A királykategóriába tavalyelőtt felköltöző Valentino Rossi sikert sikerre halmoz: az utolsó 500-as világbajnok az eddigi 39 félliteres, valamint MotoGP-beli nagydíján 19 alkalommal nyert. Azaz majdnem ötvenszázalékos a győzelmi mutatója. Rossi azonban nemcsak a zseniális tudásának köszönheti a sikereit: egyfelől a Honda mindig ütőképes motort adott a bukósisakos alá (a kétütemű NSR 500-as és a négyütemű RC211V is mesterműnek számít), ezen felül Rossi minden idők egyik legjobb technikusával, a 49 éves ausztrál Jeremy Burgess-szel dolgozhat együtt.Burgess neve fogalom a gyorsasági motoros vb-n: az Adelaide-ban született mérnök öszszesen nyolc vb-címet tudhat magáénak. A GP-be 1980-ba megérkező Burgess előbb 1985-ben Freddie Spencer szerelőjeként lett világelső, majd 1987-ben Wayne Gardner főtechnikusaként jutott a csúcsra. A legnagyobb győzelmeit azonban Michael Doohannel aratta: 1994 és 1998 között öt aranyat nyert egyhuzamban a legendás páros.Burgess Doohan visszavonulása után hasonló sikerszériát akar elérni Rossival."Valentino Rossi nagyon sok mindenben hasonlít Doohanre. Az olasz pilóta is kiemelkedik a mezőnyből és ő is képes bármilyen motorral világbajnoki címet szerezni. Rossi Doohanhez hasonlóan a világ egyik legjobb tesztpilótája is – hihetetlen műszaki érzékének köszönhetően egyből, tökéletes pontossággal megmondja a motor hibáit, ami nekünk, szerelőknek és a Honda fejlesztőmérnökeinek sokkal könnyebbé és gyorsabbá teszi a munkát. Rossi Doohanéhez mérhető nagysága azonban abban mutatkozik meg a legjobban, hogy a kritikus helyzeteket is a legnagyobb nyugalommal oldja meg. Azaz egy esetleg rosszul beállított motorral is képes a kimagasló eredményekre. Ráadásul az olaszt is állandóan támadják. Doohant mindig azzal vádolták, hogy technikai előnyben van az ellenfeleivel szemben, most pedig Rossi éli át ugyanezt. Ez azonban nem igaz: tavaly Capirossinak volt ugyanolyan motorja, mint Rossinak, míg idén Ukava motorja egyezik meg az olaszéval. Az eredményt pedig tudjuk. Úgyhogy csak azt mondhatom: Rossi kizárólag saját magának köszönheti a sikereit” – dicsérte pártfogoltját Burgess, aki szerint még nincs lefutva az idei vb."A Yamaha gőzerővel fejleszt: az YZR-M1-es könnyebben kezelhető az RC211V-nél, ráadásul már a kanyarsebessége is jobb a Hondáénál. A Yamaha tavaly is meglepett minket. Hiába kezdtünk három győzelemmel a vb elején, a Német GP-n Biaggi tíz pontra megközelítette Rossit. De főleg azért nem szeretnék jóslásokba bocsátkozni, mert egy vébécímet már magabiztos előny birtokában is elvesztettem: 1992-ben Doohan már ötvenegy ponttal vezetett Wayne Rayney előtt, ám mégsem lett az övé a trófea. Tehát Rossi még nem nyerte meg a vébét. Annak ellenére sem, hogy már hatvankét ponttal vezet Ukava előtt.”