Az időjárás döntő szerepe

Vágólapra másolva!
2002.06.28. 20:20
Címkék
Holland Nagydíj, a gyorsasági
motorkerékpáros vb 7. futama, Assen

A rajtsorrend. 125 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 2:11.882, 2. Cecchinello (olasz, Aprilia) 2:12.199, 3. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 2:12.236, 4. Kallio (finn, Honda) 2:12.519, 5. Vincent (francia, Aprilia) 2:12.582, 6. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 2:12.728, …20. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 2:14.074, …28. Tóth Imre (magyar, Honda) 2:15.552
250 kcm: 1. Melandri (olasz, Aprilia) 2:04.520, 2. De Puniet (francia, Aprilia) 2:04.596, 3. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 2:04.725, 4. Elias (spanyol, Aprilia) 2:05.207, 5. Porto (argentin, Yamaha) 2:05.438, 6. Battaini (olasz, Aprilia) 2:05.581
MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 2:01.691, 2. Biaggi (olasz, Yamaha) 2:01.716, 3. Roberts (amerikai, Suzuki) 2:01.836, 4. Capirossi (olasz, Honda) 2:01.983, 5. Barros (brazil, Honda) 2:02.019, 6. Checa (spanyol, Yamaha) 2:02.236
Tv: Eurosport, 10.00 (élô), 12.00–16.45 (élô)
Holland Nagydíj, a gyorsasági
motorkerékpáros vb 7. futama, Assen

A rajtsorrend. 125 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 2:11.882, 2. Cecchinello (olasz, Aprilia) 2:12.199, 3. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 2:12.236, 4. Kallio (finn, Honda) 2:12.519, 5. Vincent (francia, Aprilia) 2:12.582, 6. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 2:12.728, …20. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 2:14.074, …28. Tóth Imre (magyar, Honda) 2:15.552
250 kcm: 1. Melandri (olasz, Aprilia) 2:04.520, 2. De Puniet (francia, Aprilia) 2:04.596, 3. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 2:04.725, 4. Elias (spanyol, Aprilia) 2:05.207, 5. Porto (argentin, Yamaha) 2:05.438, 6. Battaini (olasz, Aprilia) 2:05.581
MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 2:01.691, 2. Biaggi (olasz, Yamaha) 2:01.716, 3. Roberts (amerikai, Suzuki) 2:01.836, 4. Capirossi (olasz, Honda) 2:01.983, 5. Barros (brazil, Honda) 2:02.019, 6. Checa (spanyol, Yamaha) 2:02.236
Tv: Eurosport, 10.00 (élô), 12.00–16.45 (élô)
Az asseni pályát nagyon szeretik a pilóták. A kifejezetten motorkerékpár-versenyek számára épült aszfaltcsík – autóversenyeket nem is engednek a holland arénába – vonalvezetése mindegyik pilótának fekszik, a pálya borítása teljesen sima, az aszfalt tapadása pedig már-már tökéletes. A asseni pályát ennek ellenére mégis a legtöbben utálják. Az ok pedig az időjárásban keresendő: az egyik percben még süt a nap, a másik pillanatban pedig leszakad az ég. A változékony idő a második edzésnapon is főszereplő volt, ezért a csütörtöki időeredményeken senki sem tudott javítani. Ennek megfelelően a 125-ös Daniel Pedrosa megszerezte az idei harmadik pole pozícióját, a 250-es Marco Melandri begyűjtötte az idei első rajtelsőségét, míg a MotoGP éllovasa, Valentino Rossi a Katalán GP-n megszerzett "csúfos” negyedik rajthelye után ismét az első startkockából indulhat – az idén már hatodszor.
A motorosok pénteken elsősorban arra koncentráltak, hogy a lehető legtöbb futómű-beállítást és gumitípust válasszák ki a versenyekre. A folyamatos munka ellenére azonban a pilóták többsége nem nyugodt, hiszen mindenki tudja, hogy versenykörülmények között végzetes lehet az állandóan változó idő. Különösen a 125-ös és a 250-es bukósisakosok feszültek, mivel nekik csak egyetlen esélyük van a bizonyításra. A MotoGP Holland Nagydíja ellenben majdnem olyan lesz, mint egy szuperbike-futam. Azaz egy száraznak elrajtoltatott versenynek akkor sem lesz vége eső esetén, ha a pilóták már teljesítették a táv 75 százalékát, mivel utána a hátralévő köröket egy második viadal keretében még le kell motorozniuk. A váratlan szabálymódosítást maga a vb rendezője,
Esôt kívánnak maguknak a magyarok a szombati versenyfutamra

Pénteken kivételesen egyik magyar versenyzô sem örült az esônek. Ugyanis a 125 köbcentis kategóriában versenyzô Talmácsi Gábornak és Tóth Imrének is az volt a terve, hogy javít a csütörtöki idôeredményén, vizes pályán azonban ez lehetetlen volt. Ennek megfelelôen Talmácsi a 20., Tóth a 28. helyrôl várhatja a szombati rajtot.
„A délelôtti szabadedzésen a nyolcadik voltam. Jó ideig én vezettem, végig engem mutatott a televízió –mondta fülig érô szájjal Talmácsi. –Az idômérés azonban nem sikerült túl jól. Az elsô körben próbáltam mindent egy lapra feltenni, mielôtt elkezd esni az esô, ám nem volt esélyem, mert mire körbeértem volna, már vizes volt az aszfalt. A futómûvem még mindig nem jó ehhez a vázhoz, a gumihoz és a vezetési stílusomhoz, de éjszaka mindent átnézünk még egyszer. S hogy mit kívánok szombatra? Ha lehet, akkor esôt, abból ritkán volt baj, ha vizes pályán versenyeztem.”
Tóth Imre is ugyanezt kívánja, igaz, ô nem azért, mert annyira szeret vizes pályán száguldozni, hanem azért, mert a motorja csúcssebessége jóval alacsonyabb a többiekénél. „Az elsô körben éreztem, hogy tudok majd gyorsulni, ám hirtelen leesett az esô és egy pillanat alatt bôrig áztam – mondta Tóth. –Kijöttem kereket cserélni és mire megszárítkoztam, már úgy ömlött, mintha dézsából öntenék. Nem volt értelme visszamenni, hiszen a javítás képtelen ötletnek tûnt, az esôs beállításokat pedig már délelôtt kipróbáltuk. A szabadedzésen egyébként a tizenötödik hely környékén motoroztam, a végén csúsztam csak vissza a huszonötödikre. De úgyis a verseny a fontos és én nagyon elszánt vagyok...”
a spanyol Dorna rendelte el az Assenben uralkodó változékony idő miatt, erre az egy viadalra.
A második és váratlan esély azonban Rossit nem nyugtatta meg. "Tudom, hogy idén már sokszor mondtam egy futamról, hogy nagyon nehéz lesz. A szombati viadal azonban tényleg pokolinak ígérkezik. Csütörtökön nem tudtam tökéletesen beállítani a motoromat a száraz pályára, úgyhogy pénteken szerettem volna elvégezni a még hátralévő munkákat. Az időjárás azonban keresztülhúzta a számításaimat, így se száraz, se vizes pályára nem találtam meg a legjobb beállításokat. Biaggi ráadásul nagyon gyors, sőt, még Capirossi is képes lehet meglepetésre a kétütemű Hondájával” – nyilatkozta Rossi.
Az olaszhoz hasonlóan a 125-ös listavezető Manuel Poggiali sem bizakodó, ő ugyanis a hatodik rajthelyével az idei második legrosszabb edzéseredményét érte el. "Csütörtökön döbbenetes hibát követtünk el: azért nem tudtuk beállítani a motoromat, mert végig lapos hátsó gumival motoroztam! Pénteken pedig az eső miatt nem lehetett rendesen tréningezni, úgyhogy fogalmam sincs, hányadik leszek szombaton” – szomorkodott Poggiali, akivel nem értett egyet Pedrosa. "Poggiali csak színészkedik! Nagyon jól ismerem és biztosan állíthatom, hogy az aranyért fog harcolni.”
Melandriban, Rossival és Poggialival ellentétben túlteng az önbizalom: "Tőlem bármilyen idő lehet szombat délután, úgy érzem, hogy vizes aszfalton is nagyon gyors lehetek.”
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik