Rajt Dunaújváros főterén, gyorsasági szakasz a lakótelepi házak között, a körforgalmakban, lavírozás az útpadkák között. A Fehérvár-rali rendezői mindig kitalálnak valami meglepőt, de ez a mostani talán minden eddigit felülmúlt.
Aschenbrenner György nyerte meg a Fehérvár-rali elsô szakaszát, amelyet Dunaújváros utcáin rendeztek nagy érdeklôdés mellettFotó: Meggyesi Bálint
Aschenbrenner György nyerte meg a Fehérvár-rali elsô szakaszát, amelyet Dunaújváros utcáin rendeztek nagy érdeklôdés mellettFotó: Meggyesi Bálint
Elég, ha csak azt említjük, hogy milyen nagy munka lezárni egy egész várost néhány órára, megbénítva ezzel a forgalmat, és akkor arról már ne is beszéljünk, hogy a többezer nézőt is kordában kellett tartani valahogy. A közönség őrjöngött, a versenyzők pedig igyekeztek a lehetőségekhez mérten látványosan autózni. Persze, a fejükben azért ott volt, hogy nem az első szakaszon kell megnyerni a versenyt, emiatt talán egy kicsit tartalékoltak a szombati murvás gyorsaságikra, amelyek valószínűleg nagyon megviselik majd az autókat. Ám aki azt hiszi, hogy a városi szakasszal vége volt az izgalmaknak péntekre, az nagyon téved! Következett ugyanis további négy gyorsasági, amelyek közül hármat már éjszakai sötétségben tartottak meg. Felkerültek tehát a lámpasorok az autókra, és ezekre szükség is volt, hiszen technikás, helyenként rendkívül kanyargós pályákon kellett végighajtaniuk a párosoknak. Az utóbbi években is volt néhányszor példa arra, hogy éjszaka száguldottak a versenyzők, ilyen hosszú távot azonban valószínűleg ebből a mezőnyből csak nagyon kevesen tettek meg sötétben. A nyitó szakaszon némi meglepetésre a World Rally Carral autózókat megelőzve Aschenbrenner György volt a leggyorsabb. A WRC-sek ezt akár apró malőrnek is felfoghatták volna, ha a következő két gyorsasági szakaszon Asi nem leckézteti meg őket újfent. Kivételt jelentett ez alól a hatszoros bajnok ifjabb Tóth János, Tóth Imre kettős, amely a második és a harmadik gyorsasági szakaszt is megnyerve hat másodperces előnyt kovácsolt. Janika tehát az első háromból két szakaszt megnyert, miközben Asi őrizte második helyét, maga mögé utasítva az összetett pontversenyt vezető ifjabb Angyalfi Károlyt és a múltkori hatalmas miskolci esését kiheverni igyekvő Benik Balázst. Az N-csoportban a mezőny egyik legszimpatikusabb kettőse, az Oroszlán testvérpár áll az élen, egy tizedmásodperccel megelőzve a Mitsubishivel szemmel láthatóan már baráti viszonyban lévő Spitzmüller Csabát. A kétkerékhajtásúak közül a Bútor Róbert, Tóth Vilmos duó kezdett a legjobban, bár a bajnoki címvédő nem lehet teljesen nyugodt, hiszen csapattársa, a szintén Citroen Saxóval autózó Herczig Norbert ott liheg a nyakán. Sajnos vezéráldozata is volt a napnak: Vizin László a városi szakaszon kényszerült a pálya szélére technikai hiba miatt. Szabó Gergőnek is "rossz hírét” keltették, a Skoda Octaviával versenyző pilóta kicsúszott a harmadik gyorsaságin, az eredménye nem is volt rajta a listán, utóbb azonban kiderült, hogy adminisztrációs hibáról volt szó, és Szabó folytatni tudja a küzdelmet. Méghozzá súlyosabb technikai gond nélkül. A kincsesbányai gyorsaságin azonban ifjabb Tóth János – szurkolókat is elsodorva – becsúszott az árokba, és bár a nézők visszasegítették a pályára, nem tudta folytatni a versenyt. Éppen a technikával kapcsolatos érdekesség, hogy negyven autóba műholdas követő rendszert szerelt a technikai bizottság, amely lehetővé teszi, hogy ezeknek a versenygépeknek minden egyes mozdulatát ellenőrizzék a szakemberek. Ez a technikai segédeszköz a világbajnokságon már kötelező, nálunk azonban egyelőre csak próbálgatják.
5. Fehérvár-rali a Pirelli Duna-kupáért Abszolút sorrend a 3. gyorsasági után: 1. ifj. Tóth János, Tóth Imre (Bomba Rally Team, Peugeot 206 WRC) 16:23.8, 2. Aschenbrenner, Földesi (Asi V-Max Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 6.3 mp h., 3. ifj. Angyalfi, Kazár (Szerpen Team, Subaru Impreza WRC) 10.3 mp h., 4. Szabó G., Kerék (Budaörs Motorsport, Skoda Octavia WRC) 11.1 mp h., 5. Benik, Somogyi (OMV Best Racing, Ford Focus WRC) 21.5 mp h., 6. Turi, Kerék (Botka SC, Mitsubishi Lancer Evo6) 31.4 mp h. Következik: 2. nap, 10 gyorsasági szakasz