Ketten maradtak: Sebastien Loeb és Petter Solberg. A harmadik gyorsasági szakasztól kezdve ők ketten küzdenek tovább a világbajnoki címért.
A világbajnoki sorozat utolsó napja elôtt Petter Solberg áll a legjobban – a norvégtól csak karnyújtásnyira van a végsô gyôzelem
A világbajnoki sorozat utolsó napja elôtt Petter Solberg áll a legjobban – a norvégtól csak karnyújtásnyira van a végsô gyôzelem
Carlos Sainznak ugyanis megint nem hozott szerencsét a Brit Rali. Öt évvel ezelőtt úgy veszítette el itt az összetett elsőségért vívott csatát, hogy neki állt a zászló. A legnagyobb ellenfele, Tommi Mäkinen kiesett, neki csak be kellett volna gurulnia a célba a Toyotájával. A kocsi azonban megadta magát az utolsó gyorsasági szakaszon. Most egy kicsit más volt a helyzet. Már reggel kezdődtek a bajok, mivel a versenyző autójába egy új rendszerű belső kamerát szereltek be, amely azonban meghibásodott, majd kigyulladt. A rutinos öreg róka hét perccel később érkezett az időellenőrző állomásra, mint kellett volna, és ezen kellőképp felidegesíthette magát, mert hamarosan hibázott. Túl gyorsan hajtott be az egyik kanyarba, lecsúszott az útról, és nem tudta folytatni a versenyt. Utóbb elmondta, hogy hallotta, amint a navigátora bemondta a harmadik sebességi fokozatban teljesítendő kanyart, de egyszerűen nem fogta fel, és ötödik fokozatban hajtott bele. Ezzel elveszítette az esélyt arra, hogy megszerezze harmadik világbajnoki címét. Legalábbis az idén. Nem Sainz volt az egyetlen, aki korai búcsúra kényszerült. A címvédő Marcus Grönholm három keréken tette meg a harmadik gyorsasági szakasz java részét (az autója bal elejét összetörte egy alattomos fatuskó), végül azonban a cél után nem sokkal félre kellett állnia. A rendőrök ugyanis úgy találták, hogy a Peugeot közúti közlekedésre alkalmatlan. És bármennyire szeretett volna tovább küzdeni (már csak a konstruktőr-világbajnoki cím miatt is), Grönholmnak be kellett látnia, hogy igazuk van. Markko Märtin nem követett el hibát, ennek ellenére az ő versenyének is vége szakadt már a délelőtt folyamán. A Focus WRC motorja a második gyorsasági szakasz utáni etapon gyengélkedni kezdett – kétszer váratlanul le is állt –, de akkor még úgy tűnt, bírja. Utóbb kiderült, mégsem. Pedig normális körülmények között talán Märtinnek is lett volna esélye beleszólni a futamgyőzelemért folyó küzdelembe. Ezt így Sebastien Loeb és Petter Solberg sajátítja ki magának. Igaz, számukra nemcsak a tíz pont a tét, hanem annál jóval több – a világbajnoki trófea. A csütörtöki szuperspeciálison Solberg volt a jobb, és bár az első néhány gyorsasági szakaszon Loeb egérutat nyert, délutánra azonban a tavalyi győztes norvég fiú visszavette a vezetést (a részsikerek aránya egyébként eddig 4:3 Solberg javára). Még úgy is, hogy az utolsó előtti gyorsasági szakaszon öt kilométerrel a cél előtt defektet kapott. Igaz, hogy így csökkent az előnye, ám ő várhatja vezető pozícióból a második napot. A különbség kettejük között elenyésző, de máris elkezdődtek a pletykák, hogy Loeb a harmadik gyorsasági szakasz után visszafogta magát, mert csapatának a gyártó-világbajnoki cím fontosabb. Nos, a heves vérmérsékletéről ismert norvégnak erről is megvan a véleménye: "Még hogy csapatutasítás?! Akárki akármit mond, ő ugyanazért van itt, mint én – győzni akar! De ne gondolják, hogy én közben aludni fogok!” Nos, nemcsak Solberg nem alszik, de csapattársa, Tommi Mäkinen sem. A négyszeres világbajnok szép emlékekkel akar búcsúzni az aktív versenyzéstől, és úgy tűnik, ezek a pályák igazán fekszenek neki – no meg a Subarunak. A "repülő finn” jelenleg a harmadik helyen áll, úgy, hogy veszített néhány másodpercet, amikor a harmadik gyorsaságin utolérte a három keréken vánszorgó Grönholmot. S ha már visszakanyarodtunk a Peugeot-pilótához, mindenképp ki kell térnünk néhány szó erejéig a konstruktőri címért folyó küzdelemre. A különbség pillanatnyilag öt pont a Citroen javára, és a helyezések tekintetében is jobban áll az éllovas. Loeb ugye a második, McRae pedig a negyedik, miközben a két versenyben lévő Peugeot közül Rovanperä az ötödik, Loix pedig csak a kilencedik, tehát egyelőre nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. A klasszikus értelemben vett privát pilóták közül a legjobban (a 10. helyen) az osztrák Manfred Stohl áll (Panizzinek és Krestának köztudottan "félgyári” háttere van). Az OMV Motorsport pilótájának helyezése nemcsak azért érdekes számunkra, mert két magyar szerelője is van a csapatnak, hanem azért is, mert a korábbi N-csoportos világbajnok azt a Peugeot 206 WRC-t vezeti, amelyikkel a hatszoros bajnok ifjabb Tóth autózik a magyar bajnokságban. Stohl a mezőny legöregebb Peugeot-jával úgy megy, mint az álom, jó néhány gyári pilótát maga mögé utasítva.
Brit Rali, a vb 14. (utolsó) futama, Cardiff Abszolút sorrend 7 gyorsasági szakasz után: 1. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 1:32:37.2, 2. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 8.0 mp hátrány, 3. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC) 1:32.2 p h., 4. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 1:43.6 p h., 5. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Peugeot 206 WRC) 2:41.2 p h., 6. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 2:49.3 p h., 7. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 3:35.2 p h., 8. Kresta, Tomanek (cseh, Peugeot 206 WRC) 4:05.2 p h.