Az Alpine esetleges év közbeni pilótacseréje már az idény előtt is az egyik legforróbb témát jelentette, s már akkor arról lehetett hallani, hogy Jack Doohan szerződése mindössze öt-hat nagydíjat ölel fel, amit követően a Williamstől megszerzett Franco Colapinto válthatja. A találgatások hol alábbhagytak, hol felerősödtek, de az ausztrál helyzetét egyértelműen nem segíti, hogy többször is rontott, és nemegyszer autót tört. Emlékezetes volt a Kínai Nagydíjon történt balesete, amit követően olyan hírek is szárnyra kaptak, hogy Doohan már a következő futamon sem áll rajthoz, de azóta elcsendesedtek a pletykák – egészen mostanáig.
Szerdán ugyanis Colapinto egyik szponzora, az YPF ügyvezető igazgatója, Horacio Marín – nem feltétlenül szándékosan – világgá kürtölte, hogy pilótája már Imolában debütálhat, vagyis Doohan már a soron következő Miami Nagydíj után elveszítheti a helyét. Bár a támogató az esetet követően magyarázkodni kezdett, és azt mondta, csak tippelgetés volt a részéről, és legfeljebb reménykedik benne, hogy az argentin már az Emilia-romagnai GP-n lehetőséghez jut.
Ezzel ugyanakkor nem oszlatta el a találgatásokat, és az ügy kapcsán az érintett Doohant is faggatni kezdték a floridai sajtónapon. A versenyző elmondta, már annyi ideje folynak ezek a híresztelések, hogy immunissá vált rá, és ő csakis azzal foglalkozik, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsa hétvégéről hétvégére. „Őszintén szólva januárban volt a legrosszabb, a szezon előtt, amikor még rengeteg volt a zaj. Semmi más nem volt akkor, így mindenki erről beszélt. Minden egyes héten új narratíva volt, de nagyon hamar rájöttem, hogy mi teljesen irreleváns, és mi nem volt igaz, és kizárólag a munkámra összpontosítottam.”
„Nagyszerű emberek vesznek körül, a csapat is nagyon támogató volt, soha nem éreztem úgy, hogy ez ott motoszkálna a fejemben. Persze mindig vannak pletykák, de inkább arra fektettem a hangsúlyt, hogy minél koncentráltabb legyek az autóban ahelyett, hogy a külső zajokra figyeltem volna. Olyan sok ideje volt ez már a téma, hogy mire elkezdődött az idény, talán már immunis voltam rá. Ha csak néhány nappal Melbourne előtt kezdtek volna el terjedni ezek a hírek, talán jobban hátráltatott volna.”
Doohan szimpatikusnak találja Flavio Briatore sokszor könyörtelen stílusát is, pedig a sajtóhírek szerint pont az olasz üzletember Colapinto egyik legnagyobb támogatója házon belül. „Ő olyasvalaki, akire nagyon sok ideje felnézek. Imádom, hogy brutális és nagyon határozott, nem beszél mellé, nincs süketelés. Elég gyorsan egyértelművé válik, mi a helyzet. Ezt sokkal jobban szeretem. Tiszta volt, hogy mi fog történni. Ő csak azt szerette volna, hogy jól teljesítsek, és akkor a lehető legjobban alakulnak a dolgok. Azt mondta, zárjam ki a zajt, azt, hogy mi történik. Csak a lehető legjobb teljesítményt nyújtsam. A találgatásoknak mindig vannak okai. Semmi sem kerül ki véletlenül. Szóval én csak leszegett fejjel végzem a munkámat, és tisztában vagyok azzal, hogy mi igaz, s mi nem.”
4. MIAMI NAGYDÍJ | |
MÁJUS 2., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 18.30–19.30 |
Sprintidőmérő | 22.30–23.14 |
MÁJUS 3., SZOMBAT | |
Sprintverseny | 18.00–19.00 |
Időmérő | 22.00–23.00 |
MÁJUS 4., VASÁRNAP | |
A verseny (57 kör, 308.326 km) rajtja | 22.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | május 18., 15.00 |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | május 25., 15.00 |
Spanyol Nagydíj, Barcelona | június 1., 15.00 |