F1: „A Ferrari visszatért” – Leclerc-ék nem is bízhattak volna jobb kezdésben

Vágólapra másolva!
2022.03.20. 19:21
null
A Ferrari mindent vitt az új éra nyitányán (Fotó: AFP)
Charles Leclerc vezérletével a Ferrari visszatért a csúcsra a 2022-es Formula–1-es idénynyitó Bahreini Nagydíj versenyén, míg a Red Bull dupla kiesést volt kénytelen elszenvedni technikai gondok miatt. A maranellóiaknál így érthetően nagy volt az öröm, míg a „vörös bikák” rendkívül csalódottak, és egyelőre értetlenül állnak a történtek előtt. A kisebb meglepetésre dobogóra álló Lewis Hamilton eközben tudja, kellett a szerencse ahhoz, hogy megszerezzék a harmadik helyet, és nem tagadja, egyelőre nagyon szenvednek a Mercedesszel.

 

18. BAHREINI NAGYDÍJ
MÁRCIUS 18., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Gasly 1:34.193
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.936
MÁRCIUS 19., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:32.544
Időmérő: 1. Leclerc 1:30.558
MÁRCIUS 20., VASÁRNAP
A verseny: 1. Leclerc, 2. Sainz, 3. Hamilton
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Március 27., 19.00Szaúdi Nagydíj, Dzsidda
Április 10., 7.00Ausztrál Nagydíj, Melbourne
Április 24., 15.00 Emilia-romagnai Nagydíj, Imola

Noha Max Verstappen többször is offenzívát indított ellene, Charles Leclerc magabiztos győzelmet aratott a bahreini idénynyitón, és a leggyorsabb körének is köszönhetően maximális pontszámmal távozhat Szahírból.

„Nagyon boldog vagyok! Elképesztően nehéz két éven vagyunk túl a csapattal, és tudtuk, hogy a mostani lehet a mi nagy lehetőségünk. A srácok hihetetlen munkát végeztek az autóval, és a lehető legjobban indult a számunkra az idei bajnokság: pole pozíció, leggyorsabb kör és kettős győzelem Carlosszal."

„Nem is álmodhattunk volna szebb kezdésről, szóval óriási köszönet mindenkinek, akik támogattak minket az előző két évben is. Nem volt könnyű, de csodálatos visszatérni a csúcsra!"

Verstappen sokáig harcban volt a győzelemért, végül azonban üres kézzel volt kénytelen távozni a nyitó versenyről, miután az utolsó körökben a Red Bullja megadta magát. Az egyéni címvédő érthetően csalódott volt a leintést követően, s egyelőre nem is tudott túl sokat elárulni arról, mi okozta a végzetes hibát.

„Nem igazán tudom, mi okozta a gondot, egyelőre nem teljesen értjük, mi történt, de az biztos, hogy azután kezdődött a gond, hogy megkaptam az új szett gumimat, és visszatértem a pályára. A kormányzás egyre nehezebbnek érződött, és ez a sebesség növekedésével csak még rosszabbá vált. Olyan volt, mintha egy ütemet késett is volna, hiszen hiába fordítottam jobbra a kormányt, beletelt némi időbe, mire bármi történt volna."

„Az újraindításnál aztán nagyon lassan jöttem el, a kormány egyszerűen beragadt. Nagyon nehéz volt vezetni, miközben ilyen sok problémát kellett kezelni egyszerre, és nyilván nem ilyen első versenyben bízol. A tempónk sem volt igazán fantasztikus, az egyensúly egyszerűen nem volt olyan jó, mint pénteken. Nagyon sok dolgot kell még kielemeznünk."

„Már most rengeteg pontot buktunk egyetlen verseny alatt, ami egyáltalán nem jó. Tudom, hogy egy kiesés még nem a világ vége, de jobban örültem volna, ha legalább tizennyolc pontot teszünk zsebre. Lehet mondani, hogy ilyesmik előfordulnak, de úgy hiszem, ezen a szinten, ilyen sok adat ismeretében ennek nem szabadott volna megtörténnie."

Carlos Sainz Jr. a verseny nagy részében a harmadik helyen haladt, Verstappen kései technikai problémáját kihasználva azonban előreléphetett a második helyre, a Ferrari így kettős sikerrel nyitotta meg a Formula–1 új éráját.

„Gratulálok a Charles-nak és csapatnak! A Ferrari visszatért, és ezt a lehető legjobb módon tette: kettős győzelemmel. Már az előző két esztendőben is itt kellett volna tartanunk, de a kemény munka most hozta meg a gyümölcsét."

Sokáig úgy tűnt, Lewis Hamiltonnak meg kell elégednie az ötödik hellyel, ám a Red Bull szerencsétlensége dobogót ért a számára. A hétszeres világbajnok örült az eredménynek, de tudja, még rengeteget kell fejlődniük.

„Nagyon nehéz versenyen vagyok túl. Már a szabadedzésektől fogva szenvedtünk, és ennél jobb eredményben nem is bízhattunk volna, de nyilván ehhez kellett a Red Bull szerencsétlensége is. Ugyanakkor a lehető legtöbbet hoztuk ki magunkból, és hálás vagyok azért, hogy ennyi pontot szereztünk" – magyarázta a brit, akitől azt is megkérdezték, érkeznek-e újabb frissítések az autóra a soron következő szaúdi hétvégére.

„Bízom benne, nagyon jól tudom, hogy a srácok mennyire keményen dolgoznak a gyárban. Nem fog varázsütésre eltűnni a hátrányunk, de úgy érzem, csapatként már jó ideje mi vagyunk a legerősebbek. Mindannyian leszegett fejjel fogunk tovább dolgozni. Még messze van a vége."

Folytatás jövő hétvégén a Szaúdi Nagydíjjal.

BAHREINI NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
1.
Charles Leclerc
monacói
Ferrari
2. Carlos Sainz spanyol Ferrari 5.598 mp h.
3. Lewis Hamilton brit Mercedes 9.675 mp h.
4. George Russell brit Mercedes 11.211 mp h.
5. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 14.754 mp h.
6. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 16.119 mp h.
7. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 19.423 mp h.
8. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 20.386 mp h.
9. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 22.390 mp h.
10. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 23.064 mp h.
11. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 32.574 mp h.
12. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 45.873 mp h.
13. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 53.932 mp h.
14. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 54.975 mp h.
15. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 56.335 mp h.
16. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:01.795 p h.
17. Nico Hülkenberg német Aston Martin-Mercedes 1:03.829 p h.
18. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1 kör h.
19. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 3 kör h.
FELADTÁK megtett körök kiesés oka
Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 44 feladta
A VB ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LEGGYORSABB KÖRÖK PONT
1. Charles Leclerc 1 1 1 1 26
2. Carlos Sainz 1 1 18
3. Lewis Hamilton 1 1 15
4. George Russell 1 12
5. Kevin Magnussen 1 10
6. Valtteri Bottas 1 8
7. Esteban Ocon 1 6
8. Cunoda Juki 1 4
9. Fernando Alonso 1 2
10. Csou Kuan-jü 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Ferrari 44
2. Mercedes 27
3. Haas-Ferrari 10
4. Alfa Romeo-Ferrari 9
5. Alpine-Renault 8
6. AlphaTauri-Honda 4
7. Aston Martin-Mercedes 0
8. Williams-Mercedes 0
9. McLaren-Mercedes 0
10. Red Bull-Honda0
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik