Az érintettek egy teljes délelőt töt szántak hétfőn arra, hogy megtárgyalják, Lewis Hamilton büntetése ellen lehet-e egyáltalán fellebbezni vagy sem, az eszmecsere vége az lett, hogy lehet. Ezután kedden az FIA azzal utasította el a McLaren fellebbezését, hogy a szóban forgó büntetés ellen nem lehet fellebbezni. A döntéskor Hamilton már a repülőn ült, a következő futam helyszíne, Szingapúr felé félúton járt, ennek ellenére a McLaren pillanatokkal az ítélethirdetés után feltette honlapjára hivatalos közleményét.
„Az emberek talán azt hiszik most, hogy szomorkodom a döntés miatt, de én nem ilyen vagyok. Csak azt szeretném, ha magam mögött tudhatnám az egészet, és végre azzal foglalkozhatnék, amit a pilóták legjobban szeretnek: a versenyzéssel. Autóversenyzők vagyunk, természetünkből fakadón versenyző típusok, és imádunk előzni. Előzni azonban nehéz, ezért nagyon jó érzés, ha az ember sikerrel kivitelez egy manővert. Ha ez tetszik a szurkolóknak és a tévénézőknek, akkor még jobb. Úgyhogy csalódott vagyok, de nem szomorú” – így Hamilton, aki hétfő délután tanúskodott, és az őt keresztkérdésekkel bombázó egyik Ferrari-ügyvédnek oda is mondott. Az ügy persze sokkal bonyolultabb és fontosabb annál, mint amit Hamilton nyilatkozata sugall. Az első vitás pont, hogy egyáltalán meg kellett-e büntetni az angol pilótát, amiért a Belga Nagydíj Buszmegálló-kanyarjába érve a belső ívet elfoglaló Kimi Räikkönen mellett levágta a sikánt, és ugyan visszaadta az első pozíciót a finnek, a kiegyenesített kanyarból a normál útvonalból nyerhetőnél nagyobb lendülettel indulva a célegyenes végén megelőzte a világbajnokot. Éppen ennek eldöntését kerülte ki indoklásával az FIA. A másik probléma, hogy a boxutca-áthajtásos büntetést csak az aszfalton Hamilton által megnyert futam leintése után rótták ki, amikor természetesen már nem lehetett letölteni, ezért váltották át huszonöt másodpercre. Csakhogy amíg a boxutca-áthajtásos büntetés ellen nem, az időbüntetések ellen lehet fellebbezni, Hamilton esete azonban látszólag épp a kettő közé esett. Ráadásul tavaly, a Japán GP-n volt olyan eset, amelyet a McLaren precedensként hozott fel: ott sárga zászló alatti előzésért Vitantonio Liuzzi kapott időbüntetést, amelyet utóbb meg lehetett óvni, csakhogy az FIA szerint az akkor döntő Tony Scott-Andrews azóta elismerte, boxutcaáthajtásos büntetést kellett volna kiosztani.
Scott-Andrews tagadja, hogy így nyilatkozott volna.
A történet vége a következő: a Belga Nagydíj győztese Felipe Massa, Hamilton pedig a harmadik lett, azaz továbbra is egy ponttal vezet a vb-versenyben a brazil előtt. A konstruktőrök versenyének állása sem változott, ott a Ferrari vezet öt egységgel a McLaren előtt. Kiadtak továbbá egy iránymutatást a hasonló esetek megelőzésére: e szerint le lehet vágni a kanyarokat, ahogy Hamilton tette, csak utána vissza kell adni a jobb pozíciót, ahogy Hamilton tette, ám újra támadni csak a következő kanyar után lehet, Hamilton pedig előtte előzött.