A tavaly életre hívott GP3-as sorozat a Formula–1-es idény európai viadalainak (kivéve Monte-Carlót) betétversenyei között szerepel, két pénteki félórás szabadedzés után szombat délelőtt félórás időmérőn, délután pedig félórás, 80 kilométeres futamon csap össze a mezőny. Vasárnap délelőtt pedig szintén félórás második versenyt rendeznek meg – immár egy magyarral, Kiss Pál Tamással a mezőnyben.
Május 7–8.: Isztambul |
Május 21–22.: Barcelona |
Június 25–26.: Valencia |
Július 9–10.: Silverstone |
Július 23–24.: Nürburgring |
Július 30–31.: HUNGARORING |
Augusztus 27–28.: Spa-Francorchamps |
Szeptember 10–11.: Monza |
„Rendkívül boldog, izgatott és hihetetlenül motivált vagyok az idénynyitó előtt. Egy biztos, nagyon jó csapathoz kerültem, ahol a versenymérnökömmel az első pillanattól kezdve megtaláltuk a közös hangot. Azóta, hogy aláírtam a szerződésemet, a csapattagokkal szinte napi kapcsolatban vagyok, hogy minél jobban szerepelhessek majd. Készen állok” – fogalmazott a magyar versenyző.
„Különleges a debütálás abból a szempontból is, hogy olyan pályán mutatkozom be a GP3-as sorozatban, ahol nem vezettem eddig. Még sohasem versenyeztem itt, de ez a plusz kihívás őszintén szólva még ösztönöz is” – folytatta Kiss Pál Tamás.
A pilótának az új háttércsapat mellett új versenykörülményekhez is hozzá kell szoknia, hiszen a kora reggeli (helyi idő szerint 8.45-kor kezdődik) első szabadedzésen kívül mindössze csak egy időmérőn dől el, honnan rajtolhat majd az első futamon. A második versenyen az első futam első nyolc helyezettje fordított sorrendben startol.
„Döntő a jó kvalifikáció. Jó, hogy két futam van, ráadásul a második rajtrácsa szinte az újoncoknak van kitalálva, hisz vasárnap délelőtt akár az élről is rajtolhatok, ha beverekszem magam a legjobb nyolcba. Titokban reménykedem a pontszerzésben, bízom abban, hogy a legjobb tíz közé mindenképpen beférek, de akkor sem leszek szomorú, ha mindkétszer csak a legjobb 15 tagja leszek” – árulta el elvárásait Kiss Pál Tamás, aki menedzsere, Stefano Favaro társaságában szerdán utazott el Isztambulba.
Lotus ART (francia): Pedro Nunes (brazil), Valtteri Bottas (finn), James Calado (brit) |
Status (ír): Alexander Sims (brit), António Félix da Costa (portugál), Ivan Lukasevics (orosz) |
Jenzer (svájci): Nico Müller (svájci), Makszim Zimin (orosz), Vittorio Ghirelli (olasz) |
Marussia Manor (brit): Adrian Quaife-Hobbs (brit), Rio Haryanto (indonéz), Matias Laine (finn) |
Carlin (brit): Conor Daly (amerikai),Tom Dillmann (francia), Leonardo Cordeiro (brazil) |
Tech 1 (francia): Aaro Vainio (finn), Andrea Cardarelli (olasz), KISS PÁL TAMÁS (MAGYAR) |
Atech CRS (brit): Marlon Stöckinger (Fülöp-szigeteki), Nick Yelloly (brit), Zoël Amberg (svájci) |
Addax (spanyol): Dominic Storey (új-zélandi), Gabriel Chaves (amerikai), Dean Smith (brit) |
MW Arden (ausztrál): Mitch Evans (új-zélandi), Simon Trummer (svájci), Lewis Williamson (brit) |
Mücke (német): Luciano Bacheta (brit), Michael Christensen (dán), Nigel Melker (holland) |