A biztonsági időszakok korábban is felforgatták már a viadalt, ám a mostani szabályok sokkal jobban kiszúrhatnak egy-egy versenyzővel, mint bármikor. A regulák hibáira egy évvel ezelőtt éppen Montrealban derült fény, hiszen amikor a pályára hajtott a Mercedes CLK (tavaly még azt használták, nem a mostani SL-t), többen is a lezárt boxba indultak, mert egyébként elfogyott volna az üzemanyag az autójukból. Ezzel viszont vétettek a szabályok ellen, és tíz másodperces stop-and-go büntetést kaptak, amivel elszállt az esélyük a jó eredmény elérésére.
Azóta folyamatosan támadják a szabályt, de nem történt módosítás. Erre azonban rövidesen sor kerülhet, a Francia GP hétvégéjén ugyanis tesztelni fogják az új rendszert. Ez az autók standard vezérlő egységébe telepített programmal fut majd, amikor elrendelik a biztonsági időszakot, mindegyik pilóta működésbe lépteti az eszközt – azaz biztonsági üzemmódba kapcsolja négykerekűjét –, és így nem tud átlépni vele bizonyos sebességhatárt. Bár az F1 szereplői közül többen is ellenzik az új rendszert, ha a teszten beválik, rövidesen alkalmazhatják.