Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya egymás után második kettős győzelmét ünnepelte, az Európai GP után Franciaországban is diadalmas Williams-istálló három pontra megközelítette az elmúlt években legyőzhetetlen Ferrarit a konstruktőrök pontversenyében.
A Williams duójának vasárnap nem volt ellenfele Magny-Cours-ban, a csapaton belüli csata azonban elmaradt
A Williams duójának vasárnap nem volt ellenfele Magny-Cours-ban, a csapaton belüli csata azonban elmaradt
A grove-i alakulat a BMW-motornak és a Michelin-gumiknak köszönhetően a Formula–1-es mezőny legjobb csapatává vált, Magny-Cours-ban megközelíthetetlen volt. A harmadik helyet Michael Schumacher szerezte meg Kimi Räikkönen előtt, így egy ponttal növelni tudta előnyét az egyéni versenyben.
A rajtot Michael Schumacher nagyon rosszul kapta el, mindkét McLaren-Mercedes bejött elé, igaz, egy határozott akcióval David Coulthardot visszaszorította az ötödik helyre. Rubens Barrichello is elrontotta a rajtot, de őt nem sikerült megelőznie Mark Webbernek. A brazil a második kör végén, a célegyenesbe fordulás közben megcsúszott, és a mezőny végére került. A pontszerző helyeken Ralf Schumacher, Juan Pablo Montoya, Kimi Räikkönen, M. Schumi, Coulthard, Jarno Trulli, Fernando Alonso, Webber sorrend alakult ki, igaz, a két Williams-BMW rögtön elhúzott a többiektől. Az élmezőnyből DC állt ki először a boxba, a mclarenes már a 15. körben szervizelt. A következő körben követte Räikkönen és Trulli, majd a többiek is kiálltak. A sorrend Coulthard és Michael Schumacher között változott, a skót a világbajnok elé került.
53. Francia Nagydíj, a 16 futamos Formula–1-es világbajnokság 10. állomása, Magny-Cours
A 70 körös (308.586 km) verseny végeredménye: 1. Ralf Schumacher (német, Williams-BMW, Michelin) 1:30:49.213 (átlag: 203.866 km/óra) 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 13.813 mp h. 3. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 19.568 mp h. 4. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 38.047 mp h. 5. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 40.289 mp h. 6. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:06.380 p h. 7. Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1 kör h. 8. Panis (francia, Toyota, M) 1 kör h. 9. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1 k h., 10. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1 k h., 11. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1 k h., 12. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 2 k h., 13. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 2 kör h., 14. Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B) 3 k h., 15. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 3 k h., 16. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 4 k h., Feladta: Button (brit, BAR-Honda, B, üzemanyagtöltô) 21, Alonso (spanyol, Renault, M, motor) és Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B, motor) 43-43, Trulli (olasz, Renault, M, motor) 45 megtett kör után Leggyorsabb kör: Montoya (36. kör) 1:15.512 (átlag: 210.292 km/óra)
Barrichello a mezőny végéről igen lassan zárkózott fel, pedig még az is segített neki, hogy Jenson Button a BAR-csapat üzemanyagtöltőjének hibája következtében – kifogyott az üzemanyag – kiesett előle. A pénteki edzésen felboruló sorrend után sokakban felvetődött: miképp alakulna az olyan verseny, amelyen a legjobbak rajtolnának hátul, és át kellene verekedniük magukat a mezőnyön. Barrichello a saját hibájából megtudhatta. Az élmezőnyben továbbra sem változott a helyzet, senki sem került közel az előtte haladóhoz, így csata sem alakult ki. A szervizelések második fordulóját Räikkönen kezdte a 30. körben, a finn után Coulthard, majd a többiek következtek. Ralf Schumacher végig megtartotta első helyét, ezúttal is az utolsók között gurult ki a boxba. Előnye a második boxkiállása után csökkenni kezdett Montoyával szemben, a kolumbiai felzárkózott csapattársa mögé. Barrichello menet közben átváltott kétkiállásos taktikára, a Renault-k pedig motorhiba miatt szinte egyszerre estek ki. A harmadik boxkörben Coulthard üzemanyagtömlőjével gondok akadtak, a skót vesztett legalább tíz másodpercet – mellesleg két szerelőt magával rántott, mert ők még nem húzták ki a tömlőt, amikor DC elindult. Räikkönen kerékcseréje sem alakult tökéletesen, Michael Schumacher néhány gyors körnek és a kiváló időzítésnek (hat körrel később állt ki, mint vetélytársa) köszönhetően meg tudta előzni a finnt. Montoya és Ralf egykörnyi különbséggel, az 50. és az 51. fordulóban szervizelt – a Williams-csapat fölényére jellemző, hogy mindketten visszajöttek a még kerékcsere előtt álló Michael Schumacher elé. A boxkiállását a tervezettnél két körrel előrébb hozó kolumbiai a gyorsan reagáló német nyakán loholt, de a nürburgringi győztes villámgyorsan elhúzott tőle. Körönként egy másodpercet adott kedveszegett csapattársának, aki nem akarta kockáztatni biztos nyolc pontját egy esetleges ütközéssel. A hajrában Michael Schumacher egyre közelebb került Montoyához, aki ellenfeleinél már két másodperccel lassabban tette meg köreit – kívülről úgy tűnt, hogy a dél-amerikainak gondjai vannak, és ez némileg izgalmassá tette az utolsó köröket. Mindenesetre érdekes csata hiúsult meg Ralf Schumacher és Montoya között. Sir Frank Williams és Patrick Head, a team két vezetője nem állít fel csapaton belüli erősorrendet, többször is hangoztatták, hogy pilótáik nyílt csatában dönthetik el egymás között a pozíciók sorsát – Montoya miatt most nem jött létre a várt viadal, Ralf kényelmesen nyerte meg a versenyt. A Renault-k kiesése és az utolsó boxkiállások után a Williams-BMW-k mögött Michael Schumi, Räikkönen, Coulthard, Webber, Barrichello, Olivier Panis sorrend alakult ki a pontszerző helyeken, de csata nem folyt a pozíciókért. A sorozatban második kettős győzelmét ünneplő Williams három pontra megközelítette a Ferrarit a konstruktőrök között, míg Ralf 13 egységre feljött Michael Schumacherre. Az ötszörös világbajnok egy ponttal növelte Räikkönennel szembeni előnyét, most nyolc ponttal vezet az egyéniben. Webber a legutóbbi hat futamból ötödször végzett pontot érő helyen, és megelőzte a Giancarlo Fisichella, Button duót. Panis a hazai versenyén pontot szerzett, és már csak egy egység választja el csapattársától, Cristiano da Mattától. A pénteki edzést megnyerő Jos Verstappen négykörös hátránnyal az utolsó helyen zárt…