Jorge „Aspar” Martínez hazánkba utazott. Nem volt váratlan a látogatása, s akit csak egy kicsit is érdekel a gyorsaságimotoros-vb vagy éppen Talmácsi Gábor sorsa, az tudta, miért jött. A spanyol csapatfőnök és a magyar világbajnok hétfő délelőtt tárgyalt egymással, a téma pedig az volt, tudnak-e továbbra is együtt dolgozni, vagy sem. A sokat emlegetett médiajogok álltak közéjük, azok miatt hiúsult meg a folytatás. Mert ez kemény üzlet. Aztán hogy érnek-e ennyit a médiajogok, abba most inkább ne menjünk bele.
„Számomra nagyon nehéz a mostani helyzet, nemrég azért utaztam Magyarországra, hogy bemutassuk új csapatunkat, most pedig azért, mert noha három futam után ötödikek voltunk a vébén, és minden jól ment, Gábor felbontotta a szerződést, és a francia viadalon már nem is állt rajthoz – mondta Martínez. – Most azért jöttem ide, hogy megpróbáljunk mégis megállapodni egymással, de ez nem sikerült – kizárólag a médiajogok miatt. Elválnak útjaink, és én a lehető legjobbakat kívánom Gábornak, mert továbbra is kiváló pilótának tartom. Mi pedig tovább küzdünk a magyarországi projektért, amit a pályaépítés jelent, és mindent megteszünk, hogy találjunk egy fiatal magyar versenyzőt, aki már a hét végén nyeregbe szállhat.”
Igen, hiszen ott a gyári 250-es Aprilia, s jelenleg nincs pilótája, a hét végén pedig Mugellóban folytatódik a világbajnokság – mintha mi sem történt volna. S hogy ki lehet az a bizonyos magyar pilóta? Nehéz lenne megmondani. Versenyzőink közül hárman vannak (persze Tóth Imrét leszámítva, aki továbbra is az édesapja csapatában száguld), akik egyáltalán megfordultak már világbajnoki futamon – Kovács Nikolett, Rizmayer Gábor és Győrfi Alen. Mindhárman szabadkártyával indultak, de híreink szerint hétfő délutánig egyiküket sem keresték meg. Ami az egyik legnagyobb tehetségnek tartott Sebestyén Pétert illeti, ő azért nem jöhet szóba, mert még csak 15 éves, márpedig az alsó korhatár a negyedliterben 16 év. Úgyhogy a választás, akármi is lesz, biztosan meglepetést szerez majd. Martínez azt is elmondta, az új választott valószínűleg nem lesz olyan gyors és tapasztalt, mint Talmácsi, de kap időt, hogy bizonyítson.
Visszatérve Talmácsira, ő elvileg folytathatja a szezont, ha talál csapatot a MotoGP-ben vagy akár a szuperbike-ban, s bár az új szerződéshez Jorge Martíneznek hozzá kell járulnia, ő a hétfői sajtótájékoztatón elmondta: eddig még egyetlen, év közben távozó pilótának sem engedték meg, hogy csapatot váltson, de mivel Talmával jó viszonyban váltak el, nem gördítenek akadályt annak útjába, hogy még az idén folytassa a motorozást.
Hogy hol és milyen motorral? Rejtély. Talmácsi egyelőre nem tudott vagy nem akart a jövőről beszélni, sőt azt mondta, elképzelhető, hogy az idén már nem is láthatjuk őt a világbajnokságon.
„Két hete nincs szerződésem, és bár most újra megpróbáltunk megállapodni, nem sikerült, úgyhogy nem folytatom a motorozást – keményen koppantak Talmácsi szavai, amelyeket döbbent csend fogadott, majd a kérdésre, tényleg ennyire fontosak-e a médiajogok, Talmácsi azt válaszolta: – Igenis nagyon fontosak, nem vagyok bohóc, ha nem lennének lényegesek, most nem beszélnénk róluk. Számomra sokat jelent, hogy milyen imázst építettünk fel az utóbbi években, és továbbra is ezt az irányt szeretnénk követni. Ez az egész nem a pénzről szól, ha az érdekelne, maradtam volna a csapatomnál, hiszen ott fizetést kapok.”
Talmácsi azt is megerősítette, nem hirtelen döntésről van szó, jól megfontolta – s ami még lényegesebb: nem bánta meg. Bízik a tudásában s abban, hogy ez nem csupán valaminek a vége, hanem egyben valami újnak a kezdete.
Mindannyian nyugodtabbak lennénk – persze őt magát is beleértve –, ha minél hamarabb kiderülne, mi az az új…