Monte-Carlóban az a hír terjed, hogy Fernando Alonso aláírt a Ferrari-istállóhoz. Az információt a grandprix.com internetes oldal közölte, és bár már a spanyol pilóta mclarenes szerződésbontása óta pletykálnak arról, hogy Maranellóba tart, ez az első konkrét jele annak, hogy ott is köt ki.
Hivatalosan ugyanis eddig csak cáfolták a hírt, és várhatóan legalább egy évig ezt is fogják tenni a felek, akik nem akarnak elébe menni a történéseknek. A szerződés ugyanis 2010-ben lép életbe, addig pedig sok minden történhet.
Az utóbbi években a nagycsapatoknál szokássá vált, hogy jó előre szerződtetik a versenyzőket. Juan Pablo Montoya 2004-ben úgy versenyezte végig az idényt a Williamsnél, hogy már mindenki tudta, 2005-ben a McLaren pilótája lesz (erről 2003 nyarán, a Francia GP után állapodtak meg a felek). Fernando Alonso 2006ban úgy nyerte meg második vb-címét, hogy már 2005 decemberében hivatalosan bejelentették, 2007-ben a McLarenhez szerződik. Kimi Räikkönen Ferrarihoz szerződését csak 2006 szeptemberében, Michael Schumacher visszavonulásának kihirdetésekor jelentették be, pedig már 2005 októberében megszületett a megállapodás a finn és a Scuderia között.
Alonso, bár minden vágya, hogy a Ferrarihoz igazoljon, ebben és a következő évben még a Renault-nál marad. Évi 46 millió dolláros fizetését ugyanis csak úgy teheti zsebre, ha kitölti kétéves szerződését, ha egy év után távozna, az első évi bérének egy részétől is elesne. A spanyol abban a reményben igazolt a Renault-hoz, hogy ismét az első három istálló közé juttatja a franciákat, de ez aligha sikerül, a gárda az idén még gyengébbnek tűnik, mint tavaly volt.
A Ferrarinál sincs hely 2010ig, hiszen Räikkönen szerződése 2009, Felipe Massáé 2010 végén jár le. Bár a brazilét felbonthatnák – voltak már hasonló döntések az F1 történetében –, Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke kijelentette: Alonso és Räikkönen nem szerepel egy csapatban. Így az lehet a megoldás, hogy a finn 2009 végén visszavonul, és a helyére, Massa mellé érkezik a spanyol. A Jégember megállapodása aláírásakor közölte: nem tartja lehetetlennek, hogy ez az utolsó szerződése az F1-ben, és egyébként sem tudja elképzelni, hogy harmincas éveinek közepén is a száguldó cirkusz kötött életmódját élje.
Váratlan lenne, ha az ügyben a cáfolatokon kívül rövidesen új fejleményről lehetne hallani, de senki se lepődjön meg, ha a nem is túl távoli jövőben a Ferrari közli:
szerződtette a kétszeres világbajnok Alonsót.