Joan Laporta a Bajnokok Ligája-győzelemre és a hazai bajnoki címekr, na meg az olyan játékosokra, mint Ronaldinho építi üzletpolitikáját
Joan Laporta a Bajnokok Ligája-győzelemre és a hazai bajnoki címekr, na meg az olyan játékosokra, mint Ronaldinho építi üzletpolitikáját
A Der Spiegel című német magazinnak nyilatkozó Joan Laporta Barcelona-elnök arra a kérdésre, hol tudna a katalán klub terjeszkedni, így válaszolt:
„Mindenekfölött olyan új piacokon, ahol még nincs (jelentős) bajnokság, de sok a pénz. Például az Egyesült Államokban.”
„Egyrészt szeretnénk, ha a Barcelona szoros kapcsolatokat alakítana ki a főiskolákkal, egyetemekkel, a másik lehetőség egy együttműködés valamelyik klubbal a Major League Soccerből, talán éppen a hivatalos úton, a Barcelona brand égisze alatt.”
Laporta az interjúban igen komoly célokat vázolt fel a Bajnokok Ligája-győztes, spanyol bajnok klub elé.
„Mint univerzális márkanév, muszáj betennünk a lábunkat mindenhová a világba: Kínába, Japánba, a Közép-Keletre, Dél-Amerikába, Afrikába.”
„Ha egy földönkívüli idegen érkezik a világunkba, az első néhány dolog, amivel megismertetném, az a Coca-Cola, a Disney és a Barcelona, azonban addig még sokat kell dolgoznunk.”
A világ leggazdagabb klubjainak 2005–2006-os rangsorában a Real Madrid áll az első helyen 292,2 millió eurós bevétellel – derül ki a Deloitte nevű nemzetközi könyvvizsgáló cég februárban publikált tanulmányában.
A Barcelona ezen a listán a második 259,1 millió euróval. Ugyanakkor a leggyorsaban növekvő piaci szereplő kétségtelenül a Barca, amely 25 százalékkal növelte a bevételeit, míg a Real Madrid csak 6 százalékkal.
Laporta a Spiegelnek azt mondta: a 2006–2007-es évben már 300 millió eurót szeretne látni a bevételek rubrikájában.