Alonso, Hamilton: két csapat, egy autó?

Vágólapra másolva!
2007.10.05. 08:53
Címkék
Elképzelhető, hogy a Honda és a Red Bull után jövőre a McLaren is elindítja saját fiókcsapatát a Formula–1-ben. Sokak szerint ez azt is jelentheti, a wokingiaknak mégsem kell megválniuk Fernando Alonsótól.

A csapatok továbbra sem tudnak megegyezni a 2007 végén lejáró, a Formula–1 alapszabályaként felfogható Concorde-szerződés megújított verziójának bizonyos pontjaiban, ezért több istálló is bizonytalanságban várja a következő idényt. A korábbi tervek szerint az új megállapodás lehetővé tenné a konstrukciók adásvételét az alakulatok között, de az idén a „B-csapatok” miatt kirobbant botrány miatt egy évet is tolódhat a szerződés megújítása.

Mint ismeretes, a Super Aguri a Honda, a Toro Rosso pedig a Red Bull fiókcsapataként működik, és hasonló a terve a mezőnyhöz jövőre csatlakozó Prodrive-nak, amely a McLaren partnereként érkezne. Ám a bizonytalanság megnehezíti a „kicsik” felkészülését, a Toro Rosso és a Super Aguri is jelezte, hogy késik a jövő évi programja, míg a Prodrive júliusra tervezett bemutatkozása a mai napig nem történt meg.

Ha úgy döntenek, hogy nem lehet más autóját használni, nagy bajba kerülhetnek az istállók, az is előfordulhat, hogy veszélybe kerül az indulásuk 2008-ban.

„Reméljük, hogy mindkét csapatot fenn tudjuk tartani jövőre, ami nagyban függ attól, mi áll majd az új szerződésben” – mondta Vada Jaszuhiro, a Honda motorsportrészlegének ügyvezetője, a gyári istálló elnöke.

Ha viszont belemennek az adásvételbe, lehetőségek sora nyílik meg előttük. A hondások mindkét gárdája a jövő évi konstrukciót használja, de nem is itt kezdenének el összekuszálódni a szálak.

A Prodrive-ról tudni vélik, nagynevű szponzort talált, de csak akkor szállna be, ha a Concorde-szerződés lehetővé tenné a teljes együttműködést a McLarennel. Ebben az esetben David Richards csapata évi 100 millió dollárért megvenné a teljes konstrukciót, és amíg Lewis Hamilton az anyacsapatban maradna, Fernando Alonso a Prodrive vezérpilótája lenne. A verzióra állítólag a Ferrarinak is megvan a válasza, a Todt család a Toro Rossót átvenné a Red Bulltól, és nemcsak motorral látná el, hanem kasztnival is, és ezzel garantálná Felipe Massa hosszú távú jövőjét.

Mindebből nem kér a BMW, a Williams és a Spyker, e három csapat minden követ megmozgat az efféle lehetőségek megakadályozása érdekében.

A McLarennek vagy a Ferrarinak megfelelő ajánlat esetén megéri dupla mennyiségű kasztnit gyártani, hiszen a költségek fő részét a tervezés és az előkészítés emészti fel, maga a gyártás nem jelent túl nagy kiadást. A motorok gyártásával sem lehet gond, hiszen a szabályok szerint tilos a továbbfejlesztésük, a Ferrari pedig az idén saját magán kívül a Toro Rossónak és a Spykernek is előállít V8-as hajtóműveket.

Üzleti alapon jól is járna a két csapat, igaz, előfordulhat, hogy ha Alonso átmegy a Prodrivehoz, a McLaren elveszít olyan szponzorokat, amelyek elsősorban a kétszeres világbajnok miatt álltak az istálló mellé. Ilyen a Santander spanyol bank, amely azonban jelezte, hű marad a McLarenhez, és nem is biztos, hogy Hamiltont a nemzetközi piac viszonylatában megérné otthagyni Alonsóért…

További kérdéseket vet fel a szerelőbrigád. A McLaren valószínűleg nem engedné el azokat a mérnököket, akikben a legjobban megbízik, és akik ebben az évben szinte százszázalékos megbízhatóságot garantáltak a két autón. Dave Richards azonban remek szervező hírében áll, és Alonso is kiemelkedik abban a tekintetben, hogy szerelői és mérnökei figyelmét képes a legfontosabb részletekre ráirányítani.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik