuk a versenypályákon. Tommi Mäkinent azért, mert visszavonul, Colin McRae-t pedig azért, mert nem kapott ajánlatot egyik nagy gyári csapattól sem. (Elképzelhető, hogy a skót egy év kihagyás után visszatér.)A finn négyszeres világbajnok, a skót egyszeres, viszont utóbbi tartja a futamgyőzelmi rekordot 25 elsőséggel. Mindketten hiányozni fognak a mezőnyből, főleg az olyan csaták miatt, amilyen a mostani is. Ôk is nagyon élvezik a küzdelmet, igaz, kicsit "búcsúhangulata” van az egésznek. Mäkinen például nem a megszokott versenyzőcipőjét hordja, hanem egy vadonatújat, amely arany színben pompázik. Kedves gesztus, de valószínűleg folyamatosan arra emlékezteti, hogy ez az utolsó fellépése a rali színpadán. A két, még versenyben lévő Peugeot-pilótával (Rovanperäval és Loix-szal) kapcsolatban fentebb már említettük, hogy mindketten pontszerzőhelyen állnak – szendvicsbe fogják a Ford fiatal belga tehetségét, a hatodik helyen tanyázó Francois Duvalt. Ez őszintén szólva nem túl nagy meglepetés, annál nagyobb, hogy az ifjabb Tóth János Peugeot-jával száguldó osztrák Manfred Stohl szenzációsan szerepel Walesben. Az OMV Motorsport pilótája szombaton háromszor volt hetedik, és pontszerzőhelyre zárkózott fel. Olyan autóval, amely jócskán túl van az ötvenedik versenyén (ilyen öreg gép nincs még egy a mezőnyben), igazán szép teljesítmény.Érdekességként elmondhatjuk, hogy Cardiff a rali (no meg az egyik walesi nemzeti ünnep) lázában ég, a ralicsapatok tagjai mégis mintha az űrből jöttek volna. Nyakig felöltözve ugyanis egyetlen helyit sem látni Cardiff utcáin. A tinilányok esténként hipermini szoknyában, pántos trikóban közlekednek, harisnya és kabát nélkül, szandálban! Nyolc fokban! (Volt, aki arra gyanakodott, hogy jegesmedvétől származnak.) Eközben pedig a ralira érkezők két pulóverben és nagykabátban, sapkában is dideregnek. Megállapíthatjuk tehát, hogy nagy úr a hideg – de még nagyobb a divat.Brit Rali, a vb 14. (utolsó) futama, Cardiff
Abszolút sorrend 15 gyorsasági szakasz után:
Abszolút sorrend 15 gyorsasági szakasz után: 1. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 2:48:55.4, 2. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 41.2 másodperc hátrány, 3. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC) 2:25.2 p h., 4. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 2:31.4 p h., 5. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Peugeot 206 WRC) 4:33.9 p h., 6. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 5:53.7 p h., 7. Loix, Smeets (belga, Peugeot 206 WRC) 6:29.2 p h., 8. Stohl, Minor (osztrák, Peugeot 206 WRC) 7:35.8 p h.