Amint várható volt, a fények varázslatossá tették az éjszakai száguldást Szingapúrban, ahol pénteken megtartották az első két szabadedzést. A Marinaöbölben fekvő öt kilométeres pálya F1-es bemutatkozása Lewis Hamilton és Fernando Alonso számára volt különösen kedves, az első szabadedzésen a brit, a másodikon a spanyol pilóta volt a leggyorsabb. Bár a mezőny többsége a késő esti másfél órában megjavította korábbi eredményét, Hamilton a nap legjobb idejét az első szakasz legvégén érte el.
A McLaren és a Ferrari az első napon kiegyenlített csatát vívott, századok választották el egymástól a világbajnoki címért csatázó Hamiltont és Felipe Massát, ők várhatóan óriási harcot vívnak majd az első rajtkockáért, amely kulcsfonosságú lesz a versenyen, hiszen nagyon nehéz előzni a falak között. Hamilton legjobb körének átlagsebessége a 173 kilométer per órát sem érte el, azaz a pálya gyorsasága Monte-Carlo és a Hungaroring között van félúton, már nem a mogyoródi aszfaltcsík a második leglassúbb.
A pilóták korábban rettegtek az esőtől, de a záporok pénteken is a reggeli órákban csaptak le az alig Balaton nagyságú, Norvégiáéhoz hasonló lakosságszámú miniállamra, estére teljesen felszáradt a pálya. Ez azonban nem sokkal könnyítette meg a pilóták feladatát.
„Azt hittem, hogy éjszaka hűvös lesz, erre ez volt az egyik legfülledtebb pénteki edzésnap az idén” – ecsetelte Jenson Button, a Honda remeklő versenyzője. A különleges edzéseknek árnyoldalaik is voltak, a pálya felülete rendkívül hepehupás („Mintha Párizs macskaköves utcáin mennénk” – állapította meg David Coulthard), ami növeli a rontások lehetőségét, és mivel szinte a pálya teljes hoszszán betonfal húzódik az út szélén, a rontások eredménye baleset lehet. Az első nap Mark Webberen és Timo Glockon fogott ki, az ausztrál az első edzésen, a német a második végén ment neki a falnak.
A Red Bull sofőrjén nem segített az egyedi szingapúri menetrend sem, a szokásos két és fél óra helyett csak hatvan perc választotta el a két tesztelést, és a csapat csak a második edzés közepére tudta helyrepofozni a sötétkék autót. Az egyórás szünet a szervezőkön is kifogott, a két tréning közötti időben megnyitották a boxutcát az arra jegyet váltó nézők számára, ők meg olyan lassan hagyták el a területet, hogy két perccel csúszott a szabadedzés rajtja.
Az egyébként csodálatos pálya „gyerekbetegségei” közül a tízes kanyarban lévő magas kerékvetőket a szervezők alacsonyabbá alakították, de a boxutca kijáratával még vannak gondok. A depóból kijövő autók közvetlenül az első kanyar előtt érnek a pályára, és épp a rendkívül gyors hajlat belső ívére csatlakoznak, sokkal lassabban, mint azok, akik a célegyenesből érkeznek. Az első edzésen Jarno Trullinak, a másodikon Sébastien Bourdais-nak kellett emiatt levágnia az első kanyart, a versenyre megoldást kell találni.
Trullinak bizarr balesete is volt, az olasz a célegyenes bejáratánál megpördült, és ahelyett, hogy irányba állította volna autóját, jó hatvan métert ment menetiránnyal szemben, majd a boxutca bejáratát a pályától elválasztó csíkot átlépve a garázsához hajtott. Tízezer eurója bánta az igencsak felelőtlennek tűnő manővert, amely Trulli szerint a lehető legjobb megoldás volt abban a pillanatban.