A hét végét megelőzően sokan úgy tartották, hogy nem jönnek annyian a Hungaroringre, mint az előző években, mert már két futammal ezelőtt eldőlt a vb-cím. A Közép-Európa-szerte tomboló kegyetlen időjárás és a súlyos árvizek távol tartják a német, a cseh és az osztrák szurkolók nagy részét, ám így is szép számmal vannak olyanok, akik ellátogattak Magyarországra. A versenypálya szombaton félig-meddig megtelt emberekkel, és ki-ki a maga csapatát biztatta. Nem voltak annyian, mint tavaly, de hát az speciális helyzet volt, Michael Schumacher ugyanis nálunk szerezte meg a negyedik vb-címét. Az idén "csak a Ferrari küzd az egyetlen kiadó világbajnoki titulusért, a konstruktőriért, amelyet vasárnap már akkor is megszerezhet, ha a Williams egy ponttal többet gyűjt nála. Az első két nap és az idény eddigi tapasztalatai alapján azonban nehezen lehet elképzelni, hogy bárki több ponttal gazdagodjon, mint a maranellói alakulat. A szombati hivatalos időmérő edzésen Rubens Barrichello fantasztikus időeredménnyel, a pályacsúcsot megdöntve szerezte meg a pole pozícióból való indulás jogát, meglepetésre legyőzve ötszörös világbajnok csapattársát, Michael Schumachert. Az első sor tehát a Ferrarié, a másodikat pedig a Williams "bérelte ki az istálló pilótái Ralf Schumacher, Juan Pablo Montoya sorrendben végeztek az időmérésen.
Barrichello a hivatalos idômérô edzés után már nem tűnt ilyen gondterheltnek
Barrichello a hivatalos idômérô edzés után már nem tűnt ilyen gondterheltnek
Szombat reggelre eltűntek a felhők, amelyek pénteken riogatták a pilótákat, így kellemes időben kezdődött meg a napi program. A kétszer háromnegyed órás szabadedzés nem hozott különösebb meglepetést, a Ferrari duója továbbra is messze felülmúlta a többieket, a "vörösök” már 1:15 percen belül teljesítették legjobb köreiket. Michael Schumacher előnye Rubens Barrichellóval szemben ugyanakkor igencsak lecsökkent, a német mindössze 13 századmásodperccel előzte meg márkatársát. A harmadik hely Kimi Räikkönené lett, a finn 1.4 másodperccel követte az éllovas Schumit. A Williams-BMW-k eleinte gyengélkedtek, de remek hajrájuknak köszönhetően Juan Pablo Montoya a 4., Ralf Schumacher pedig a 8. pozíciót szerezte meg. Felipe Massa és a hondások továbbra is kiválóan szerepeltek, a Sauber brazilja az 5. legjobb időt érte el, míg a japán gyár motorjait használók közül Olivier Panis a 7., Giancarlo Fisichella a 8. lett. Kicsúszások is tarkították a kétszer háromnegyed órát, Montoya, David Coulthard, Jacques Villeneuve, Anthony Davidson, Szato Takuma és Ralf Schumacher is meglátogatta a pálya melletti részt. A legrosszabbul Jenson Button járt, aki a 11-es kanyarban megcsúszott, és a gumifalnak csapódott. Ô már nem tudta folytatni a száguldást, meg kellett várnia az első edzés végét. A Minardi-csapat a hivatalos időmérő edzés előtt közölte, hogy a tartalékautót Davidsonra állította be. Ez valószínűleg nem azt jelenti, hogy a brit az első számú pilóta Mark Webber előtt, hanem inkább azt, hogy Paul Stoddarték úgy gondolták, az abszolút újonc Davidson előbb fogja összetörni saját masináját, mint ausztrál társa. Tizenkét percnyi várakozás után a brit nyitotta meg a hivatalos időmérő edzést, 1:19.2O6 perces ideje bő hét tizeddel rosszabb volt, mint délelőtti legjobbja. A következő vállalkozóra a 24. percig kellett várni, ekkor Villeneuve vezetésével fél tucat versenyző merészkedett ki az aszfaltra. Montoya is köztük volt, és 1:15.228 perccel az élre állt. Csapattársa, Ralf 1:14.571-el elé került, a williamses páros mögött Räikkönen, Massa, Nick Heidfeld, Coulthard, Villeneuve sorrend alakult ki. A Ferrarik az edzés derekán mutatkoztak be, Michael Schumacher új pályacsúccsal, 1:14.006-tal az élre állt, Barrichellónak viszont meg kellett szakítania kísérletét, Button ugyanis éppen előtte mutatott be egy piruettet. Davidson 1:17.959-cel bebiztosította a versenyen való indulását, Panis pedig szintén felzárkózott az élcsoporthoz. Barrichellót igencsak feldühítette Button, a brazil másodszorra nem vacakolt, 1:13.346 perccel minden előzetes várakozást felülmúlt. A Renault britje is bemutatkozott, a negyedik helyre jött fel – igaz, nem sokáig, Montoya ugyanis rögtön felzárkózott csapattársa mögé. Utolsóként az elején megperdülő Szato is futott egy gyors kört, így a 40. percre már mindenkinek volt értékelhető ideje. Ralf a második kísérletére 4 tizedre megközelítette az éllovas Rubinhót, de bátyja perceken belül visszaparancsolta a harmadik helyre. Michael 71 ezrednyire csapattársa közelébe férkőzött, majd Ralf a következő mért körében nagy igyekezetében lefutott az útról a boxbejáratot megelőző kanyarban. Coulthard időközben megelőzte Räikkönent, és Fisichella is folytatta remek délelőtti szereplését. Tíz perccel az edzés vége előtt Barrichello, M. Schumacher, R. Schumacher, Montoya, Fisichella, Button, Coulthard, Trulli, Räikkönen, Massa, Panis, Szato, Villeneuve, Pedro De La Rosa, Heidfeld, Irvine, Salo, McNish, Webber, Davidson volt a sorrend. A hosszú hajrát Trulli nyitotta meg: a Renault olasza felkúszott a 6. helyre. Buttont a két Sauber is megelőzte, majd jöttek a ferrarisok! Michael Schumacher 46 ezredre csökkentette a hátrányát, de a fór megnőtt, miután Barrichello javítani tudott az idején, és 1:13.333 perccel igen könnyen megjegyezhető pályacsúcsot futott. A Ferrarié lett az első, a Williamsé a második sor. A harmadik sor külső felén Fisichella foglalhat majd helyet, a Jordan taljána a füstölgő Honda-motorral is ötödik tudott lenni. Trullié lett a 6. hely, a két olaszt a Sauber párosa követi, majd Button után jönnek csak a McLaren-Mercedesek. A rajt roppant érdekesnek ígérkezik, Michael Schumacher második pozíciója ugyanis nem mindenképpen előnyösebb, mint Ralf harmadik helye, hiszen az öcs a pálya száraz részéről indul. A Renault és a Sauber csatájába, amely a csapat-vb negyedik helyéért folyik, beleszólhat Fisichella, aki a szabadedzéseken látottak alapján megérdemelten csípte meg az ötödik pozíciót. A McLaren megnehezítette önmaga feladatát, Coulthard a 10., Räikkönen a 11. helyről rajtol vasárnap délután, igaz, mint azt már az idén többször is tapasztalhattuk, az ezüst nyilak sokkal jobbak a versenyen, mint a hivatalos időmérőn. Mégis meglepő DC-ék gyengélkedése, hiszen Monte-Carlóban a skót tiszta versenyben legyőzte Michael Schumachert. Ám úgy tűnik, a Hungaroringen nemigen lehet megállítani a ferrarisokat.