Nyolc pontszerző lesz futamonként

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2002.10.28. 21:19
Címkék
Megváltozik a Formula1 hivatalos időmérő edzésének szerkezete és a pontozás rendszere a következő idényben. A száguldó cirkusz szabályalkotó testülete hétfőn ült össze a londoni Heathrow repülőtér Hilton-szállójában, hogy megtárgyalja a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) által létrehozott, úgynevezett "kilencpontos tervezetet, amelynek csak egy részét fogadták el  kisebb módosításokkal  az érintettek.
Nem lesz súlybüntetés és pilótacsere, ugyanakkor megváltozik a hivatalos időmérő edzés: a jövőben egyenként mennek ki a pályára a pilóták, akik pénteken és szombaton is csak egy-egy mért kört tehetnek meg, hogy kiharcolják rajtpozícióikat. A pénteki hivatalos tréningen a vb-pontverseny sorrendjében követik egymást a versenyzők, míg szombaton a pénteki utolsó indul elsőként, és az első zárja a sort. Versenyenként nem az első hat, hanem az első nyolc helyezett sofőr kap majd világbajnoki pontokat, a győztes továbbra is tízzel gazdagodik, a többiek 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1 egységgel növelhetik összpontszámukat. Büntetni fogják azokat a csapatutasításokat, amelyek befolyásolják a versenyek eredményét, igaz, a szankciókról hétfőn nem esett szó.A tesztelésről is döntöttek. A csapatok jövőre választhatnak: februártól novemberig vagy legfeljebb tíz, vagy annál mindenképpen több napot tréningeznek a versenyek között. Ama istállók, amelyek az előbbi mellett teszik le a voksukat, a versenyek péntekjén két órával többet körözhetnek, mint a másik változatot választók. E szabály életbe lépéséhez azonban az kell, hogy legalább három csapat a kevés tesztelést válassza.A gumiszállítók minden csapatnak két-két komponensű gumit szállíthatnak, eltérően az eddigi gyakorlattól, amely szerint egy gyár összesen két fajta abroncsot vitt egy versenyhétvégére. A felek arról is döntöttek, hogy a jövő évi versenynaptárból törlik a dohányreklámozás betiltása miatt korábban már többször is megfenyegetett Belga GP-t. Így 2003-ban csupán 16 versenyből áll az F1-es évad, amelynek 2004-től lesz része a Kínai Nagydíj Sanghajban.A csapatok részéről Jean Todt (Ferrari), Sir Frank Williams (Williams), Ron Dennis (McLaren), Flavio Briatore (Renault), Eddie Jordan (Jordan), Peter Sauber (Sauber), Ove Andersson (Toyota), David Richards (BAR), Niki Lauda (Jaguar), Paul Stoddart (Minardi) és Tom Walkinshaw (Arrows) vett rész a tárgyaláson, a versenyrendezők közül Monaco, Nagy-Britannia, Olaszország, Németország, Kanada, Japán, Ausztrália és Brazília képviselte magát, a szponzorok részéről John Hogan (Philip Morris) és Eric Leyman (ExxonMobil) adta le a voksait, a motorgyártókat Martin Whitaker (Ford), a gumiszállítókat Jaszukava Hirosi (Bridgestone) képviselte, és természetesen szavazott Max Mosley FIA-elnök és Bernie Ecclestone, a Formula–1 gazdasági vezetője is. A döntéseket az FIA tanácsának december 13-i ülésén hagyják jóvá.
Legfrissebb hírek

Barcelonában is kitett magáért a Szeged, közel járt a csodához

Kézilabda
22 perce

Hazai pályás vereségével nagy esélyt szalasztott el a Nottingham

Angol labdarúgás
26 perce

„Immunis vagyok rá" – Doohan reagált a Colapintóval kapcsolatos találgatásokra

F1
30 perce

Fucsovics nagyon megizzasztotta a portugálok éljátékosát, de búcsúzott az estorili tornától

Tenisz
1 órája

Ligetvári Patrik könnyek között: nem tudom, hogy dolgozom ezt fel...

Kézilabda
1 órája

El: Athletic Bilbao–Manchester United elődöntő

Európa-liga
1 órája

Röpi: az ezüstök után a Pénzügyőr idén felült a trónra az U20-asoknál

Utánpótlássport
2 órája

Dráma Veszprémben: az utolsó másodpercekben bukta el a BL négyes döntőjét az Építők

Kézilabda
2 órája
Ezek is érdekelhetik