50. Szafari-rali, a 14 futamos vb 8. viadala, Kenya
A program. Péntek: 4 gyorsasági szakasz (363.42 km). Szombat: 5 (453.42). Vasárnap: 3 (273.42). Össztáv: 2484.71 km (ebbôl a gyorsasági szakaszok hossza: 1090.26 km)
A vb állása 7 futam után. Pilóták: 1. Marcus Grönholm (finn, Peugeot 206 WRC) 37 pont, 2. Sainz (spanyol, Ford Focus WRC) 23, 3. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) és C. McRae (brit, Ford Focus WRC) 20-20, 5. Burns (brit, Peugeot 206 WRC) 19, 6. Solberg (norvég, Subaru Impreza WRC) 15. Gyártók: 1. Peugeot 77 pont, 2. Ford 55, 3. Subaru 35, 4. Mitsubishi 6, 5. Skoda 5, 6. Hyundai 4
Tv: Viasat3 – szombat hajnali 1.00, Eurosport – 0.00
50. Szafari-rali, a 14 futamos vb 8. viadala, Kenya
A program. Péntek: 4 gyorsasági szakasz (363.42 km). Szombat: 5 (453.42). Vasárnap: 3 (273.42). Össztáv: 2484.71 km (ebbôl a gyorsasági szakaszok hossza: 1090.26 km)
A vb állása 7 futam után. Pilóták: 1. Marcus Grönholm (finn, Peugeot 206 WRC) 37 pont, 2. Sainz (spanyol, Ford Focus WRC) 23, 3. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) és C. McRae (brit, Ford Focus WRC) 20-20, 5. Burns (brit, Peugeot 206 WRC) 19, 6. Solberg (norvég, Subaru Impreza WRC) 15. Gyártók: 1. Peugeot 77 pont, 2. Ford 55, 3. Subaru 35, 4. Mitsubishi 6, 5. Skoda 5, 6. Hyundai 4
Tv: Viasat3 – szombat hajnali 1.00, Eurosport – 0.00
A világbajnoki sorozat egyetlen afrikai viadala általában a versenyzők és a ralirajongók számára is különleges csemege. Nemcsak azért, mert Kenyában jelölik ki a leghosszabb gyorsasági szakaszokat, s nemcsak azért, mert itt bármikor szembejöhet egy kóbor állatcsorda, hanem azért is, mert ez igazán az idegek harca, az autók megbízhatóságának próbája.
A 1953-ban – II. Erzsébet megkoronázásának tiszteletére – útjára indított sorozat az eredeti elképzelések szerint Kelet-Afrika nagy részén haladt volna végig, ám végül szervezési nehézségek miatt csak Kenyában száguld a mezőny. És a száguldás itt nem számít túlkapásnak, hiszen az egyik legnagyobb átlagsebességű raliról beszélünk. A kenyai szavannákon sokszor kilométereken keresztül kétszáz fölötti a tempó, ezért is kell nagyon észnél lenniük a versenyzőknek, hiszen a pokoli hosszú szakaszokon (a legrövidebb 80, a leghosszabb 111 kilométeres) könnyen sérülhet a technika. No és természetesen tönkremehet a gumi. Merthogy itt a pilótákon és az autókon kívül az abroncsoknak is főszerep jut, hiszen azok vannak talán kitéve a legnagyobb veszélynek az úttalan utakon.
Tavaly a "négy M” jegyében zajlott a viadal: a Mäkinen, Mannisenmäki, Mitsubishi, Michelin négyes győzedelmeskedett Kenyában. Az idén azonban nem alakul túl jól az év a háromgyémántos márka számára, annál jobban megy viszont a Peugeot-nak, amely szintén a francia gumigyár abroncsait használja.
A 206 WRC szinte tarolt az idei esztendőben, a konstruktőrök között címvédő gyár hol az egyik, hol a másik pilótájával állhatott fel a dobogóra, sőt, az is előfordult, hogy a pódium mindhárom fokán az oroszlános márka képviselői álltak. Ennek köszönhetően vezetik a bajnokságot mind a pilóták, mind a gyártók versengésében, méghozzá olyan fölénnyel, hogy történjék bármi Kenyában, az összetettben a hét végi száguldás után is Marcus Grönholm és a Peugeot áll majd az élen.
Az is jó előjel az oroszlánosok számára, hogy Richard Burns személyében van egy olyan versenyzőjük, aki korábban már kétszer (1998, 2000) is nyert a szavannákon, igaz, akkor még a Subaru színeiben. Rajta kívül még két kétszeres Szafari-győztes lesz a mezőnyben: a már említett Mäkinen (1996, 2001), akinek az idén nem alakulnak túl jól a dolgai a Subaruval, éppen ezért szeretne nagyon bizonyítani, no meg a vakmerőségéről közismert Ford-pilóta, Colin McRae (1997, 1999).
Két Szafari-újonc gyári csapat is rajthoz áll a hét végén: a Citroennek és a Hyundainak is ez lesz az első kenyai megméretése. A Xsara WRC volánja mögött a fiatal, ám nagyon tehetséges Sebastien Loeb ül majd, az Accenttel pedig a szavannákon korábban már győzedelmeskedő Juha Kankkunen, a tavalyi harmadik Armin Schwarz és a belga Freddy Loix száguld.
Izgalmakban tehát biztosan nem lesz hiány, a kérdés csak az: ki bírja tovább a türelemjátékot…