A raliban is új pontozás
RALI. A rali-világbajnokságon jövőre már a Formula–1-ben nemrég bevezetett pontszámítás szerint alakul a sorrend. Az új rendszer alapján – az eddigi hattal szemben – az első nyolc helyezett kap pontot: a győztes 10, a második 8, a harmadik 6, és még a nyolcadik is 1 ponttal gyarapodik. "Nagy előrelépésnek tartjuk a döntést, hiszen így a kisebb csapatok erőfeszítéseinek is lesz eredménye” – mondta David Whitehead, a Hyundai főnöke. Az elitkategóriában 52 év után vezették be az új szisztémát idén novemberben, és Max Mosley, az FIA elnöke szerint hamarosan a többi sorozatot (Formula–3000, FIA GT, stb.) is érintheti a módosítás.
A Ducati bizonyított
GYORSASÁGI MOTOR. Amint arról már korábban beszámoltunk, a kétütemű Hondával idén kétszer is bronzérmet szerző Loris Capirossi – aki az idény közben sem kapta meg a Hondától az öthengeres RC211V csodamotort – jövőre már Ducatival versenyez. A vb történetének valahavolt legfiatalabb világbajnoka Valenciában, egy kétnapos teszten már meg is bizonyosodott a motor ütőképességéről. Ráadásul úgy érzi, hiába félelmetesen erős az új Desmosedici, hiába mondták, hogy nehéz lesz megszokni a négyütemű gépet, ő nagyon jól érzi magát rajta. Capirossi és csapattársa, Troy Bayliss egyébként az említett teszten nagyobb végsebességre volt képes, mint a hondások.
Ducati-tesztek, Valencia
MotoGP: 1. Bayliss (ausztrál) 1:34.8, 2. Capirossi (olasz) 1:35.5
Szuperbike: Xaus (spanyol) 1:36.00
Mosley is Rossit akarja
Gyorsasági motor. Miután a négyszeres gyorsasági motoros világbajnok, az olasz Valentino Rossi az első rali-vb-futamán leszerepelt – a Brit Rali második gyorsaságiján kiesett –, sokan kétségbe vonták a tehetségét. Legalábbis az autósporttal kapcsolatban. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley azonban Bernie Ecclestone-hoz hasonlóan azt szeretné, ha a 23 éves pilóta a Formula–1-be igazolna. Mosley őstehetségnek tartja Rossit, szerinte az olasz képes lehet arra, hogy John Surtees-hez hasonlóan ő is világbajnok legyen motorral és F1-es géppel egyaránt.