Nem mindennapi kutatás

Munkatársunktól MunkatársunktólMunkatársunktól Munkatársunktól
Vágólapra másolva!
2007.05.21. 10:32
Címkék

Az amerikai profi sportokban bevált gyakorlat, hogy a szövetségek folyamatosan tesztelik az adott sportág közönségét (mely társadalmi rétegből kerül ki, milyen a vásárlóereje, mennyire elégedett a kínált sportszolgáltatással), ezek a marketingmunkában, a szponzorkeresésben nélkülözhetetlen adatok. Mifelénk e gyakorlat még nem alakult ki, így úttörőmunkának tekinthető Berkes Péter marketing- és reklámszakember, illetve Váczi János sportközgazdász kutatása. Mivel a golfban szurkolótábor nincsen, ők a versenyzők életstílus-jellemzőit, médiafogyasztói szokásait térképezték fel. A kutatás megerősítette: a golfozók a vállalkozói, döntéshozó pozícióban lévő menedzserkörből kerülnek ki. E réteg ugyan kicsiny (1200 regisztrált játékos van – becslések szerint e szám néhány éven belül többszörösére nő), de kereseti viszonyai miatt nyitott a luxustermékekkel kapcsolatos reklámokra is. A kutatási eredmények ismeretében jó lehetőség nyílik arra, hogy a szövetség célcsoport-specifikusan tervezze meg marketingkommunikációját.

Legfrissebb hírek

Nyílt vízi úszás: Mihályvári-Farkas a 13. helyen végzett 10 kilométeren

Vizes vb 2025
16 perce

Kosznovszky minden bizonnyal a Portsmouth csapatához igazol

Labdarúgó NB I
18 perce

Búcsúünnepséget szervez legendájának a Real Madrid

Spanyol labdarúgás
18 perce

Hat új játékos érkezett a Vasas vízilabdacsapatához

Vízilabda
34 perce

Cirkusz a klub-vb – vagy az aranykor eljövetele?

Klub-vb
1 órája

Dárdai Pál: Éreztem, hogy most nem muszáj Németországban maradnom...

Labdarúgó NB I
2 órája

Polgár Judit különleges sakkfesztiválon diadalmaskodott

Egyéb egyéni
2 órája

A Pireneusokban jöhet Pogacar és Vingegaard csatája

Kerékpár
2 órája
Ezek is érdekelhetik