Buttontól (képünkön) az idény végén elköszönt a Renault, a helyét jövôre a csapat spanyol tesztpilótája, Alonso veszi át (Fotó: Amber Pr)
Buttontól (képünkön) az idény végén elköszönt a Renault, a helyét jövôre a csapat spanyol tesztpilótája, Alonso veszi át (Fotó: Amber Pr)
A Renault 1985-ben az Ausztrál Nagydíjon búcsúzott el a Formula–1-től gyári csapatával. A távollét 17 évig tartott, a 2002-es Ausztrál GP-n ugyanis ismét ott állt a rajtrácson két Renault. A Benettont felvásárló francia gyár a kék-sárga kocsi bemutatásakor hangoztatta, hogy az autó százszázalékig Renault, ezért a csapatról szóló statisztikáinkban mi is csak a hetvenes-nyolcvanas évek eredményeit vettük figyelembe, a Benetton sikereit nem (igaz, a kasztnit a Benetton gyárában készítik). A Renault Jarno Trullival és Jenson Buttonnal vágott neki az idénynek, amelynek elején már az volt a cél, hogy a csapat feljöjjön a három nagyágyú mögé negyediknek. A terv megvalósítása az év első felében ragyogóan haladt, Button szorgalmasan gyűjtögette a pontokat, és az autók olykor versenyképesek voltak a McLaren-Mercedesekkel. Csak Trullinak nem akart öszszejönni a pontszerzés, a balszerencséjéről elhíresült olasz a Monacói Nagydíjig képtelen volt az első hat közé kerülni, amikor pedig előkelő helyen haladt, műszaki gondjai voltak.
Renault
Elsô nagydíj: 1977, Brit Nagydíj Elsô pontszerzés: 1978, Egyesült Államok Nagydíja Elsô gyôzelem: 1979, Francia Nagydíj Nagydíjak száma: 140 Gyôzelmek száma: 15 Pole pozíciók száma: 31 Leggyorsabb körök száma: 18 Pontok száma: 335 Nagydíjak az elsô gyôzelemig: 25 Legjobb idény: 1983 (79 pont) A 2002-es pilótái Jarno Trulli (olasz) vb-8. 9 pont Jenson Button (brit) vb-7. 14 pont
Monte-Carlóban aztán Trulli még a Ferrarikkal is felvette a versenyt, és bár a szabadedzéseken a leggyorsabb volt, az időmérőn csak a hetedik rajthelyet szerezte meg. A versenyen kiválóan vezetett, és negyedikként ért célba. Azonban nem tudott kellőképpen fejlődni a csapat, és voltak olyan versenyek, amelyeken érthetetlenül gyengén szerepelt a páros –Button az idény végén botladozott az időméréseken. A McLaren a tapasztalatának köszönhetően faképnél hagyta a Renault-t, amely még így is jobb volt a középmezőny tagjainál, az utolsó három versenyt ponttal zárta a francia team. A 111 fokos szögben elrendezett motor teljesítménye még jócskán elmarad a többiekétől, ezért áttervezik. A pilótapáros sem marad a régi, Buttontól fájó szívvel elköszöntek, a brit helyét Fernando Alonso, a csapat spanyol tesztpilótája veszi át. A csapatvezetés benne látja a jövő bajnokát, Trulli mellett neki kell folytatnia az eddig jól haladó munkát, amelynek következő állomása az első dobogós hely, esetleg győzelem megszerzése.