Rumcájsz, a megbízható bandita

Vágólapra másolva!
2007.07.27. 23:40
Címkék
Jó tíz éve már, hogy az első 1200-as Suzuki Bandit legördült a gyártósorról. Az azóta a világ egyik legnépszerűbb és legismertebb sporttúra modelljévé váló GSF1200-t tavaly elérte a változás szele. A 2007-re átgyúrt új Bandit mackós ereje és magabiztossága megmaradt, ha lehet, még kezelhetőbb lett, és nem ereget már büdöset.

Az új modell változásait elsősorban a környezet védelmi normák szigorodása generálta. Ennek köszönhető az új, dupla pillangószelepes injektorral, katalizátorral ellátott, immár vízhűtéses blokk, a böszme, szinte minden káros gázt elnyelő kipufogódob.

A külcsín maradt a régi, a Banditokra jellemző, karakteres tankforma az alásimuló acélcsővázzal és a közszemlére tett soros négyhengeres blokk a katonás rendben sorakozó négy kipufogócsővel. A tesztre az idomos változatot hoztuk el, épeszű ember ugyanis idom nélkül nem száguldozik 180 km/óra sebesség felett a menetszél miatt a biztonságos, zárt pályán sem. (Pedig ez a gép 230 km/óra felett is tud.) Az idomba épített sziromforma (fiam szerint manófej alakú) első lámpa talán az egyetlen elem, amely kilóg az izmos naked bike-ra szabott dizájnból, olyan, mint egy body builder verseskötettel a kezében.

A garázsból kitolva érződik a Bandit 230 kilós súlya, ám nyeregbe pattanva a motorost elönti a magabiztosság: kényelmes túrakormányt markol, jó üléspozícióban feszít. A magabiztos érzés nem múlik normál közlekedésmódban sem. A motor könnyedén irányítható, kezes, mint a bárány, a már 3700-as fordulaton jelentkező combos (108 Nm-es) nyomaték szinte bármelyik felső sebességben lehetővé teszi a nyugodt motorozást. Hatodikban például vígan elpötyörésztem 1500-as fordulaton 40 km/órával. A motor ötezres fordulat felett mutatja meg, hogy ezzel a nyomatékkal párosulva mire képes a benne kapáló 96.5 lóerő (amelyet egyébként 7500-as fordulaton ad le). Az izomgép ledobja nyugis álorcáját, és másodikban, harmadikban olyan gyorsulásra képes, amely ugyan elmarad a szupersportrakéták teljesítményétől, de rendkívül megnyerő. A nagy testet megfelelően lassítja az első dupla és a hátsó szimpla tárcsafék, amelyekre vizes, poros úton hatékonyan segít rá az ABS.

A Bandit állítható első teleszkópja és hátsó rugóstagja aránylag jól megbirkózott a terepmotoroknak való pesti útviszonyokkal. A motor nagy súlya városban csak nagyon lassú tempónál, a dugóban álló autók kerülgetésekor érezhető, egyébként stabil, nagyon könnyű vezetni. A kényelmesen ülő utast meg sem érzi, nem úgy, mint a hatszázas gépek, 5 és fél liter körüli fogyasztása viszont alig haladja meg amazokét.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik