Kedden újra feldübörögnek a Formula–1-es autók motorjai, a csapatok Spanyolországban nekilátnak a tesztelésnek. A csapatok karácsony előtt 2003-as alkatrészeket próbálgatnak, az új autókat januárban és februárban mutatják be.A Japán Nagydíj után életbe lépő, hathetes teszttilalom után a Spanyol Nagydíjnak otthont adó katalán pályán a Ferrari, a Jaguar, a BAR és a Toyota kezdi meg a tréningezést. A világbajnok maranellói gárda Barcelona mellett a saját, fioranói tesztpályáján is dolgozik – Luca Badoer ott köröz a vörös géppel. Spanyolországban Michael Schumacher és Rubens Barrichello az F2002-essel gumit tesztel, a Bridgestone nem titkolja, hogy az új szabályok ellenére is a Ferrarira összpontosítja munkáját.A Jaguar a 2002-es szezon második felében használt R3B-vel köröz, a kocsiban immár az új, 90 fokos hengerelrendezésű Cosworth-motor dübörög. A volán mögött természetesen a két új szerzemény, Mark Webber és Antonio Pizzonia szorgoskodik majd, az ausztrálnak és a brazilnak szoknia kell a zöld-fehér környezetet. Jenson Button egyelőre nem mutatkozik be a BAR-Honda volánjánál, a British American Racing szerelői a 2002-es autót már új alkatrészekkel szerelték fel. A Toyotánál Cristiano da Matta ül autóba.Valenciában a Williams, a McLaren, a Sauber, a Minardi és a Renault áll munkába, míg a motorszállítót váltó Jordan és a súlyos anyagi gondokkal küszködő Arrows az idén előreláthatólag nem vesz részt a kollektív teszteléseken. A Williams a Jaguarhoz távozó Pizzonia helyére keres másik tesztpilótát, keddtől két olasz fiatalt, Giorgio Pantanót és Vitantonio Liuzzit teszi próbára. A Sauber Nick Heidfelddel köröz, az idei autóra számos új alkatrészt szerelnek fel.A McLaren és a Renault tesztautókat épített, ezekre fognak 2003-as elemeket szerelni. A Minardi a tavalyi PS01B-vel vesz részt a teszten, a kocsiba az idei váltót és a tavalyi European-erőforrást (amelynek alapja a Cosworth 1998-as V10-ese) építik be. A volán mögé az újonnan igazolt orosz Szergej Zlobin és a francia Frank Montagny ül be.Az olasz kiscsapat gyárában a hét végén ülésmintát vettek Justin Wilsonról, a Formula–3000-es nemzetközi bajnokság 2001-es bajnokáról. A brit pilótáról Paul Stoddart csapatvezető már úgy beszélt, mint a csapat 2003-as versenyzőjéről, igaz, a nyurga versenyző méreteivel még gondok lehetnek.