Bernie Ecclestone szerint a 2008-tól rivális sorozat beindítását tervező autógyártók nemcsak a mostani világbajnokság hitelét rontják, hanem üzletileg is befolyásolják a Formula–1 sikerét. A műfaj első számú irányítója úgy véli, hogy minden szempontból rendkívül meggondolatlanok a reformokat hangoztató cégek. "A legtöbb szponzor egyelőre nem akar fizetni, mert azt várja, hogy tényleg lesz-e valami a gyártók által beharangozott új sorozatból. Szerintem a gyártók maguk sem tudják, mit akarnak, ráadásul a »kiindulási« veszély, hogy a Formula–1-et csak fizetős tévén lehet látni, már régen elhárult. Nem értem az egészet”–háborgott Ecclestone a német Sportautónak. A DaimlerChrysler, a BMW, a Fiat, a Renault, valamint a Ford már hónapok óta fenyeget a Formula–1 2007-ben történő elhagyásával és az új sorozat, a GPWC (Grand Prix World Championship) beindításával. Pénteken befejezték a Malajziai Nagydíjat megelőző teszteket Jerezben, igaz, eredménylistát csak az utolsó előtti napról, csütörtökről hoztak nyilvánosságra a csapatok, amelyek közül a BAR zárt legjobban Spanyolországban. Fioranóban Felipe Massa egyre gyorsabban rója a köröket a tavalyi Ferrarival, miközben az ideit Luca Badoer balesete miatt még mindig nem engedi aszfaltra a Scuderia.Formula–1-es tesztek
Jerez: 1. Szato (japán, BAR-Honda, Bridgestone) 1:18.672 (86 kör), 2. R. Schumacher (német, Williams-BMW, Michelin) 1:18.729 (70), 3. Panis (francia, Toyota, M) 1:18.983 (67), 4. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:19.387 (115), 5. De La Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes, M) 1:19.635 (100)
Fiorano: Massa (brazil, Ferrari F2002, B) 57:066 (160)