Négykarikás négykerekűek Münchenben

Vágólapra másolva!
2011.03.26. 19:11
null
Holger Badstuber választása: Audi S5 Sportback 3.0 TFSI quattro (Fotó: zerotohundred.com)
Címkék
Lehet, találóbb lett volna úgy a cím, hogy Bayern-sztárok Audijai, merthogy a csapatot támogató ingolstadti gyár jóvoltából minden játékosnak jut egy csúcskategóriás verda a négykarikás márka választékából. Néhány renitens persze akad, aki nem éri be egy (vagy több) Audival. Íme, mivel menő ma az Allianz Arena környékén parkolni!

Van benne Kraft (Fotó: autotip.com)
Van benne Kraft (Fotó: autotip.com)
Thomas Kraft – Audi RS5 Coupé 4.2 FSI quattro

A 22 éves játékos nem kis meglepetésre idén kiszorította a kapuból a 36 éves veterán Hans-Jörg Buttot. Luis van Gaal vezetőedző egyértelműen mellette tette le a garast, ő pedig eleddig meghálálta a bizalmat. Elszántságát és bizonyítási vágyát tükrözi, hogy övé lett az egyik legerősebb, 450 lóerős motorral szerelt járgány. Szegény Butt, soha nem fogja utolérni.

Philipp Lahm – Audi RS6

A magánéletben meglehetősen visszahúzód csapatkapitány, aki még az esküvőjére sem volt képes válogatott csapattársait meghívni, az autóválasztásnál már nem volt ennyire szerény: egy 5.0 literes V8-as RS6 limuzint választott. Valószínű, családi autónak szánja, ugyanis a tavalyi világbajnokság győztes bronzmérkőzése után négy nappal megnősült, azaz kell a hely a következő generációnak is a kocsiban.

Holger Badstuber – Audi S5 Sportback 3.0 TFSI quattro

Az éppencsak 22 éves fiatalúr egyértelműen Luis van Gaal felfedezettje, ő volt az, aki nem csak tétnélküli Ligakupa meccseken, hanem éles bajnokikon, sőt BL-mérkőzéseken is bizalmat szavazott neki, olyannyira, hogy az Inter elleni tavalyi madridi döntőt is végigjátszotta. A sok klubszereplés következményeként pedig tavaly a világbajnokság egyik legfiatalabb játékosaként mutathatta meg tehetségét. Ez az új autó kiválasztásánál is megmutatkozott: a Fantomfekete S5 333 LE-s motorja, vajpuha S tronic váltón át juttatja erejét a kerekhez. A 440 Nm-es nyomatéknak hála 5,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra.

Breno – Audi Q7 4.2 TDI

A fiatal brazil játékos 2008-ban került a Sao Paulótól a Bayernhez. Kezdetben azonban nem sok sót evett meg, jobbára csak a padot melegítette és a lecserélt csapattársak hátát lapogatta. Hogy mégis játékban maradjon, arról egy féléves nürnbergi kölcsönadással gondoskodtak, ahol jól teljesített, így a 2010–2011-es idényre Van Gaal visszarendelte Münchenbe, ahol immár rendszeres játéklehetőséget kapott. Helyre is állt az önbecsülése, amit mi sem bizonyít jobban, mint, hogy sikerült kiválasztania a kínálatból az egyik legnagyobb modellt. A hatalmas SUV 326 lóerős és egy komplett szambaiskola elfér benne.

Contento az A5-re voksolt 
(Fotó: autoplenum.de)
Contento az A5-re voksolt (Fotó: autoplenum.de)
Diego Contento – Audi A5 Cabriolet 3.0 TDI quattro, 240 LE

A fele részben német, fele részben olasz futballista a bajor fővárosban született 1990-ben, és a klub saját nevelésű játékosa. 2009-ben bekerült a német U20-as válogatottba, de jórészt ő is a holland trénernek köszönheti, hogy állandó tagja lett a Bayern felnőtt keretének, sőt rendszeresen játszhat is. A fiatal korára jellemző autót választott: a vászontetős A5 tökéletes csajozós autó. A télen-nyáron tökéletesen szigetelő vászontető néhány másodperc alatt, teljesen automatikusan tűnik el a csomagtérben, amint kisüt a nap.

Hamit Altintop – Audi Q7 4.2 TDI

A török középpályás 2007 óta játszik Münchenben, és már szinte ős-bayernesnek számít. Pedig nem lehetett neki könnyű megszokni a közeget, elvégre az egyik legnagyobb riválistól, a Schalke 04-től érkezett. Persze egy olyan csapatból, amelyik jobb napjain is csak második, átmenni egy olyanba, amelyik rosszabb napjain is (ebből van kevesebb) simán hozza az ezüstöt, azért nem olyan rossz. A 29 éves rutinos játékos, választásával is jelezte: ő bizony nagyfiú, aki nem jár holmi kétajtós kupékkal. A kocsiban vígan elfér az év góljáért kapott 2010-es FIFA Puskás-díj is.

A rendkívül népszerű RS6-os 
(Fotó: Wikipédia)
A rendkívül népszerű RS6-os (Fotó: Wikipédia)
Franck Ribéry – Audi RS6

A francia válogatott világklasszis támadója a dél-afrikai vb-n leginkább indolens magatartásával, azt követően pedig a szövetséggel való tengelyt akasztással és egy fiatalkorú prostituálttal folytatott viszonnyal került a címlapokra. Némi meglepetésre aztán az éppen hozzá hasonlóan öntörvényű Bayern-edző, Luis van Gaal tette helyre. Hogy Ribérynek az autópályán se legyen önbizalomhiánya, arról ő is egy RS6-tal gondoskodik. 580 lóerővel senki nem szívesen húz újat.

Thomas Müller – Audi S5 Coupé 4.2 FSI quattro, 354 LE
Szeptemberben lesz 22 éves, de már olyan meccsek vannak mögötte, melyekre a legtöbb kortársa egész életében hiába vágyik. A klub saját nevelésű játékosa 2009-ben írta alá első profi szerződését, és még ugyanabban az évben, szeptember 12-én (egy nappal 20. születésnapja előtt) két góllal vette ki a részét a Dortmund elleni 5–1-es sikerből. Egy csapásra sztár és alapember lett, hogy aztán a 2010-es vb-n az egész világ megismerje. Öt góljával társgólkirály lett, és a torna legjobb fiatal játékosának választották. Az ifjú sztár egy 354 lóerős benzines FSI motorral szerelt S5 Coupét választott.

Robben A8-asa (Fotó: tuningnews.net)
Robben A8-asa (Fotó: tuningnews.net)
Arjen Robben – Audi A8 4.2 TDI quattro, 326 LE, Északi arany színben

A holland válogatott szélsője ugyan gyakran sérült, de, amikor egészséges, akkor igazi vezére a csapatnak. A nem éppen könnyű természetű támadó nem tagadta meg magát az autó kiválasztásánál: a gyár legnagyobb limuzinjára esett a választása, igaz, legalább nem az S sorozatot kérte belőle. Az Északi arany színben pompázó, 4.2 TDI motorral szerelt 326 lovas monstrum azért így is elég tiszteltet parancsoló.

Mario Gomez – Audi RS6, Audi Q7

A góljai és 35 millió eurós transzferára mellett változatos hajviseleteiről is (ide van egy korábbi cikkünk, be lehet linkelni) ismert félig spanyol származású válogatott csatárnak előbb volt meg a SUV, abból is a lehető legbrutálisabb: a Q7-esében egy 326 lóerős V12-es motor dolgozik. Az RS6 viszont még ennél is durvább: a versenypályákra tervezett sportlimuzinban egy 4.2 literes, 650 lóerős V8-as dolgozik. Négy és fél másodperc körül gyorsul százra, a 250 km/h-s, elektronikusan szabályozott végsebességet pedig azonnal ki kell iktatni, hogy célba lehessen venni a 300 km/h-t.

Miroslav Klosénak az S6-os 
tetszett meg  (Fotó: testdriven.co.uk)
Miroslav Klosénak az S6-os tetszett meg (Fotó: testdriven.co.uk)
Miroslav Klose – Audi S6 Avant 5.2 FSI quattro

Szombaton lesz tíz éve, hogy a lengyel felmenőkkel bíró támadó először bemutatkozott a német válogatottban. Azóta még 105 alkalommal húzhatta magára a címeres mezt, és 59 góljával (Gerd Müller mögött) a német válogatott második legeredményesebb gólszerzője. Három világbajnokságon 14 találatot jegyez, csupán a brazil Ronaldo előzi meg egyetlen góllal. Játékstílusában nincs semmi feltűnő (leszámítva a szakmányban termelt gólokat), talán ezért választott olyan modellt, amilyet senki más a csapatból: a brutális limuzin 435 lóereje minden körülmények között kiválóan érvényesül.
Thomas Müllernek az Audi S5 Coupé 4.2 FSI quattro jött be (Fotó: auto.local.ch)
Thomas Müllernek az Audi S5 Coupé 4.2 FSI quattro jött be (Fotó: auto.local.ch)
Legfrissebb hírek

Premie League: a West Hamnél köthetki a volt Arsenal-kapus – sajtóhír

Angol labdarúgás
5 perce

„Rudy Gobert a sárkány a Trónok Harcából”; Harden megint eltűnt – NBA-legek a rájátszás első köre után

Amerikai sportok
11 perce

Barcika, DVSC, Fehérvár, Nyíregyháza, ZTE, Vasas – nagy harcban az NB I-ért

Labdarúgó NB I
44 perce

Sportkönyvtár: Érvényes üzenetek

Képes Sport
47 perce

Marozsán Fábián továbbjutott Rómában, Rubljovval játszik a 64 között

Tenisz
50 perce

Ötkarikás útra lépne a magyar női hetesrögbi-válogatott

Képes Sport
51 perce

Jude után Jobe Bellingham is Dortmundban köthet ki – sajtóhír

Német labdarúgás
52 perce

Átadták a Bajai Női Kosárlabda Klub új sportcsarnokát

Kosárlabda
1 órája
Ezek is érdekelhetik