A kormány elkötelezett a Formula–1-es futam megrendezése mellett, a Gyermek-, Ifjúsági és Sportminisztérium (GYISM) átvilágítása keretében áttekintik ugyan a Hungaroring Sport Rt. működését is, de a Magyar Nagydíj gazdaságosságáról sem a szaktárca, sem a Pénzügyminisztérium nem rendelt el külön ellenőrzést. Ezt Mesterházy Attila, a GYISM politikai államtitkára mondta szombaton az MTI-nek az egyik napilap azon értesülésére reagálva, amely szerint vizsgálatot kezdtek a viadal gazdaságosságáról, és ennek eredményétől teszik függővé, hogy a jövőben támogatják-e megrendezését. Az államtitkár szerint a kormány elkötelezettségét mutatja az is, hogy az idén az általános tartalék terhére biztosították a jogdíjakkal kapcsolatos, 2006-ig felmerülő költségeket. Hozzátette: a korábbi éveknél roszszabb jegyeladási mutató előre nem látható okokra, az árvízre, illetve arra a tényre vezethető vissza, hogy Michael Schumacher már a franciaországi futamon megszerezte a világbajnoki címet. Rámutatott arra, hogy a mogyoródi verseny fontos rendezvény, hiszen nem csupán az országimázs terén jelent pozitívumot Magyarországnak, hanem például a turizmusban is konkrét hasznot hoz. Jelezte: egy, az Európai Unió által készített felmérés is azt mutatja, hogy közvetve minden országnak jelentősebb árbevétele van a futamokból, mint amennyit az adófizetők pénzéből arra költenek. A Williams-istálló pilótái eltérő véleménnyel vannak a jövő hét végi Belga Nagydíjnak otthont adó Spa-Francorchamps versenypálya leghíresebb pontjáról, az Eau Rouge-kanyarkombinációról. A vb-pontversenyben holtversenyben a 3. helyen álló Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher közül csak a kolumbiai csodálja az emelkedőn elhelyezett, roppant gyors hajlatot. "Régen nagyon népszerű volt a pilóták körében az Eau Rouge, de mára elvesztette a varázsát. A kipörgésgátlóval felszerelt autókkal minden félelem nélkül át lehet hajtani rajta, az autó elektronikája az úton tartja azt. Számos, sokkal érdekesebb kanyar létezik a Formula–1-ben” –mondta Ralf Schumi. "Az Eau Rouge igazi teszt a versenyzők számára, tavaly háromszor vagy négyszer teljes gázzal mentem át rajta. Spa nagyon jó az autóink számára, igen hosszú ring, különböző kanyarjai és hosszú egyenesei próbára teszik a pilótákat” –nyilatkozta Montoya, akivel abban egyetértett társa, hogy Belgiumban közelebb juthatnak a Ferrarihoz. Az olasz divattervezők és a Formula–1 pilótái szeptember 11-én összemérik tudásukat egy jótékonysági labdarúgó-mérkőzésen, amelynek bevételét a tavalyi, az Egyesült Államokban történt terrortámadás áldozatainak ajánlják fel. Két nappal később a versenyzőknek már a monzai pályán van jelenésük az Olasz Nagydíj kapcsán, ezért a találkozót a közeli, milánói Arena-stadionban tartják meg. A divatdiktátorok csapatában várhatóan pályára lép Giorgio Armani, Massimo Ferragamo és Kean Etro, míg az ellenfelet, a pilóták együttesét erősíti az ötszörös világbajnok Michael Schumacher, Giancarlo Fisichella, valamint a Formula–1-ből már visszavonult Riccardo Patrese és Gabriele Tarquini.