1. Tóth Autó-kupa, az ob 1. futama, Vác
Abszolút sorrend három szelektív szakasz után (nem hivatalos): 1. Gál István, Oroszlán Tibor (Autó Eldorado MSE, G-Proto Evo2) 43:27, 2. Horváth, Tóth Gy. (Premier Motorsport, Mitsubishi Pajero) 1:38 p h., 3. Lu-kács, Ferke (Autó Eldorado MSE, Nissan Terrano) 1:40 p h., 4. Szalay, Laklóth (Autó Eldorado MSE, Chevrolet Blazer) 2:08 p h., 5. Zentai, Túróczi (Cross Country Club, Land Rover) 3:42 p h., 6. Rigler, Gajdos (R&R MSE, Hyundai Terracan) 5:02 p h.
Gál megmutatta az ifjaknak
Még alig csendesedtek el a Dakar-rali izgalmai, a terepralisok máris ismét bevetésre indultak ezúttal azonban hazai környezetben: sárban, hóban, vízben, jégen. A Vác környéki idénynyitó futam ráadásul dupla szorzós, a helyezettek kétszer annyi pontot kapnak, mint normálisan már csak ezért is érdemes volt igyekezni a viadal pénteki nyitónapján.
1. Tóth Autó-kupa, az ob 1. futama, Vác
Abszolút sorrend három szelektív szakasz után (nem hivatalos): 1. Gál István, Oroszlán Tibor (Autó Eldorado MSE, G-Proto Evo2) 43:27, 2. Horváth, Tóth Gy. (Premier Motorsport, Mitsubishi Pajero) 1:38 p h., 3. Lu-kács, Ferke (Autó Eldorado MSE, Nissan Terrano) 1:40 p h., 4. Szalay, Laklóth (Autó Eldorado MSE, Chevrolet Blazer) 2:08 p h., 5. Zentai, Túróczi (Cross Country Club, Land Rover) 3:42 p h., 6. Rigler, Gajdos (R&R MSE, Hyundai Terracan) 5:02 p h.
Abszolút sorrend három szelektív szakasz után (nem hivatalos): 1. Gál István, Oroszlán Tibor (Autó Eldorado MSE, G-Proto Evo2) 43:27, 2. Horváth, Tóth Gy. (Premier Motorsport, Mitsubishi Pajero) 1:38 p h., 3. Lu-kács, Ferke (Autó Eldorado MSE, Nissan Terrano) 1:40 p h., 4. Szalay, Laklóth (Autó Eldorado MSE, Chevrolet Blazer) 2:08 p h., 5. Zentai, Túróczi (Cross Country Club, Land Rover) 3:42 p h., 6. Rigler, Gajdos (R&R MSE, Hyundai Terracan) 5:02 p h.
Horváth Béla és Tóth György úgy hozta be a második helyre a Pajerót, hogy az első szelektív szakaszon sem az ablaktörlő nem működött, sem a méterszámláló – lássuk be, e két alkatrész nélkül bizony meglehetősen nehéz eltalálni a helyes irányt. A záró szakaszon ráadásként még az autójuk motorháztetője is leszakadt, a páros hátránya ennek ellenére alig több másfél percnél.
Az elkövetkezendő két nap alatt még rengeteg megpróbáltatás vár a mezőnyre. Ennek fényében a különbségek egyáltalán nem észveszejtőek: a harmadik helyen álló Lukács, Ferke, valamint a negyedik Szalay, Laklóth duó például már a szombati nyitószakaszon befoghatja az éllovast – persze csak akkor, ha Gál hagyja magát.
Az igazsághoz azonban az is hozzátartozik, hogy sokszor nem csak a versenyzőkön múlik a siker. A bajnoki címvédő Benyó Miklós például rögtön a nyitószakaszon defektet kapott, a mély sárban elakadt, és körülbelül húsz-huszonöt perc alatt sikerült csak kikecmeregnie csapattársa, Rigler Zoltán segítségével. Nem volt ilyen szerencsés Kristóf Márton és Varga Imre, hiszen őket térdre kényszerítette a technika ördöge. Az egész télen vadul készülő Bártfai István még eddig se jutott, az ő Buggyja ugyanis a rajt előtt megállt.
S ha a dakarosokkal kezdtük, fejezzük is be velük: Kis Sándor hetedik helye annak tudható be, hogy az utolsó szakaszon kénytelen volt bal első kereket cserélni; Palik László ésszel autózva, nem kockáztatva a tizedik, Liszi László pedig egy vitatható eltévedés miatt a tizenegyedik helyen áll.
Folytatás szombaton 9 órától Vác környékén.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





