1. verseny
A Chevrolet Cruze három klasszispilótája nem hibázott a rajtnál, így maradtak az élen, előnyüket pedig körről-körre növelték, körülbelül egy-egy másodperccel, ami a riválisok lehetőségeit erősen behatárolta.
Michelisz, de különösen Wéber jól kapta el az indulást, ám a rövid célegyenes miatt az első kanyarnál a mezőny besűrűsödött, így előbbi új utakra indult, és levágta a kanyart. Ezért négy helyes hátrasorolást kapott, ami viszont nem zökkentette ki a ritmusából, és szépen előzgette meg riválisait. Egészen a verseny feléig, ugyanis a hatodik körben megérkezett a safety car – Darryl O'Young egyenesített ki egy kanyart, amivel nem kis zavart keltett mások kárára –, és három körön keresztül vezette a mezőnyt. Ez jól jött a két magyarnak, akik így könnyedén beérték az előttük haladókat, amire a versenytempó mellett kevés sanszuk volt.
Tizenkét pontot szerzett a két futamon Michelisz – két pont járt a 9. helyért, míg tíz az 5. pozícióért –, de az összetettben így is változatlanul a hatodik helyen áll. A privát versenyben őrzi második helyét, az előtte álló spanyol Pepe Oriola (SEAT León) mindkét futam során előtte végzett: előbb a 7., majd a 4. helyen zárt. |
A hajrához érve Michelisz előtt ketten kilökték egymást – Dudukalo és Bennani –, a szorosan rájuk tapadó magyar így korrigálni kényszerült – hogy ne hármas legyen a kiesés –, ezt kihasználva mögötte ketten megelőzték. Közülük Nasht visszaelőzte Michelisz, de Coronelt már nem sikerült. Közben Wéber kicsúszott a pályáról, és hiába jött vissza, maradt versenyben, amelyben végig keményen dolgozott, végül meg kellett elégedjen a 15. hellyel, miközben Michelisz a 9. helyen bejött pontszerzőnek.
2. verseny
Dudukalo indulhatott az élről, de elrontotta a startját, így Coronell és D'Aste is megelőzte az egyenes végére. A két magyar pilóta sem taktikázott sokat, azonnal támadta az előtte álló riválist, méghozzá sikerrel, így rövid időn belül a 11., illetve a 16. helyen találták magukat.
Közben amint az várható volt, nyomultak, méghozzá igen erőteljesen a Chevrolet Cruze pilótái, akik az első futamon könnyedén utasították maguk mögé a mezőnyt, bár egymással nem meccseltek olyan nagyot. Közülük a francia Yvan Muller volt a legintenzívebb, aki a negyedik körben már az élre állt. Egy körrel később Huff volt közvetlen mögötte, és a svájci Alain Menut is csak egy pilóta választotta el tőlük. Utóbbi aztán addig feszítette a húrt, amíg a kavicságyba nem került, majd a szalagkorlát fogta meg, és így a verseny feladására kényszerült.
Miután sorra potyogtak ki a pilóták, a magyar duó úgy is előrébb tudott lépni, hogy nem előzött. Az utolsó kör tartogatta a meglepetést: az élen álló Muller törmelékre hajtva kicsúszott, Huff került az élre, de lendületéből ő is sokat veszített. Coronell vesztére nagyon közel került hozzá, nem tudta kihasználni a váratlan lehetőséget, nem úgy D'Aste, aki gyorsan reagált. Új ívet vett, kielőzött, és pályafutása első sikerét aratta. A kicsúszott Muller végül a nyolcadik helyen ért célba, Michelisz viszont ötödiknek érkezett be, és bár Wébernek is volt esélye a pontszerzésre, végül a 12. helyen zárt.
1. VERSENY | ||||
1. | Robert Huff | brit | Chevrolet Cruze | 23:26.809 perc |
2. | Yvan Muller | francia | Chevrolet Cruze | +0.312 mp. |
3. | Alain Menu | svájci | Chevrolet Cruze | +0.739 |
… 9. |
Michelisz Norbert |
magyar |
BMW 320 | +8.419 |
… 15. |
Wéber Gábor |
magyar |
BMW 320 | +13.983 |
2. VERSENY | ||||
1. | Stefano D'Aste | olasz | BMW 320 | 17:58.529 perc |
2. | Robert Huff | brit | Chevrolet Cruze | +0.377 mp. |
3. | Tom Coronell | holland | BMW 320 | +0.494 |
… 5. |
Michelisz Norbert |
magyar |
BMW 320 | +4.929 |
… 12. |
Wéber Gábor |
magyar |
BMW 320 | +15.659 |
Az összetett állása: 1. Muller 206 pont, 2. Huff 198, 3. Menu 175, …6. Michelisz 90, …20. Wéber 3 | ||||
Yokohama Trophy: 1. Oriola 90, 2. Michelisz 80, 3. D’Aste 69, …10. Wéber 12 |