A Nemzetközi Automobil-szövetség elutasította az Arrows-istálló nevezését, ezért jelenleg úgy tűnik, csak tíz csapat indulhat a 2003-as világbajnokságon. Az FIA egyelőre csak az istállónak adott magyarázatot a döntésről, indoklását nem hozta nyilvánosságra.
Egyelôre úgy tûnik, hogy az Arrows narancs-fekete autói hiányoznak majd a rajtrácsról –bár az FIA-t ismerve ez még változhat...
Egyelôre úgy tûnik, hogy az Arrows narancs-fekete autói hiányoznak majd a rajtrácsról –bár az FIA-t ismerve ez még változhat...
A határozat azért meglepő, mert az elmúlt hetekben úgy látszott, nem lesz gond az Arrowsnál. Az idei idény utolsó harmadát anyagi gondok miatt kihagyó csapat ugyanis befizette a 200 ezer fontos nevezési díjat. Állítólag meg is állapodott az együttműködésről a German Grand Prix Racing nevű német céggel, amely helyrepofozná a csapatot. Ehhez képest most kiderült, hogy mégsem versenyezhet az istálló. Persze, az FIA politikáját ismerve nem kizárt, hogy megváltozik az álláspontja, hiszen a Formula–1 érdeke az, hogy futamonként a lehető legtöbb autó álljon rajthoz, és nem csak az Arrows helyzete kritikus az F1-ben. A Jordan és a Minardi anyagi háttere sem túl biztató, igaz, utóbbinak sikerült megegyeznie a Ford-Cosworth-tal, így már van motorszállítója. Az Asiatechet váltó Cosworth a Jaguar-csapatnak idén szállított, 72 fokos elrendezésű V10-esekkel látja el a Minardit, a brit teamnek azonban már 90 fokos hengerelrendezésű erőforrást épít. A Jordan is ezeket a motorokat kapja, de nem Cosworth, hanem Ford RS néven. (A Minardiról szól a hír, hogy a Lolához távozott Rupert Manwaring gazdasági igazgató.) Németország akarata ellenére az EU-tagállamok széles körű dohányreklám-tilalomról döntöttek: az EU miniszteri tanácsa hétfőn minősített többséggel fogadta el az Európai Bizottság ide vonatkozó javaslatát. A tilalom értelmében a dohánycégek nem szponzorálhatnak határokon átnyúló nagyszabású rendezvényeket, így például a Formula–1-et sem. Az MTI értesülései szerint az irányelvet 2005. július 31-ig kell bevezetni a gyakorlatban. A dohány-ügy a Ferrarit is érinti, amelynek elnöke, Luca di Montezemolo egyelőre nem ezzel foglalkozott, hanem Bernie Ecclestone-t, a Formula–1 mindenható urát támadta. "Elmúltak már azok az idők, amikor egy kézben kellett összefutniuk a szálaknak: egyetlen más sportágban sincs olyan egyeduralom, mint amilyen Bernie Ecclestone-é” – érvelt Montezemolo, aki az amerikai profiligák mintájára egy értékesítési társaság megalakítását javasolja. "Bernie fontos szerepet játszhatna az új rendszerben, de nem a főszerepet. A bevételek oroszlánrészét jelenleg ő kapja, s ezen mindenképpen változtatnunk kell” – tette hozzá a Ferrari első embere.