Negyven körön át meglehetősen eseménytelenül telt a Magyar Nagydíj, a végén mégis az idény legdrámaibb végjátékát hozta: Felipe Massa, aki a hetediknél jobb még sohasem volt hazánkban, első magyarországi győzelme felé száguldott, amivel átvehette volna a vezetést a világbajnoki pontversenyben, ám három körrel a vége előtt a célegyenesben felrobbant a motorja. Még lassult füstölgő autója, amikor Massa bukósisakos fejét a tenyerébe temette – nem hitte el, ami vele történt. Az autóból kiugorva egy pályabíró segítségével átmászott a falon, és könynyeivel küszködve ment vissza a Ferrari boxába.
Heikki Kovalainen szintén nem akarta elhinni, mi történik: amikor meglátta, hogy az előtte száguldó Ferrari füstöt ereget, pályafutása eddigi legszebb ajándékát kapta meg. Persze ott kellett lennie a második helyen, és a futam utolsó harmadában keményen kellett nyomnia a gázt, hogy Massa se tudjon lazítani. A második rajthelyről indulva sokáig csak a harmadik pozícióban haladt, de végül az ő autója bírta a legtovább a megpróbáltatásokat, és megszerezhette pályafutása első győzelmét. Rubens Barrichello, Fernando Alonso, Michael Schumacher, Kimi Räikkönen, Jenson Button és Lewis Hamilton után zsinórban a hetedik Magyar Nagydíjat nyerte meg más pilóta (ez Massa sikere esetén is igaz lett volna), Damon Hill, Alonso és Button után Kovalainen a negyedik, aki élete első győzelmét a Hungaroringen aratta. A Formula–1 históriás könyvébe is beírta magát, hiszen – az ötvenes években az F1-es sorozatba számító Indy 500 győzteseit is beszámítva – ő lett a századik futamgyőztes a száguldó cirkusz 59 éves történetében.
Biztosan sohasem tudjuk meg az igazságot, de valószínűsíthető, hogy Kovalainennek szerencséje volt az első boxkiállásoknál, amelyeket követően négy másodperccel előzte meg Timo Glockot: a toyotás szervizelése az üzemanyagtömlő hibája miatt több mint 13 másodpercig tartott, és mivel ezek a kiállások átlagosan 7-8 másodpercet vesznek igénybe, a német a számok alapján közel lett volna ahhoz, hogy Kovalainen elé kerüljön.
Ám nem került, így meg kell elégednie a második hellyel, ami a két héttel ezelőtti hockenheimi balesete után így is sokkal több, mint amire számított. A nyolcadszor dobogós helyet elérő Toyota eddigi legjobb eredményét sikerült beállítania, 2005-ben Jarno Trulli lett kétszer is második a japán csapat pilótájaként.
Glock a verseny nagy részében kényelmesen vezethetett, senki sem támadta, sőt ő volt közelebb Kovalainenhez. A végére a Fernando Alonso mögül „kiszabaduló” Kimi Räikkönen felzárkózott rá, és mielőtt támadásba lendült volna, le is maradt – talán Massa füstölgő autójának látványa miatt lassított le. A vbcím esélyesei közül így is ő járt legjobban, Massát megelőzte, és öt pontra felzárkózott az éllovas Hamiltonra.
A közönségkedvenc Kubica Massa kiállásával tudott feljönni a nyolcadik helyre, miután az első boxkiállások során túl hamar járt a boxban, emiatt több helyet veszített. A BMW csupán egy pontot szerzett, és visszaesett a konstruktőr-vb harmadik helyére. A Renault mindkét pilótája pontot gyűjtött ellenben, ami a Francia Nagydíj után az idén másodszor fordult elő.
A futam felénél bajban voltak a tudósítók, mivel töltsék meg a verseny beszámolójára kapott felületet, hiszen Massa szenzációs rajtján kívül nem sok említésre méltó esemény történt a 23. Magyar Nagydíjon. A brazil az idény legnagyszerűbb, leglátványosabb indulását bemutatva hagyta faképnél az első rajtsorból induló McLaren-Mercedeseket. Ismét bebizonyosodott, hogy rengeteget számít a két oldal közötti különbség, a rajtjelzést a poros részről váró Heikki Kovalainenhez hasonlóan ugyanis a mögüle rajtolók, Robert Kubica és Kimi Räikkönen is hátrébb csúszott. A címvédőt a tiszta oldalról Alonso az általában rosszul gyorsuló Renaultval is lerajtolta.
Massa viszont nemcsak a poros oldalon álló Kovalainen mellett ment el, hanem a célegyenes végére érve Lewis Hamiltont is körbeautózta. A brazil, akinek eddig egy hetedik hely volt a legjobbja a Hungaroringen, ezzel megalapozta szép délutánját. Hamilton nem tudott közelebb kerülni hozzá, sőt lassan lemaradt a braziltól. Az első boxkiállásra egy körrel a ferraris után ment ki, de esélye sem volt, hogy megelőzze.
feljött a konstruktőri világbajnokság második helyére.