Ismét bebizonyosodott, hogy mennyire kiegyensúlyozott az idei gyorsasági vb mezőnye. Donington Parkban, a vb 8. futamán a 125-ösök között az összetett hetedik helyén álló Stefano Perugini lett az edzéselső, 250-ben Fonsi Nieto már a szezon negyedik pole pozíciósa, mint ahogy a MotoGP-ben Max Biaggi is a negyedik bukósisakos, aki edzéskirály tudott lenni az idén. Az első 2003-as pole-ját megszerző három pilóta közül Mad Max pályafutása 53., Nieto a 12., Perugini pedig a harmadik rajtelsőségének örülhetett.
Talmácsinak még vannak ötletei a javításra
Talmácsi Gábor (Aprilia, 15. hely): – A pozícióm nem jó, az idôeredményem annál inkább. Ez volt a maximum, amit ki tudtam hozni magamból, de sajnos a vetélytársak is gyorsultak. Nagyon sűrű a mezôny, minimálisak a különbségek a pilóták között. Még van ötletem, hogy miben javulhatnánk a vasárnapi viadalig: kicsit keményebb gumit használok majd, ám ennek érdekében állítanunk kell a hátsó futóművön. Az elsô tízbe kerülés a cél.
Tóth Imre (Honda, 25. hely): – A reggeli edzést elrontottuk egy rossz gumiválasztással. Keményebb keveréket tettünk fel elôre, ami nem volt jó, de én azt hittem, hogy a futóművel van baj. Ezért aztán az idômérésre nem sikerült jól beállítani a motort. Az idôeredményemen javítottam valamennyit, de a riválisok sokkal többet, hiszen tíz helyet hátracsúsztam péntekhez képest.
Lénárt Péter (Honda, 33. hely): – Majdnem két másodpercet javítottam a pénteki eredményemhez képest, és ez annak köszönhetô, hogy sokkal jobb lett a futómű. A gumit is jól választottuk ki, így az elôzô nappal ellentétben már hatodik sebességi fokozatban is tudtam fullgázt húzni úgy, hogy nem volt instabil a motor.
Talmácsinak még vannak ötletei a javításra
Talmácsi Gábor (Aprilia, 15. hely): – A pozícióm nem jó, az idôeredményem annál inkább. Ez volt a maximum, amit ki tudtam hozni magamból, de sajnos a vetélytársak is gyorsultak. Nagyon sűrű a mezôny, minimálisak a különbségek a pilóták között. Még van ötletem, hogy miben javulhatnánk a vasárnapi viadalig: kicsit keményebb gumit használok majd, ám ennek érdekében állítanunk kell a hátsó futóművön. Az elsô tízbe kerülés a cél.
Tóth Imre (Honda, 25. hely): – A reggeli edzést elrontottuk egy rossz gumiválasztással. Keményebb keveréket tettünk fel elôre, ami nem volt jó, de én azt hittem, hogy a futóművel van baj. Ezért aztán az idômérésre nem sikerült jól beállítani a motort. Az idôeredményemen javítottam valamennyit, de a riválisok sokkal többet, hiszen tíz helyet hátracsúsztam péntekhez képest.
Lénárt Péter (Honda, 33. hely): – Majdnem két másodpercet javítottam a pénteki eredményemhez képest, és ez annak köszönhetô, hogy sokkal jobb lett a futómű. A gumit is jól választottuk ki, így az elôzô nappal ellentétben már hatodik sebességi fokozatban is tudtam fullgázt húzni úgy, hogy nem volt instabil a motor.
Az már pénteken kiderült, hogy a Donington Park-i pálya a 125-ben sokkal jobban fekszik a Hondáknak, mint az Apriliáknak. Az erőviszonyok szombatra sem változtak meg, hiszen az első öt rajtkockában négy hondás található. Ennek ellenére nem egy Honda-pilóta ünnepelhetett az edzés végén, az apriliások becsületét ugyanis megmentette Stefano Perugini, aki újra szuzukai formájában motorozik. A szezonnyitót megnyerő olasz rendkívül visszaesett a Japán GP után: csak három ötödik és két hetedik helyre volt képes. A Brit GP második időmérőjén azonban ismét megállíthatatlan volt, amit jól mutat, hogy egy tizeddel megjavította Manuel Poggiali tavalyi pályacsúcsát. A 250-es Fonsi Nieto is nagy feltámadónak számít. Tavaly folyamatosan tarolt az edzéseken, ám az idén egyszer sem volt esélye a pole pozíció megkaparintására. Donington Parkban, amely az egyik kedvenc pályája a spanyolnak, az első és a második tréningen is nagyon magabiztosan motorozott, és teljesen megérdemelten lett az övé a legjobb rajthely. Poggialinak és Franco Battaininek ugyanakkor nem sikerült az edzés, mindkét versenyző bukott.
Biaggi meglepte a többieket
Max Biaggi pályafutása során 53. alkalommal oktatta a vetélytársait szombaton
A MotoGP-ben Max Biaggi volt a fő szenzáció. A négyszeres világbajnok a Brit GP-re megkapta a Hondától a gyári pilóták, Valentino Rossi, Sete Gibernau és Nicky Hayden által használt vázat, illetve kuplungot, ám az új alkatrészekkel pénteken csak a 9. helyet szerezte meg. A szombati edzés végére azonban tökéletesen belőtte a Hondáját, és elorozta a pole-t Gibernau elől. A tréning másik meglepetésének Marco Melandri számít, aki a pénteki 13. helye után – Rossit megelőzve – a harmadik helyre volt jó szombaton. Rossi szinte végig szenvedett a gumijaival, ráadásul a hajrában az első kereke defektes is lett. Az olasz nimbusza, mondanunk sem kell, egy pillanatra sem csökkent. Piero Ferrari, a Ferrari elnökhelyettese meghívta őt egy Formula–1-es tesztre, amelyen kipróbálhatja Michael Schumacher F2003-GA jelzésű idei együlésesét.
Brit GP, a gyorsasági motorkerékpáros vb 8. futama, Donington Park
A rajtsorrend. 125 kcm: 1. Perugini (olasz, Aprilia) 1:37.984, 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:38.078, 3. Dovizioso (olasz, Honda) 1:38.143, 4. Corsi (olasz, Honda) 1:38.370, 5. Kallio (finn, Honda) 1.38.386, 6. Barbera (spanyol, Aprilia) 1:38.417, …15. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 1:38.960, …25. Tóth Imre (magyar, Honda) 1:40.009, …33. Lénárt Péter (magyar, Honda) 1:41.975
250 kcm: 1. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:33.859, 2. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:34.215, 3. Elias (spanyol, Aprilia) 1:34.386, 4. Macudo (japán, Yamaha) 1:34.398, 5. De Puniet (francia, Aprilia) 1.34.572, 6. Battaini (olasz, Aprilia) 1:34.743