Szombaton kezdődik a tánc
Az ünnepélyes rajtceremóniával pénteken 17 órakor elkezdődik a 26. Valvoline Salgótarján-rali, ám az igazi csatára csak szombaton kerül sor. A nap folyamán kilenc gyorsasági szakasz áll a párosok előtt, hogy eldöntsék, melyikük a leggyorsabb.

Bútor és Herczig egy T4-es Citroennel riogatta az újságírókat, a hét végén azonban már nem csak a móka kedvéért ülnek autóba

Bútor és Herczig egy T4-es Citroennel riogatta az újságírókat, a hét végén azonban már nem csak a móka kedvéért ülnek autóba
Előbbinek aktualitást is ad az a tény, hogy csütörtökön csikorgó fékekkel, porfelhővel, egy-két hátborzongató kanyarvétellel bemutatkozott a Citroen Total Rallye Team. A bajnoki címvédő Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettős csapata, amely az idén két Saxót indít a hazai sorozatban – a másikat a Herczig Norbert, Herczig Róbert páros irányítja. A két duó piros masinái azonban csak külsőre tűnnek egyformának – közülük az egyik egy Kit-car, a másik egy Szuper1600-as versenygép. A kettő között a különbséget a legegyszerűbben úgy lehetne meghatározni, hogy a Kit-car építésénél nagyobb szabadságot kaptak a csapatok, ezért aztán az autó strapabíróbb és erősebb is valamivel (úgy 15-20 lóerővel).
A Szuper1600-as géposztály versenyeit egyébként az idén először írták ki, és a mostani helyzet azt mutatja, hogy egyelőre még nem lesz meg mindig az értékeléséhez szükséges 5 induló, ezért döntött úgy a csapat, hogy az egyik autóját feltétlenül meghagyja Kit-carnak. Bútor és Herczig egyébként nagyon jó barátok, és remélik ezen az sem változtat majd, hogy a pályán egymás talán legveszélyesebb ellenfelei lesznek. Sőt, az igazsághoz hozzá tartozik, hogy maga Bútor javasolta, hogy Herczig legyen a csapattársa, annak ellenére hogy utóbbi versenyző tavaly is veszélyes volt rá, sőt, egyszer meg is nyerte az F2-es kategória viadalát.
A tavalyi bajnokság második helyén végző Szilágyi János, Domonkos Eszter páros az elitben, vagyis a WRC-mezőnyben szerepel az idén, úgyhogy ők biztosan nem veszélyeztetik a citroenesek pozícióit, rajtuk kívül is van azonban legalább tizenöt-húsz ütőképes tagja a kétkerkéhajtású mezőnynek, elég ha csak Markovics Györgyöt, Faltusz Pétert, Tárnok Tamást vagy éppen a rutinos Takácsy Pált említjük, aki az idén navigátort váltott, a Dakar-ralit is megjárt színművész, Laklóth Aladár ül be mellé a jobb oldali ülésbe.
Az N-csoport címvédője, Aschenbrenner György is kategóriát váltott, az idén egy A-csoportos Mitsubishivel "riogatja az ellenfeleket”. Ez egyben azt is jelenti, hogy az N-es kategóriában "szabad a vásár”, a bajnok nem védheti meg a címét. A tavalyi ezüstérmes Oroszlán László, Oroszlán Tibor testvérpár az idén is nagy elánnal veti bele magát a küzdelembe, ha a pilótának egyáltalán sikerül talpra állnia a szombati rajtig. Csütörtökön ugyanis még 38.5 fokos lázzal feküdt otthon, fulladásszerűen köhögött, és csak remélte, hogy némi pihenéssel megoldható az ügy. Oroszlánék egyébként a pletykákkal ellentétben az idén is a tavalyi Evo7-es Lancert használják, de az is tény, hogy a tavalyi temérdek technikai gond után felvetődött bennük a váltás gondolata. Egyet "vissza akartak lépni”, vagyis a könnyebb, jóval kezesebb és megbízhatóbb, hatos evolúciójú Mitsubishit választották volna, de mivel ez nem jött össze, maradtak az Evo7-esnél. Ebben a kategóriában is roppant kemény küzdelem várható: bár a nyitófutamon nem indul, mindenképpen számolni kell a korábbi kétszeres abszolút bajnok Kiss Ferenc, Tábori József kettőssel, az N-csoportos autót egyre jobban megszokó és látványosan terelgető Tobak Zoltán, Vinoczai Attila párossal, de említhetnénk a Mitsut még kicsit ladás stílusban vezető Szajky Istvánt, az örökké mosolygós Gerencsér Tibort, vagy éppen Posta Attilát és Spitzmüller Csabát. Még folytathatnánk a sort, hiszen a kategória mezőnye roppant népes, és még sokan lehetnek képesek a meglepetésre, de fölösleges találgatni az erőviszonyokat illetően, hiszen szombaton úgyis minden kiderül…
| A 26. Valvoline Salgótarján-rali programja | |||
| 2003. március 29. (szombat) | |||
| Állomás | Helyszín | Táv (km) | Első autó |
| Rajt | Salgótarján, Fő tér | - | 8.00 |
| Gy. 1. | Mátrakeresztes–Mátraszentimre | 9.30 | 8.43 |
| Gy. 2. | Egerbakta–Terpesi elágazás | 14.00 | 9.56 |
| Gy. 3. | Cered–Zagyvaróna | 16.70 | 10.44 |
| Gy. 4. | Mátrakeresztes–Mátraszentimre | 9.30 | 12.42 |
| Gy. 5. | Egerbakta–Terpesi elágazás | 14.00 | 13.55 |
| Gy. 6. | Cered–Zagyvaróna | 16.70 | 14.43 |
| Gy. 7. | Mátrakeresztes–Mátraszentimre | 9.30 | 16.41 |
| Gy. 8. | Egerbakta–Terpesi elágazás | 14.00 | 17.54 |
| Gy. 9. | Cered–Zagyvaróna | 16.70 | 18.42 |
| Cél | Salgótarján | - | 19.37 |
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





