Cserél az Alpine: Colapinto veszi át Doohan helyét Imolától – hivatalos

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.05.07. 09:13
Colapinto valóban Imolában debütálhat az Alpine-nal (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Alpine hivatalosan is megerősítette, hogy a tartalék pilótája, Franco Colapinto veszi át Jack Doohan helyét a soron következő Emilia-romagnai Nagydíjtól.

Már az idényt megelőzően megindultak a találgatások arról, hogy a tavalyi évadzáró Abu-dzabi Nagydíjon bemutatkozó Jack Doohan 2025-ös szerződése nem teljes szezonra szól, hanem mindössze öt-hat versenyt ölel fel, így nagy valószínűség mutatkozott rá, hogy a Williamstől időközben megszerzett Franco Colapinto válthatja már a bajnokság egy pontján. Noha az ausztrál többször is elmondta, hogy igyekszik kizárni a külső zajokat, és már immunissá vált a sok pletykára, kétségtelenül nagy nyomás nehezedett rá, és teljesítménykényszerben vezetett az Alpine-nál. 

Ugyan a kedd este lemondó csapatfőnök, Oliver Oakes többször is a védelmébe vette, és úgy tűnt, a versenyző helye a nyári szünetig biztosított lehet, a múlt hétvégi Miami GP-t megelőzően futótűzként terjedt a hír, hogy már Imolában sor kerülhet a pilótacserére, miután Colapinto egyik szponzorának, a YPF-nek az ügyvezető igazgatója, Horacio Marín az A24 hírcsatornának adott nyilatkozata után, feltehetően abban a hiszemben, hogy már adáson kívül beszél, azt válaszolta a műsorvezetőnek, hogy pilótája az olasz helyszínen debütál, miután először többször is hárította a válaszadást, és azt felelte, nem tudja, mikor juthat szerephez az argentin. 

 

Bár a támogató később magyarázkodni kezdett, hogy nem tud semmilyen konkrét információt, és csak bízik benne, hogy az Emilia-romagnai Grand Prix-n történik meg a csere, nem tűnt túl meggyőzőnek, mint ahogyan az ügyben megszólaló Doohan sem azt a látszatot keltette, hogy biztos a maradásában. Már a versenyt követően egybehangzó sajtóértesülések szóltak róla, hogy az ausztrál a következő futamon már nem áll rajthoz az enstone-i alakulattal, amit kedd este kissé váratlan bejelentés követett, hiszen a pilótacsere helyett a csapatfőnök lemondása vált először hivatalossá. 

A két eset ugyanakkor sajtóértesülések alapján erősen egybefügg egymással, ugyanis a források szerint a csapatfőnöki feladatokat átmenetileg átvevő, és emellett az ügyvezető tanácsadói posztot betöltő Flavio Briatore önhatalmúlag döntött Doohan leváltása mellett, amivel Oakes nem értett egyet, mint ahogyan több más kérdésben is nézeteltérés lehetett a felek között a The Race információi szerint. Pontosan ezért, aligha véletlen, hogy a  csapatfőnök a szerdai pilótacsere elé időzítette a leköszönését.

F1
23 órája

F1: távozott az Alpine csapatfőnöke, ideiglenesen Briatore veszi át a helyét

A francia istálló kedd este közölte, hogy Oliver Oakes azonnali hatállyal távozik posztjáról.

 

Azonban míg Oakest távozása véglegesnek tűnik, Doohannek akár még lehet esélye a visszatérésre, hiszen az Alpine közlése szerint a marketing szempontból a csapatnak mindenképpen előnyös, és sok támogatót magával hozó Colapinto egyelőre öt versenyt kap a bizonyításra. A csapat a Brit Nagydíjat megelőzően aztán újra kiértékeli a helyzetet, így a tartalék pilótává visszafokozott ausztrál is szerephez juthat még. Persze fontos megjegyezni, hogy nem Doohan az egyetlen, aki ezt a pozíciót tölti be az alakulatnál: az  Alpine ugyanis összesen négy harmadik számú versenyzővel vágott neki 2025-nek, s noha a csapattal Szuzukában az első szabadedzésen már résztvevő Hirakava Rjó időközben a Haashoz igazolt, Paul Aron és Kush Maini továbbra is az enstone-iakat erősíti, s előbbi a hírek szerint jó esélyekkel indulhat az ülésre, ha Colapinto nem hozza a várt szintet. 

Azt követően, hogy felülvizsgáltuk az idény első versenyeit, arra a döntésre jutottunk, hogy Francót ültetjük Pierre (Gasly) mellé a következő öt futamra. Azzal, hogy ilyen szoros a mezőny, és versenyképes autónk van – amin drasztikus mértékben javított a csapat az elmúlt tizenkét hónap során –, olyan helyzetben vagyunk, amelyben szükségét éreztük annak, hogy rotáljuk a versenyzői felállást" – kezdte Briatore, aki kitért arra is, hogy mindez az Alpine céljait szolgálja, hiszen a nagy szabályváltoztatásokat hozó 2026-os idényt így a lehető legjobb versenyzőpárossal kezdhetik meg. 

„Emellett tisztában vagyunk azzal, hogy a 2026-os szezon fontos lesz az istálló szempontjából, és a versenyzők megfelelő és alapos kiértékelése helyes döntés annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet kihozhassuk a lehetőségeinkből jövőre. Továbbra is támogatjuk Jacket, hiszen nagyon profi módon viselkedett versenyzőként az eddigi idény során. A következő öt verseny lehetőség biztosít a számunkra, hogy kipróbáljunk valami mást, és ezen időszak után újra kiértékeljük a helyzetet" – tette hozzá. 

Megszólalt a leváltott Doohan is, aki mindenekelőtt megköszönte az Alpine támogatását. „Nagyon büszke vagyok rá, hogy elértem életem álmát, és profi Formula–1-es versenyzővé váltam. Örökké hálás leszek a csapatnak, hogy segített valóra váltani ezt az álmot. Nyilvánvaló, hogy ez a legújabb fejezet nehéz számomra, hiszen profi pilótaként természetesen versenyezni szeretnék. Ugyanakkor értékelem a team bizalmát és az elkötelezettségét. Csapatként hosszú távú céljaink vannak, és én a továbbiakban is mindent meg fogok tenni azért, hogy bármilyen módon segítsek elérni ezeket. Most leszegem a fejem, továbbra is keményen dolgozom, és érdeklődéssel figyelem a következő öt versenyt, miközben nem vesztem szem elöl a saját céljaimat sem."

Colapinto örül a lehetőségnek. „Először is szeretnék köszönetet mondani a csapatnak, hogy megadta nekem a lehetőséget, hogy vezethessek a következő öt futamon. Keményen fogok dolgozni az istállóval, hogy felkészüljek a következő versenyre Imolában, valamint a tripla hétvégére, ami kétség kívül intenzív időszak lesz mindenki számára, és valamennyiünket nagy kihívás elé állít. Éles maradtam, és a csapat tesztprogramja, valamint a szimulátorban elvégzett munka révén készen állok, amennyire csak lehetséges. Mindent bele fogok adni, hogy a lehető leggyorsabban felvegyem a tempót, és hogy a lehető legjobb eredményeket szállítsam Pierre oldalán."

Nem Doohan az első, akit a 2025-ös idény közben váltanak le, a Red Bull mindössze két versenyhétvége után menesztette Liam Lawsont, s ültette be a helyére Cunoda Jukit. Igaz, az új-zélandi ezzel nem került ki a mezőnyből, hiszen a „vörös bikák" a testvércsapathoz, a Racing Bullshoz fokozták vissza. 

Az Alpine hat nagydíj után hét megszerzett ponttal a kilencedik, vagyis az utolsó előtti helyet foglalja el a konstruktőri tabellán, a mögötte érkező Sauber hat, míg az előtte álló Racing Bulls nyolc pontot gyűjtött eddig. 

4. MIAMI NAGYDÍJ
MÁJUS 2., PÉNTEK
Szabadedzés1. Piastri 1:27.128
Sprintidőmérő1. Antonelli 1:26.482
MÁJUS 3., SZOMBAT
Sprintverseny1. Norris, 2. Piastri, 3. Hamilton
Időmérő1. Verstappen 1:26.204
MÁJUS 4., VASÁRNAP
A verseny 1. Piastri, 2. Norris, 3. Russell
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Emilia-romagnai Nagydíj, Imolamájus 18., 15.00
Monacói Nagydíj, Monte-Carlomájus 25., 15.00
Spanyol Nagydíj, Barcelonajúnius 1., 15.00

 

Legfrissebb hírek

Ki kicsoda? Íme, a Formula–1-es csapatok kulcsfigurái

Képes Sport
4 órája

Az idősebbik Sainz is harcba szállhat az FIA elnöki posztjáért – sajtóhír

F1
7 órája

F1: távozott az Alpine csapatfőnöke, ideiglenesen Briatore veszi át a helyét

F1
23 órája

„Sainzot is elengedjem?" – a Ferrarinál izzott a rádió Miamiban, de senkiben sem maradtak rossz érzések

F1
2025.05.05. 13:09

„Összeütköztök vagy nem előzöl" – Norris szerint Verstappen azt csinál, amit csak szeretne

F1
2025.05.05. 02:36

Elmaradt az eső – Piastri vezérletével a McLaren erődemonstrációt tartott Miamiban

F1
2025.05.04. 23:35

Életnagyságú LEGO-autók lepték el a miami pályát – videó

F1
2025.05.04. 20:51

Miamiban szakad az eső – káoszfutamra van kilátás?

F1
2025.05.04. 20:09
Ezek is érdekelhetik