Nem mindennapi kutatás

Munkatársunktól MunkatársunktólMunkatársunktól Munkatársunktól
Vágólapra másolva!
2007.05.21. 10:32
Címkék

Az amerikai profi sportokban bevált gyakorlat, hogy a szövetségek folyamatosan tesztelik az adott sportág közönségét (mely társadalmi rétegből kerül ki, milyen a vásárlóereje, mennyire elégedett a kínált sportszolgáltatással), ezek a marketingmunkában, a szponzorkeresésben nélkülözhetetlen adatok. Mifelénk e gyakorlat még nem alakult ki, így úttörőmunkának tekinthető Berkes Péter marketing- és reklámszakember, illetve Váczi János sportközgazdász kutatása. Mivel a golfban szurkolótábor nincsen, ők a versenyzők életstílus-jellemzőit, médiafogyasztói szokásait térképezték fel. A kutatás megerősítette: a golfozók a vállalkozói, döntéshozó pozícióban lévő menedzserkörből kerülnek ki. E réteg ugyan kicsiny (1200 regisztrált játékos van – becslések szerint e szám néhány éven belül többszörösére nő), de kereseti viszonyai miatt nyitott a luxustermékekkel kapcsolatos reklámokra is. A kutatási eredmények ismeretében jó lehetőség nyílik arra, hogy a szövetség célcsoport-specifikusan tervezze meg marketingkommunikációját.

Legfrissebb hírek

Új hazai mezében játszik válogatottunk az írek ellen

Foci vb 2026
15 perce

Európai kézilabdaligák: óriási bravúr Korsós és Töpfner csapatától

Kézilabda
30 perce

Tóth Barna: Nem siettetem a felépülést

Labdarúgó NB I
1 órája

Vb-selejtezők: Advocaat kihagyja Curacao sorsdöntő meccsét

Foci vb 2026
1 órája

Profi boksz: Benn visszavágott Eubanknek, Espinoza címet védett

Egyéb egyéni
1 órája

Olvasóink nem változtatnának a saját kezdőcsapatukon, de Rossién igen

Magyar válogatott
1 órája

Szilágyi Rékának el kellett engednie az álmait

Képes Sport
1 órája

Birkózás: az ESMTK nyerte az U15-ös kötöttfogású csapatbajnokságot

Utánpótlássport
1 órája
Ezek is érdekelhetik