Hát, ezúttal sem sikerült a bravúr. Nevezetesen az, hogy futamot nyerjen Peter Sauber csapata. Pedig a svájci team – a tavalyi nagyszerű világbajnoki szereplésére (21 ponttal a 4. helyen zárt, ami fennállása legjobb eredménye), az év eleji remek tesztelésére, na meg az egy évvel korábbi Ferrari-motor teljesítményére alapozván – szép reményekkel vágott neki az idénynek. Ám nemhogy győznie nem sikerült, a 2001-es esztendővel ellentétben, amikor Nick Heidfeld harmadik lett Brazíliában, az idén még a pódiumot sem tudta elérni, évadbeli legjobbja egy negyedik hely volt német pilótája (Spanyol Nagydíj) révén.A spanyolországi versenyen egyébként a másik sofőr, az újonc Felipe Massa is bekerült az első hatba. Ehhez hasonló duplázásra volt példa korábban Malajziában is, ahol Heidfeld ötödikként, a második futamán induló brazil pedig hatodikként fejezte be a száguldást. A Sauber-csapat, ha mással nem is, a megbízhatóságával kivívta az elismerést 2002-ben. A két sötétkék négykerekű összesen 11-szer fejezett be idő előtt versenyt, ennél kevesebbszer csak a Ferrari (5) és a Williams (6) autói estek ki. Főleg Heidfeld kiegyensúlyozottsága szembetűnő: a német 14-szer ért el értékelhető eredményt, s ebből 13-szor az első tíz között zárt.A Renault kevésbé volt megbízható (összesen 14 futamfeladás) – mégis rengeteget fejlődött tavaly óta. Az istálló egy évvel ezelőtt, igaz, még Benettonként, a hatba sem tudott bekerülni a konstruktőrök vetélkedésében, ebben a szezonban viszont viszszaverekedte magát a második vonalba, s a negyedik helyen végzett. Megelőzve – többek között – a legnagyobb vetélytársának kikiáltott Saubert!A sárga-kék kocsik ugyancsak hiába ostromolták a dobogót, csupán a negyedik helyig voltak képesek eljutni. Jenson Button és Jarno Trulli is kétszer-kétszer gyűjtött be a három pontot, az angol egymást követő alkalmakkal. Button, noha 11–6-ra alulmaradt a Trulli elleni edzéspárbajban, összességében elégedett lehet, hiszen karrierje "legponterősebb” idényén van túl.