Dráma az utolsó körökben: Verstappen nyert és világbajnok – a Mercedes óvása után is!

Hatalmas izgalmakkal telt már az szezonzáró időmérője is, amelyen Max Verstappen került kisebb előnybe, hiszen a Red Bull holland versenyzője hódította el a pole pozíciót. Mellőle viszont a világbajnoki riválisa, Lewis Hamilton vághatott neki az idény utolsó versenyének, a második rajtsorból Lando Norris és Sergio Pérez várhatta a piros lámpák kialvását.
A rajtnál máris eltűnt Verstappen előnye, hiszen Hamilton meg tudta előzni őt, s ezzel az élre állt. A holland nem sokkal később megpróbálta visszaelőzni a riválisát, a két autó egy kicsit össze is ért, de mivel Verstappen nem hagyott elég helyet Hamiltonnak, vissza kellett adnia az első pozíciót.
A következő körökben Hamilton lassacskán ellépett Verstappentől, akinek a hátsó gumijai már a 10. körben elkezdtek elkopni. Négy körrel később ki is hívták friss gumikért, de a Mercedesnél is reagáltak – Hamilton a 15. körben járta a bokszutcát. A kerékcserék után átmenetileg Pérez állt az élen, Hamilton a második, Verstappen pedig a negyedik pozícióban autózott.
| DECEMBER 10., PÉNTEK | ||
| 1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:25.009 | ||
| 2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.691 | ||
| DECEMBER 11., SZOMBAT | ||
| 3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.274 | ||
| Időmérő: 1. Verstappen 1:22.109 | ||
| DECEMBER 12., VASÁRNAP | ||
| A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Sainz | 
Az első kiállások ráadásul Hamiltonnak kedveztek, hiszen Verstappen kissé beragadt Carlos Sainz Jr. mögé, így több másodpercet veszített Hamiltonnal szemben. Azonban amikor a brit utolérte Pérezt, a Red Bull versenyzője mindent elkövetett annak érdekében, hogy feltartsa Hamiltont.
Hiába jött össze viszonylag gyorsan az előzés, Pérez visszatámadt, és kétszer is visszaelőzte Hamiltont. A Red Bull terve bevált, hiszen Verstappen utolérte az élen autózó kettőst. Pérez azonnal el is engedte a csapattársát, aki üldözőbe vette Hamiltont, ám a hátránya inkább nőtt, nem pedig csökkent.
Féltávnál technikai probléma miatt fel kellett adnia az utolsó F1-es versenyét Kimi Räikkönennek, néhány kör múlva azonban Antonio Giovinazzi alatt a másik Alfa Romeo is megadta magát. Ekkor ráadásul virtuális biztonsági autós korlátozás lépett érvénybe, mely alatt Verstappen kiment a bokszutcába egy újabb kerékcserére, Hamilton azonban kinn maradt a pályán.
Miután feloldották a korlátozást, Verstappen megkezdte a felzárkózást Hamiltonra, de nem ment neki olyan gyorsan, mint azt szerette volna. Még akkor is csak viszonylag keveset tudott hozni a hétszeres világbajnokon, amikor az forgalomba került a lekörözendő versenyzők között.
Amikor már úgy tűnt, hogy kezd minden eldőlni, Mick Schumacherrel csatázva Nicholas Latifi a falnak csapta az autóját, így a pályára kellett küldeni a biztonsági autót az utolsó körökre. Verstappen ismét kiment egy kerékcserére, Hamiltont ezúttal sem hívta ki a Mercedes.
Bár az utolsó körökben még ment némi tanakodás a versenyigazgatónál azzal kapcsolatban, hogy visszavehetik-e a körüket a lekötözött versenyzők, Michael Masi végül megengedte nekik, így Verstappen közvetlenül Hamilton mögül várhatta az újraindítást az utolsó körben.
Amikor aztán megkapták a zöld jelzést, Verstappen megelőzte Hamiltont, aki bár visszatámadt, a holland nem engedte maga elé, s az első helyen szelte át a célvonalat, ezzel pedig elhódította a 2021-es világbajnoki címet. A konstruktőrök között azonban a Mercedesé lett az elsőség.

Verstappen mellé Hamilton és Sainz állhatott fel a dobogóra, pontot szerzett még Cunoda Juki, Pierre Gasly, Valtteri Bottas, Lando Norris, Fernando Alonso, Esteban Ocon és Charles Leclerc.
A 2022-es idény március 20-án veszi kezdetét Bahreinben!
FRISSÍTÉS, 17.03: A futam leintése után egy órával a Mercedes két óvást is benyújtott a futam végeredményével kapcsolatban: vitatva, hogy Verstappen megelőzte a biztonsági autó mögött Hamiltont, továbbá azt is vitatják, hogy a lekörözött versenyzők körének visszavétele, és a biztonsági autó visszatérése a garázsba sem a szabályoknak megfelelően zajlott. Bővebben itt olvashatnak a két ügyről. Az FIA végül elutasította a németek beadványait.
| 1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:30.17.345 | 
| 2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 2.256 mp h. | 
| 3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 5.173 mp h. | 
| 4. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 5.692 mp h. | 
| 5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 6.531 mp h. | 
| 6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 7.463 mp h. | 
| 7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 59.200 mp h. | 
| 8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:01.708 p h. | 
| 9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:04.026 p h. | 
| 10. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:06.057 p h. | 
| 11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:07.527 p h. | 
| 12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. | 
| 13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | 
| 14. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. | 
| 15. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 3 kör h. | 
| KIESETT | MEGTETT KÖRÖK | |||
| Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 50 | |
| Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 33 | |
| George Russell | brit | Williams-Mercedes | 26 | |
| Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 25 | 
| PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
| 1. | Max Verstappen | 10 | 18 | 21 | 6 | 395.5 | 
| 2. | Lewis Hamilton | 8 | 17 | 20 | 5 | 387.5 | 
| 3. | Valtteri Bottas | 1 | 11 | 15 | 4 | 226 | 
| 4. | Sergio Pérez | 1 | 5 | 16 | 1 | 190 | 
| 5. | Carlos Sainz Jr. | - | 4 | 20 | 1 | 164.5 | 
| 6. | Lando Norris | - | 4 | 20 | 1 | 160 | 
| 7. | Charles Leclerc | - | 1 | 18 | - | 159 | 
| 8. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 14 | - | 115 | 
| 9. | Pierre Gasly | - | 1 | 15 | 1 | 110 | 
| 10. | Fernando Alonso | - | 1 | 14 | - | 81 | 
| 11. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 13 | 1 | 74 | 
| 12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 7 | 1 | 43 | 
| 13. | Lance Stroll | - | - | 9 | - | 34 | 
| 14. | Cunoda Juki | - | - | 6 | - | 32 | 
| 15. | George Russell | - | 1 | 4 | 1 | 16 | 
| 16. | Kimi Räikkönen | - | - | 4 | - | 10 | 
| 17. | Nicholas Latifi | - | - | 2 | - | 7 | 
| 18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 2 | - | 3 | 
| 1. | Mercedes | 613.5 | 
| 2. | Red Bull-Honda | 585.5 | 
| 3. | Ferrari | 323.5 | 
| 4. | McLaren-Mercedes | 275 | 
| 5. | Alpine-Renault | 155 | 
| 6. | AlphaTauri-Honda | 142 | 
| 7. | Aston Martin-Mercedes | 77 | 
| 8. | Williams-Mercedes | 23 | 
| 9. | Alfa Romeo-Ferrari | 13 | 
| 10. | Haas-Ferrari | 0 | 








