Talmácsi Gábor alig több mint nyolc percet töltött a pályán a Katari Nagydíj második időmérő edzésén, amikor űridőt repesztve az élre állt. (Az igazság kedvéért megjegyzendő: ez nem azt jelenti, hogy abban az időszakban övé volt az ideiglenes pole pozíció, mert Bradley Smith az előző napi kvalifikáción gyorsabb volt nála.)
Ennek ellenére több mint biztató volt a magyar világbajnok negyedik körben elért 2:05.308-as időeredménye, már csak azért is, mert ez 7 tizedmásodperccel gyorsabb volt, mint amivel tavaly világosban (!) kiharcolta az első rajtkockából való indulás jogát. A villanyfényes száguldás a jelek szerint tehát nem okoz gondot a pilótáknak, akik közül nyolcan voltak a tavalyi pole-időn belül...
A leggyorsabb, csakúgy, mint egy nappal korábban, a brit Bradley Smith, aki az utolsó előtti körre tartogatta a legjobbját, az utolsóra meg ismét egy nagy esést. Nem tudni, mi az oka, hogy a 17 éves pilóta mindkét edzést bukással zárta (talán megkönnyebbült, hogy túl van a tréningen), mindenesetre nem tanúskodik túl nagy kiegyensúlyozottságról. Ha már az eséseknél tartunk, mindenképpen meg kell említeni, hogy a magyar pilóta számára szintén veszélyes ellenfélnek számító Simone Corsi is bukott – őt a mobilklinikára is el kellett szállítani, de az orvosok végül úgy döntöttek, nincs akadálya, hogy vasárnap este rajtoljon.
Nekünk, magyaroknak természetesen az a legfontosabb, hogy Talmácsi Gábornak a jelek szerint sikerült megoldania technikai problémáit – a magyar pilóta pénteken még arra panaszkodott, hogy pattog a motorja hátulja, és nem tud folyamatos gyors köröket teljesíteni.
Jöhet a verseny, amelyet a lehető legjobb előjelekkel vár a magyar motoros – anélkül, hogy bármit is elkiabálnánk, Talmának eddig szerencsét hozott a második rajtkocka – a hat vb-futamgyőzelme közül ötöt innen indulva szerzett A MotoGP időmérő edzésén a kategóriaújonc Jorge Lorenzo volt a leggyorsabb – több mint egy másodperccel (!) megjavítva Valentino Rossi tavalyi legjobb köridejét. Némiképp meglepő, hogy mögötte nem a megszokott pilóták következnek, hanem a kétszeres szuperbike-világbajnok James Toseland, valamint Colin Edwards. Összességében tehát hódítanak a Michelin-abroncsokon futó Yamahák, miközben a címvédő Casey Stoner csak a negyedik, a hétszeres világbajnok Valentino Rossi pedig a hetedik.
A 250 köbcentis kategória második időmérő edzése lapzártánk után ért véget, az ideiglenes pole pozíciót a pénteki első tréningen a Tóth-csapatban versenyző Hector Barbera szerezte meg, míg Tóth Imrének gondjai voltak motorja beállításaival, így meg kellett elégednie a 20. helyezéssel.
A Katari Nagydíjjal kapcsolatos hír, hogy a világbajnokság rendezője 2016-ig meghoszszabbította szerződését a sivatagi pálya jogtulajdonosaival – ami többek között azt is jelenti, hogy hosszú távra terveznek nemcsak a helyszínnel, az éjszakai viadallal is.