Január 29-én, szerdán 13:00-tól 14:00-ig Kis Sándor, a Dakar-rali legnagyobb magyar hőse válaszolt az Önök kérdéseire. A sivatag titkairól, a holdbéli tájakról és a legendássá vált versenyről a legilletékesebb beszélt!
Nagyon örülök, hogy a NSO éppen Önt hívta meg az eheti chatre, mert véleményem szerint hatalmas teljesítmény volt, amit Czeglédi Péterrel véghezvittek. (Le a kalappal a Palik-Darázsi kettős előtt is, no meg az összes többi magyar induló előtt, mert vállalták a kalandot!)
Visszatérve Önre. Kevésbé van (volt?) reflektorfényben, mint egyes kollégái (Palik L., Szalay B.), örülnék ha - az ilyen tudatlanoknak és laikus érdeklődőknek, mint én- röviden leírná az eddigi pályafutását, eredményeit.
Emellett két konkrét kérdésem lenne a Dakarról?
1. A verseny közben milyen visszhangja volt egy abszolút újonc magyar "fickó" sikereinek?
2. Mióta itthon vannak, milyen érdeklődést tapasztal (média, szurkolók, támogatók stb.)? Egyáltalán Ön szerint mennyien vannak Magyarországon, akik pl. ralirajongók, akik követik az eseményeket ?
+1. Hány kilót "sikerült" leadnia a versenyen?
Köszönöm a válaszokat. Sikeres felkészülést a jövő évi versenyre és egy nagy kalappal! Én szurkolni fogok jövőre is Önöknek (és persze minden magyarnak :)!
(geza99)
Visszatérve Önre. Kevésbé van (volt?) reflektorfényben, mint egyes kollégái (Palik L., Szalay B.), örülnék ha - az ilyen tudatlanoknak és laikus érdeklődőknek, mint én- röviden leírná az eddigi pályafutását, eredményeit.
Emellett két konkrét kérdésem lenne a Dakarról?
1. A verseny közben milyen visszhangja volt egy abszolút újonc magyar "fickó" sikereinek?
2. Mióta itthon vannak, milyen érdeklődést tapasztal (média, szurkolók, támogatók stb.)? Egyáltalán Ön szerint mennyien vannak Magyarországon, akik pl. ralirajongók, akik követik az eseményeket ?
+1. Hány kilót "sikerült" leadnia a versenyen?
Köszönöm a válaszokat. Sikeres felkészülést a jövő évi versenyre és egy nagy kalappal! Én szurkolni fogok jövőre is Önöknek (és persze minden magyarnak :)!
(geza99)
Eddigi eredményeim közül arra vagyok a legbüszkébb, hogy autókrosszban Német Nagydíjat nyertem, illetve nyolcszoros magyar bajnok vagyok.
1. Kapkodták a fejüket a gyári csapatok vezetői, többször is mögöttem végeztek, még akkor is, ha nem volt műszaki problémájuk.
2. A média most felkapott minket, azon dolgozunk, hogy ez tartós maradjon, és a hét Világkupa-futamról és a nyolc ob-futamról is ugyanilyen médiavisszahang legyen. A Dakar nemcsak a rajongókról szól - Magyarországnak hősökre van szüksége, akikért érdemes húsz napon keresztül éjszaka is fennmaradni.
+1. Nem fogytam, mert szándékosan túlsúllyal érkeztem, hogy végig bírjam, így csak "átrendeződött" a testem. És persze folyamatosan tartok testedzést.
Hello Sanyi!
Mit gondolsz arról a véleményről, miszerint a Dakaron nem a végigérés számít, henm a minél jobb eredmény, és az aki nem nyomja izomból az nem igazi autóversenyző?
(sergio)
Mi is 60-70 %-on autóztunk, a célunk egyértelműen a célbaérés volt, ezért vissza kellett fogni a tempót. Képzeld el, mi van, ha nem ez a célunk... A következő Dakaron remélem, ezt is meglátjuk!
Szai Sanyi!
Először is gratulálok!
mennyit érzékeltél vezetés közben a sivatagi hőségből? Kívülálló számára ez elviselhetetlennek tűnik. Vagy akkor nem törődtél vele?
(karesz)
A sivatagi hőséget csak Marokkóban és Tunéziában éreztük nyáron, én amúgy is akkor érzem jól magam, ha szakad rólam a víz. 8-10 liter vizet ittunk meg naponta. A Dakaron sajnos hideg volt, éjszaka 0 fok, nappal 15-20 fok között, még a motorhűtést is meg kellett szüntetni.
Sándor, mi csak tévén át ismerjük Maszukát, Kleinschmidtet (elnézést, ha rosszul írtam a nevét), Schlesselt meg a többieket, Ez a lapján a francia egy felfuvakodott hólyagnak tűnik, a japán viszont nagyon szerénynek, míg a német nő amolyan emanci... Ilyenek tényleg, vagy milyenek ha mások?
Meséljen kérem egy kicsit arról, hogy milyenek az esték a sivatagban, van-e hangulat, kis iszogatás stb a nehéz napok között, vagy mindenki csak megjavítja a kocsiját és ágyba bújik?
Összebarátkozott valakivel a nagyok közül?
A magyarok közt mekkora volt a rivalizilásás? Milyen viszonyban voltak Palikékkal és a többiekkel?
Egyébként büszkék vagyunk Önökre, jövőre is zúzzák szét a sivatagot, csak vigyázzanak nehogy elüssenek egy fekete nőt. Tényleg milyenek a fekete nők?
Etele
(Etele)
Schlesserről nagyon rossz képe alakult ki, ugyanis éppen ő az, akinek mindenkihez van egy jó szava, utolsó este egy társaságban együtt vacsoráztunk, és egy német újságban azt nyilatkozta, hogy én egy született tehetség vagyok, hogy első Dakaromon ilyen eredményt értem el.
A magyarokkal külön kis kolóniát alkottunk, és Palik Lacival is sok közös programunk lesz a héten, vagyis jó a kapcsolatunk.
Rendszeresen követtem a verseny alakulását, részidőket figyelve aggódtam értetek vajon, odaértek-e még a következő checkpoint-ra. Megpróbáltam megjósolni vajon, mikorra érkezhettek a következő ponthoz. Kerestem néhány olyan piótát akik szintén a 20-30 pozicó körül képesek hajtani. ( Guinot-Gross vagy a szintén női pilóta Mayer- Borsotto páros) Nekem a távolból úgy tűnt a köves részeken képesek voltatok velük menni, sőt néha gyorsabban is, de a homokdünés részeken , nagyon kellett szorítanom ,hogy átérjetek. Kérdés : az autó , vagy a ti tapasztalanságotok az oka ,hogy itt nem ment igazán.
Biztos van valami trükkje.
Természetesen, nagyon örülök, és gratulálok a sikerhez, köszönöm ,hogy végig volt kiért szorítani.
(Hook)
Mi a dűnén ugyanolyan gyorsan tudunk menni, mint ők, csak nekünk a mély homokon jöttek be a technikai hibáink. Azt megjegyezném, hogy a Guinot-Gross páros háromszoros Dakar-győztes, vagyis nagy dolog, hogy így tudtuk velük tartani a lépést, sőt...
Én is szeretnék gratulálni ehhez a kiemelkedõ telljesítményhez!
Én egy 14 éves srác vagyok, de már nagyon érdekelnek a terepjárók meg a Dakar. Engem az érdekelne, hogy mennyi pénzpöl tudtátok összehozni ezt az egész szereplést. (autó, szerelõkamion, szerelõk, és még mindenki aki segített nektek?) Elõre is köszi. Csak így tovább!!
(Gell)
Ez egy többéves munka eredménye, egy speciális kamion pl. 30 millió Ft, a berendezése 10 millió, az alkatrészkészlet is 10 millió, a versenyautóról meg ne is beszéljünk... Plusz a nevezési díjak - ez így összesen rengeteg.
Én is egy tisztelgéssel kezdeném, ezelőtt a szenzációs eredmény előtt.
Remélem jövőre is indulnak méghozzá -az idei eredményük miatt- jóval nagyobb szponzori támogatással, háttérrel. Önök reménykednek-e abban, hogy majd egyszer egy gyári csapatnál kötnek ki?
(Cold Heart)
Próbálunk most hirdetőket szervezni, hogy jobbak lehessünk, de jövőre már teljesen más motivációval megyünk, és a Világkupa-futamokon is teligázzal akarunk menni. A website-unkon meg lehet nézni a versenynaptárunkat: www.technosport.hu
Szervusz Sándor!
Azt kéredeznem, hogy meilyik volt az a pillanat, amikor azt mondtad, most aztán vége (külső körülmény) vagy elcsigázottságból (lelki lepadlózás)? Merthogy biztosan voltak ilyen momentumok...
(Gamion)
Nem volt ilyen! Volt "lesgyanús" eset, de tudtuk, hogy megtudjuk oldani (pl. váltógondok).
Komolyan olyan nagy szenzáció egy nagyonsokadik hely egy bármilen versenyen? Nem inkább műsztárt épít ismét a média?
(Endre)
Te nem vagy tisztában a részeredményeimmel...?
Mennyiben más a tereprali, mint az autókrossz? Nyilván sokban, de leginkább miben?
(sabinho)
Az autókrossz sprintverseny, rövid ideig tart (6-10 perc egy futam), a tereprali pedig titkos, nem begyakorolt pályán megy, 40-600 kilométeres is lehet.
Mennyit számít egy navigátor egy ilyen versenyen? Hogyhogy a motorosok egyedül is végig tudnak menni? Az autósok is meg tudnák ezt csináélni?
(Ferkó)
Sok versenyző indul navigátor nélkül, de a titkos pálya miatt talán még jobban kell a navigátor, mint a raliban.
Szia Sanyi!
Akarsz indulni ezután is ralikon? Te lenyomod végre a Janikát? (Vagy a Mäkinent...?)
(emil)
Persze, de terepralikon. Ebben a korban már csak terepralizni szoktak az emberek.
Mi a véleményed arról, hogy Häkkinen is raliban indul? Mennyire könnyű egy másik szakágból átjönni ide? (azért kérdem tőled, mert te is máshonnan jöttél át)
(béla)
Neki semmi köze a ralihoz, pont a két véglet... A váltás nem könnyű, hiszen a pályaautózásban nem mozdulhat a kocsi, itt meg sodródik ezerrel.
Szia Sanyi!
Először is gratulálok, nem kis teljesítmény volt!
A szervizelésben az olaszok vagy a te embereid voltak előtérben? Segített-e és ha igen mennyiben a gyári Nissan csapat? Észrevették-e a gyáriak az elsődakaros hazánkfiát, aki 20-30-dik időket hozott? A váltón kívül hogy bírta az autó? Mennyiben sikerült megbarátkoznotok a GPS-es navigációval, ill. hogyan ment a tájékozódás, mikor tiltott volt a használata? Mi alapján határozza meg a rendező a 'másnapi' rajtsorrendet?
Sok sikert, és remélem a média is észre fogja venni, hogy nem PL győzőtt, de még csak 2. sem lett, valamint Kis Sándor remekül helytállt.
(Nyéki József)
Csak a saját embereink szereltek.
A váltón kívül főleg az első lengőkarokat és rugósragokat kellett cserélni.
A GPS-t minden versenyen használjuk, így nem volt gond. A tájékozódásban az ob-ről is komoly gyakorlatunk van. A sorrendet az előző napi eredmények alapján határozzák meg.
Az említett tényt a média már észrevette...
Tevével megpróbálnád ugyanezt? :-)))))))))))
(camel)
Persze, de inkább a teve mellett futva... De komolyan mentem már tevével a sivatagban!
szoktál használni szimulátorokat? (számítógépes, v. hasonló) pl. a dakar számodra ismeretlen volt, nem lehet ilyesmivel gyakorolni? egyáltalán, mivel lehet felkészülni a dakarra, ha az ember még soha nem volt korábban a sivatagban?
(bajnok)
Szimulátort nem használok, nem tudja hűen visszaadni a valóságot. A pályaversenyben meg lehet tanulni vele a pályát, de raliban nem használható. A Dakarra a Világkupa-futamokon lehet készülni, van hat sivatagi futam is. Enélkül értelmetlen is elindulni.
Endre 8:20-as kérdésére ne is reagálj,valószínüleg azt hitte hogy egy FUTBALISTA a Szárchat vendége! Gratula a versenyzésért(!)!! Milyen Világkupa futamokat terveztek jövőre? Dakar?? minden jót!
(Brava)
Tekintsd meg a website-unkat: www.technosport.hu
Először is, minden tiszteletem az öné, hogy egyáltalán végig ment elsőnek ezen az embert próbáló versenyen!
A kérdésem az hogy ezek a számunkra gyönyörű rész sikerek amiket elértek /24-dik;29-dik helyezések/, esetleg felkeltették-e a gyári csapatok érdeklődését önirant? Illetve ha nem ,akkor Ön szerint mikor és ki kerülhet oda egy gyári csapat volánjához, és milyen eredmény kellene hozzá?
(Duncan)
Megkerestük egymást a Nissannal, de ez persze még semmit nem jelent... Ahhoz, hogy gyári versenyző legyek, még sok Dakart kell megcsinálni, és legalább a kategóriát nyerni kell.
Szia Sanyi! Gratulálok az eredményhez,nagyon jól menetetek az egész Dakaron!Azt szeretném kérdezni,hogy a váltóval mi volt a konkrét hiba?Remélem jövöre is indultok a Dakaron, és egész évre jó versenyzést kívánok!
(Kocka)
A váltófőtengely végéről letekeredett az anya, ami összefogja a váltót, lelökte a mögötte lévő olajszivattyút, amely a hűtést biztosította, így elfolyt az olaj.
Sándor, gratulálok a remek eredményhez, az kérdésem, hogy a családja, hogy emészti meg, amikor ilyen hosszú időre elmegy?
S miután sajnos elég gyakoriak a balesetek, mennyire aggódtak itthon a szerettei, ne féltették túlságosan, hogy valami baja lesz a sivatagban?
Önnek mennyire jut eszébe a száguldozás közben, hogy vigyázzon magára, hogy gyakran életveszélyes a ralizás?
(Ildi)
Természetesen mindenki aggódik, de a lázas drukkolás elveszi ennek az élét. A siker pedig mindenkit boldogít, és az egész család nagyon büszke rám.
Sándor, gyakran eltévednek a legnagyobbak is a sivatagban. Mennyire volt könnyű tájékozódni Önöknek?
nehéz volt kitanulni a navigációs rendszert, ha jól tudom GPS-t használnak?
Tényleg, szívesen vissza menne, mondjuk mint turista a sivatagba, vagy már látni sem bírja a homokot?
Még valami, egy ralis hány évesen jut általában a csúcsra, mi a leg ideálisabb kor a vezetéshez?
(Laca-Paca)
Nagyon jól összeszokott páros vagyunk, egyszer sem tévedtünk el. Mi szeretjük Afrikát, sokat vagyunk ott. A tereprali kortalan, a világ mezőnyében van 70 éves motoros is. A normál raliban is 40 év felett érnek a csúcsra.
A Forma 1 és a Dakar "cirkusz" megítélésem szerint egyaránt HALÁLGYÁR! Lásd a korábbi japán Dakar- győztes, vagy a nagyszerű Senna esetét.Nem rossz dolog hiresnek lenni, de megéri Önnek az
életét kockáztatni? Családi háttere?
(géza 13)
Erre nem gondolunk, mindig a feladatra koncentrálunk, hogy minél gyorsabban meg tudjuk oldani. Teljesen rendezett családban élek, most még...
Szevasz Sanyi!
Gratulálok a célba éréshez és remek részeredményekhez. Az egyik ismerősöm mondta, hogy múlt szombaton az Inforádió vendége leszel. Hallgattam a műsort, de nem voltál benne. Mikor lehet neked legközelebbtelefonon keresztül néhány kérdést feltenni?
Két kérdés most:
1. A szakmán belül hogy fogadták a sikereteket?
2. Milyen versenyeken indultok még idén?
Üdv és sok sikert!
(flashboy)
Az Inforádióban most szombaton leszünk.
1. Mivel a szakmában ismernek, az egész ország gratulált.
2. Lásd a honlapunkat!
Szevasz Sanyi
Eőször is engedd meg, hogy gratuláljak Nektek. A kérdésem a következö: a Ti Nissanotok mennyiben különbözött a gyári csapatokétól? Hogy sikerült bekerülni egy olyan nemzetközi csapatba, mint a Nissan Tecno Sport? A kocsitokon legnagyobb betükkel megjelölt fuvarozási cég az amit te vezetsz?
(Zsozso)
A Nissan-importőr delegált minket a csapatba. A fuvarozási céget valóban én vezetem, immár 12 éve.
Mekkora az esely arra, hogy egy ev mulva ugy chatteljunk veled, mint a Dakar gyoztesevel?
(Dante)
Esély van... egy Dakaron minden lehet. De inkább a következő 10 évben gondolkodjunk!
Tán, nem haragszik, ha a magánaéletéről kérdezem, ugye nem szégyellős? Mesélje el legalább, hogy hol lakik, szeret-e otthon lenni, az élsport mellet egyáltalán jut-e idő magánéletre?
El tudja képzelni, hogy egyszer majd nyugdíjasan otthon csücsül?
(Kati)
Nagyon szeretek otthon lenni, Üllőn lakom, minden szabad percemet a családomnak szentelem, ami persze nem túl sok. Nyugdíjas koromban valószínűleg vitorlázni fogok az Adrián, ez a kedvenc hobbim. Ott csinos hölgyeket fogunk majd vitorlázni tanítani...
Kire szavazott Sándor? Elmenne politikai gyűlésre, ha hívnák?
(Peke)
A választasokkor Marokkóban versenyeztem, a második fordulóban pedig Portugáliában. Én az európai Magyarországra szavaznék, de olyan nincs... nem értek a politikához, ezért nem tudom, melyik gyűlésre kéne mennem...
Miért nem nyomtad jobban, ha sinozuka tudta te mért nem?????
(Anonim)
Sinozuka autóját a Nissan-gyárban készítették fel, a miénket az üllői műhelyben, mérnöki segítség nélkül, az autókrossz tapasztalataink alapján.
gratulálok, büszkék lehetünk önre kérdésem kb mennyi volt az a pénz melyből egy ilyen versenyt végre lehetett hajtani??
(Ano)
Nézd meg a dakar.com-ot, hogy mennyiért lehet nevezni...
Szia Sanyi! Előszöris én is csak gratulálni tudok!!! Az a kérdésem, hogy aki nyitott erre a sportre, hogyan lehet tagja a csapatodnak, bármilyen minőségben? (Kocsimosó, kerékfújó, versenyző, stb.)
(CSampion)
Keresünk kreatív, szorgalmas és nagy szakmai gyakorlattal, francia és angol nyelvtudással rendelkező kollégát...
Szokott olvasni, Sándor? Olvasta a Kis herceget? Mi a kedvenc olvasmánya? (saca)
Utolsó kedvenc olvasmányom egy hét részből álló történet volt, amely Egyiptomról és a fáraókról szólt.
Köszönöm az érdeklődést és a jókívánságokat, és azt is, hogy húsz napon keresztül, éjszakákon át szorítottak értem! Üdvözlök mindenkit!