Névjegy
MARCO MELANDRI
Születési idô/hely: 1982. augusztus 8., Ravenna
Nemzetiség: olasz
Magasság/testsúly: 166 cm/58 kg
Elsô versenye: Cseh Nagydíj, 1997
Nagydíjak száma: 76
Gyôzelmek száma: 17
Elsô gyôzelem: Holland Nagydíj, 1998
Elsô dobogó: Olasz Nagydíj, 1998
Ezüstérmek száma: 14
Bronzérmek száma: 11
Pole pozíció száma: 9
Elsô pole pozíció: Német Nagydíj, 1998
Versenyben elért leggyorsabb körök száma: 13
Vb-cím: 2002 (250 kcm)
Névjegy
MARCO MELANDRI
Születési idô/hely: 1982. augusztus 8., Ravenna
Nemzetiség: olasz
Magasság/testsúly: 166 cm/58 kg
Elsô versenye: Cseh Nagydíj, 1997
Nagydíjak száma: 76
Gyôzelmek száma: 17
Elsô gyôzelem: Holland Nagydíj, 1998
Elsô dobogó: Olasz Nagydíj, 1998
Ezüstérmek száma: 14
Bronzérmek száma: 11
Pole pozíció száma: 9
Elsô pole pozíció: Német Nagydíj, 1998
Versenyben elért leggyorsabb körök száma: 13
Vb-cím: 2002 (250 kcm)
Marco Melandri édesapja csak hobbiszinten motorozott, ám az ifjabbik Melandriról mégis nagyon hamar azt kezdték rebesgetni, hogy nagyobb tehetség, mint Valentino Rossi.
Melandri négyévesen kezdte a motorozást, előbb minimotoron, majd a gyerekkrosszban keltett feltűnést. 1994-ben aztán meglátta őt motorozni Loris Reggiani (az Aprilia történetének első futamgyőztese), és egyből Melandri pártfogója, később menedzsere lett. A felnőttek mezőnyében való bemutatkozásra azonban még várni kellett, mert a pilóta túl fiatal volt ahhoz, hogy nagymotorra ülhessen. 1996-ban viszont korengedményt adtak neki és Melandri elkezdte a rekordok megdöntését. Előbb az olasz bajnokságban, majd az Eb-n, legvégül pedig a vb-n lett minden idők legfiatalabb győztese.
Melandri 1997-ben mutatkozott be a vb-n egy verseny (a Cseh GP) erejéig, de a vizes pályán csak a 17. lett. Ennek ellenére leigazolta a Benetton-Honda-csapat, amellyel kétszer is világbajnok lehetett volna a nyolcadliteres géposztályban. 1998-ban a vb-n Melandri lett minden idők legfiatalabb pole pozíciósa, érmese és győztese, azonban a két futamgyőzelme és a három pole-ja ellenére csak harmadik lett az összetettben.
Az ok: a Brazil GP-t törölték, így már nem lehetett esélye arra, hogy megelőzze két japán riválisát, Szakatát és Manakót. Egy évvel később egy bukás fosztotta meg a vb-címtől – a szezonnyitó Malajziai GP második szabadedzésén olyan súlyos csuklótörést szenvedett, hogy két futamot ki kellett hagynia és a harmadikat is feladta a fájdalmai miatt. Melandri azonban mindezek ellenére világbajnok akart lenni: az összetett éllovasai közül Azumát megelőzte, és a spanyol Alzamorát is nagyon megközelítette. A spanyol 62 pontos előnye hatpontosra csökkent az utolsó, Argentin GP előtt. Melandri azonban hiába tett meg mindent Buenos Airesben, Alzamora mögött egy ponttal lemaradva, csupán a második lett a végelszámoláskor. Az ügy pikantériája, hogy míg Melandri ötször nyert, addig Alzamora egyszer sem.
A csalódott Melandrit a kudarcai ellenére leigazolta a gyári 250-es Aprilia-csapat. Méghozzá Rossi helyére, hiszen Melandri megkapta Rossi egykori fő technikusát, Rossano Brazzit. Az együttműködés két évig csak részsikereket hozott: tavalyelőtt Melandri lett a valaha volt legfiatalabb 250-es rajtelső és érmes, tavaly pedig egy győzelemmel a harmadik helyen zárta a szezont.
Az idén viszont megtört a jég: Melandrit avatták minden idők legfiatalabb 250-es világbajnokává.