Montoya felkészült a hőségre

Vágólapra másolva!
2003.08.17. 20:38
Címkék
Hat nap múlva kialszanak a piros lámpák a Hungaroring célegyenesében, és hatalmas hangzavar közepette útjára indul a 18. Marlboro Magyar Nagydíj, a 16 futamos Formula1-es világbajnokság 13. versenye. A pilóták csaknem háromhetes szabadsága lassan véget ér, a mezőny szerdára várhatóan megérkezik Magyarországra. Csütörtökön a versenyzők egyórás tesztelésen kipróbálhatják az újjáépített aszfaltcsíkot, péntektől pedig már az idén megszokott menetrend alapján zajlanak az események.
Juan Pablo Montoya a nyári szünetet edzésre használta, mert tudja, a magyarországi hôségben az erônlét dönthet (Fotó: Árvai Károly)
Juan Pablo Montoya a nyári szünetet edzésre használta, mert tudja, a magyarországi hôségben az erônlét dönthet (Fotó: Árvai Károly)
Juan Pablo Montoya a nyári szünetet edzésre használta, mert tudja, a magyarországi hôségben az erônlét dönthet (Fotó: Árvai Károly)
Juan Pablo Montoya a nyári szünetet edzésre használta, mert tudja, a magyarországi hôségben az erônlét dönthet (Fotó: Árvai Károly)
Juan Pablo Montoya a nyári szünetet edzésre használta, mert tudja, a magyarországi hôségben az erônlét dönthet (Fotó: Árvai Károly)
Juan Pablo Montoya a nyári szünetet edzésre használta, mert tudja, a magyarországi hôségben az erônlét dönthet (Fotó: Árvai Károly)
Az elmúlt versenyeket uraló Williams-istálló pilótái nem sokat pihentek a rövid nyári szünet során, Juan Pablo Montoya az Egyesült Államokban tréningezett, míg Ralf Schumacher a hétfői meghallgatására készült. A német a hazai versenyének rajtjánál tömegkarambolt okozott, az FIA ezért azzal bünteti őt, hogy a Magyar Nagydíjon elért rajtpozíciójához képest tíz rajthellyel hátrébbról kell indulnia. Ralf és a csapata fellebbezett, a fellebviteli bizottság hétfőre tűzte ki a meghallgatást, eredmény szerdán várható.
"Nemigen tudok még a Magyar Nagydíj esélyeiről beszélni, hiszen minden attól függ, hogy milyen eredményes lesz a fellebbezésem. Ha megmarad a büntetésem, és veszítek tíz helyet, biztosan sokkal nehezebb dolgom lesz a versenyen. A Hungaroringen nemigen lehet előzni, de semmi sem lehetetlen, főleg most, hogy változtattak a pálya vonalvezetésén. Hockenheimben kaptam néhány tervet a magyar pályáról, és láttam, hogy hosszabb lett a célegyenes, tehát elvileg már nagyobb az esély az előzésre – mondta a német, aki szerint az autónak nagyon fekszik majd a pályánk. – Tavaly harmadik lettem, ez kiváló eredménynek számított akkoriban, ezért most is bizakodó vagyok. Az idei autónk kerekei közelebb vannak egymáshoz, ez az ilyen kanyargós pályákon nagy előnyt jelent. A meleg is a mi gumijainknak kedvez.”
Montoyának nincsenek túl jó emlékei a Magyar Nagydíjról, tavalyelőtt a nyolcadik, tavaly pedig a 11. lett. Egy évvel ezelőtt Kimi Räikkönen emlékezetes előzéssel, a verseny egyetlen izgalmas jelenetével került elé. "Bár az elmúlt években nem volt szerencsém Magyarországon, az autó ezúttal sokkal versenyképesebb, a csapat sokkal motiváltabb, és a gumijaink is sokkal jobbak. Budapestet nagyon szeretem, a város roppant izgalmas. A pálya már nem annyira, de a módosítások miatt biztosan jobb lesz az idei verseny. A forróságra felkészültem, rengeteget edzettem Miamiban, mert nagyon fontos, hogy bírjam a kegyetlen körülményeket” – fogalmazott Montoya. Sam Michael, a Williams ügyvezető igazgatója elmondta, a pálya gyorsabbá tétele ellenére még mindig maximális leszorítóerőre van szükségük az autóknak, mert a kanyarokban sokkal több időt lehet nyerni, mint az egyenesekben veszíteni.
A Magyar Nagydíjon mindig hatalmas a hőség, ezért a Hockenheimben, hasonló körülmények között taroló Michelin-abroncsok (a gyár F1-be való visszatérése óta először végeztek az első hat helyen az általa ellátott csapatok) használói számítanak esélyesnek. A Ferrari Bridgestone-gumijai nem bírják tartani a lépést a Michelinekkel, Luca Badoer, a Ferrari tesztpilótája szerint a teszttilalom a lehető legrosszabbkor jött csapata számára. "Rengeteget kellett volna dolgoznunk, elsősorban az új gumikeverékeket kellett volna kipróbálnunk. Persze, más csapatok sem tesztelhettek” – mondta Badoer, aki Fioranóban az ilyenkor megengedett 50 kilométeres távot kihasználva készíti fel a Mogyoródra szállítandó autókat, amelyekkel a vb-pontversenyben vezető Michael Schumacher és társa, Rubens Barrichello versenyez majd.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik