Aranyeső hullt a vörösökre

TÓTH ANITA, HEGYI TAMÁSTÓTH ANITA, HEGYI TAMÁS
Vágólapra másolva!
2002.07.07. 22:41
Címkék
Körről körre
Rubens Barrichello Ferrarijának motorja leállt a felvezetô kör elôtt, úgyhogy a brazil csak az utolsó rajthelyrôl vághatott neki a Brit Nagydíjnak.
Rajt. Simán elment a mezôny – a pole-ból induló Montoya száguldott az élen a két Schumacher fivér elôtt.
2. kör: Räikkönen hajmeresztô manôverrel elôzte meg Ralf Schumit, az aszfalton megjelentek az elsô esôcseppek.
3. kör: Az utolsó helyrôl induló Barrichello már a tizenegyedik.
5. kör: M. Schumacher támadó pozícióba kerül, megpróbálja kikerülni a kolumbiait, ám ô tanárian zárja az íveket.
12. kör: Az esô rázendít, az autók csúszkálnak az aszfalton, szinte mindenki egyszerre megy ki a boxba.
16. kör: A kerékcserék után még öt másodperc volt a különbség Montoya és Schumi között, ez azonban rohamosan csökkent és a német világbajnok könynyedén elôzte meg a williamsest.
17. kör: Barrichello már a harmadik, az ötödik helyért R. Schumi és Räikkönen csatájából utóbbi kerül ki gyôztesen.
19. kör: Barrichello elmegy Montoya mellett és már a második.
20. kör: Frentzen motorhiba miatt kiesik a hetedik helyrôl.
24. kör: Coulthard újabb kerékcserére jön a boxba, a csapat tagjai azonban nem álltak készen, végül nagynehezen kicserélték a Michelin-papucsokat. Néhány másodperccel késôbb ugyanígy jár Räikkönen is.
31. kör: R. Schumacher hosszan vesztegel a boxutcában – a tankolóberendezés hibája miatt nem tud üzemanyagot felvenni.
38. kör: Coulthard, majd Räikkönen újra a boxban. Mindketten negyedszer!
41. kör: Montoya gyorsabban végzett a boxban, mint Barrichello, úgyhogy megelôzte ôt, visszavette tôle a második helyet.
46. kör: Barrichello határozott mozdulattal visszaelôzte Montoyát.
60. kör: Michael Schumacher idei hetedik futamgyôzelmét aratta a Brit Nagydíjon.
Körről körre
Rubens Barrichello Ferrarijának motorja leállt a felvezetô kör elôtt, úgyhogy a brazil csak az utolsó rajthelyrôl vághatott neki a Brit Nagydíjnak.
Rajt. Simán elment a mezôny – a pole-ból induló Montoya száguldott az élen a két Schumacher fivér elôtt.
2. kör: Räikkönen hajmeresztô manôverrel elôzte meg Ralf Schumit, az aszfalton megjelentek az elsô esôcseppek.
3. kör: Az utolsó helyrôl induló Barrichello már a tizenegyedik.
5. kör: M. Schumacher támadó pozícióba kerül, megpróbálja kikerülni a kolumbiait, ám ô tanárian zárja az íveket.
12. kör: Az esô rázendít, az autók csúszkálnak az aszfalton, szinte mindenki egyszerre megy ki a boxba.
16. kör: A kerékcserék után még öt másodperc volt a különbség Montoya és Schumi között, ez azonban rohamosan csökkent és a német világbajnok könynyedén elôzte meg a williamsest.
17. kör: Barrichello már a harmadik, az ötödik helyért R. Schumi és Räikkönen csatájából utóbbi kerül ki gyôztesen.
19. kör: Barrichello elmegy Montoya mellett és már a második.
20. kör: Frentzen motorhiba miatt kiesik a hetedik helyrôl.
24. kör: Coulthard újabb kerékcserére jön a boxba, a csapat tagjai azonban nem álltak készen, végül nagynehezen kicserélték a Michelin-papucsokat. Néhány másodperccel késôbb ugyanígy jár Räikkönen is.
31. kör: R. Schumacher hosszan vesztegel a boxutcában – a tankolóberendezés hibája miatt nem tud üzemanyagot felvenni.
38. kör: Coulthard, majd Räikkönen újra a boxban. Mindketten negyedszer!
41. kör: Montoya gyorsabban végzett a boxban, mint Barrichello, úgyhogy megelôzte ôt, visszavette tôle a második helyet.
46. kör: Barrichello határozott mozdulattal visszaelôzte Montoyát.
60. kör: Michael Schumacher idei hetedik futamgyôzelmét aratta a Brit Nagydíjon.
A Ferrari nyerte az idegek harcát a Brit Nagydíjon. A szeszélyes időjárás többször is megtréfálta a csapatokat – hol vizes, hol száraz volt a pálya –, úgyhogy jóformán csak annak volt esélye a győzelemre, aki a megfelelő időben a megfelelő gumikat választotta. És ezúttal is – mint már oly sokszor – a Ferrari technikai igazgatója, az atomfizikus végzettségű Ross Brawn dolgozta ki a legjobb taktikát. Ennek köszönhetően a Ferrari fennállása 56. kettős győzelmét ünnepelhette, amelyből immár a tizedik fűződik a Michael Schumacher, Rubens Barrichello duó nevéhez. A négyszeres világbajnok németnek ez volt pályafutása 60. GP-diadala, amely után már csak karnyújtásnyira van tőle az újabb cím. A dobogó harmadik fokára Juan Pablo Montoya állhatott, mögötte a BAR-csapat idei első pontjait (és mindjárt ötöt!) megszerző Jacques Villeneuve és Olivier Panis érkezett, az egy pontot jelentő hatodik helyet pedig Nick Heidfeld harcolta ki.

De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen a Ferrari kettős győzelméhez nem teljesen egyenes út vezetett. Kezdődött azzal, hogy Barrichello autója lefulladt a felvezető kör kezdetén, úgyhogy a legutóbbi viadalt megnyerő brazil a második helyett az utolsó rajtkockából várhatta a lámpa szabad jelzését. Allan McNish még rosszabbul járt, az ő Toyotája az éles start pillanatában makacsolta meg magát és nem volt hajlandó elmozdulni a rajtrácsról. A csapat egy ideig még próbálkozott azzal, hogy életet leheljen belé, de hiábavaló volt a fáradozás.
Elrajtolt tehát a mezőny a skót és Yoong nélkül (a malajziai nem teljesített a 107 százalékos határon belül az időmérésen), a sorozatban negyedszer az élről induló Juan Pablo Montoya vezetésével és az első kanyarba olyan szépen, tisztán fordult, hogy öröm volt nézni.
Csakhogy alig tettek meg néhány száz métert a versenyzők, amikor elkezdett cseperegni az eső. Volt aki jól bírta a slick-gumikkal a jégpályává változott aszfaltot, volt aki kevésbé – végül azonban mindenki úgy döntött, hogy felteszi a vizes (vagy legalábbis a mindkét aszfaltra jó, úgynevezett intermediate) abroncsokat. Ezzel azonban még nem volt vége. Felszáradt az aszfalt, majd megint eleredt az eső és újra kisütött a nap.
Némelyik boxban ez meglehetősen kaotikus állapotokat idézett elő, főleg úgy, hogy a rádió-összeköttetés sem volt mindig tökéletes. Mindkét McLaren-pilóta, Coulthard és Räikkönen is sok időt vesztett azzal, hogy amikor betért a boxutcába, a csapat még nem várta készen.
A dobogósok nyilatkozatai
Michael Schumacher: –Nem sokszor ünnepelhettem Silverstone-ban, úgyhogy szeretném kiélvezni minden pillanatát. Ma kulcsfontosságú volt, hogy ki mikor és milyen gumit cserél. Én nem voltam biztos a dolgomban, de Ross Brawn döntött helyettem. S nemcsak döntött – jól döntött! Az ô érdeme is ez a gyôzelem.

Rubens Barrichello: –Fantasztikus futam volt! Miután a felvezetô kör rajtjánál leállt a motorom, egy kicsit elkenôdtem, de amikor végre beindult a kocsi, éreztem, hogy nagyon gyors, és nem lehetetlen a felzárkózás. Az egész mezônyön át kellett verekednem magam, sôt még a végére is maradt egy kis izgalom. Nagyon élveztem a Montoyával való csatázást.

Juan Pablo Montoya: –A kerékcserék után, a vizes pályán nekem kedveztek az esôgumik, amikor azonban elkezdett száradni, akkor Michael utolért. Könnyebb volt az autója, úgyhogy nem volt esélyem. Amikor az utolsó kerékcsere után kijöttem a boxból, azt reméltem, hogy két kör alatt megelôzöm Rubenst és meg tudom szerezni a második helyet. A Michelin-gumik köztudomásúan jobbak az elsô néhány körben, mint a rivális abroncsok, úgyhogy sikerült megelôznöm, körökkel késôbb azonban, amikor már az ô gumijai tapadtak jobban, simán visszaelôzött.
Az utóbbi három év silverstone-i győztes istállója ezúttal közel sem került a pontszerzéshez. Rajtuk kívül többen is rosszul taktikáztak, miközben az első pit-stop után Schumacher simán megelőzte Montoyát és el is húzott tőle. Hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a némettel szemben senkinek sincs esélye, és amikor Barrichellónak az utolsó helyről a másodikra való felzárkózáshoz mindössze 19 kör szükségeltetett, már afelől sem volt kétség, hogy ismét a Ferrarik örömjátékát láthatja majd a közönség.
Igaz, Montoya még megpróbált beleköpni a vörösök levesébe, ám csak a második helyre volt esélye – arra sem sokáig. Hiába előzte meg a második boxkiállása után Barrichellót, a brazil csakhamar újra maga mögött hagyta és a két héttel ezelőtti győzelme után most a dobogó második fokán ünnepelhetett.
Schumacher győzelmével már 54 pontosra növelte előnyét a második Barrichellóval szemben, s ez azt jelenti, hogy már a két hét múlva esedékes magny-cours-i viadalon megszerezheti az ötödik vb-címét. Ehhez az kellene, hogy Barrichello ne gyűjtsön három pontnál többet és Montoya ne legyen második.
Nemcsak a címvédő repesett azonban a boldogságtól: ketten a pontszerzők közül is euforikus hangulatban voltak, mintha nyertek volna. A BAR-istálló versenyzőiről van szó, akik az idén még egyetlen árva pontocskát sem gyűjtöttek, most azonban Villeneuve és Panis révén rögtön ötöt írtak a csapat neve mögé.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik