A Formula-1-es gyorsasági autós világbajnokság élén álló Fernando Alonso, bármennyire is jól megy neki az idén a Renault-istálló autójában, elképzelhetőnek tartja, hogy két esztendő múlva már egy Ferrariban ülve harcoljon a vb-elsőségért.
Fernando Alonso 2006 végén búcsút inthet a Renault-nak
Fernando Alonso 2006 végén búcsút inthet a Renault-nak
A 24 éves spanyol pilóta 2002 óta szerepel a franciáknál, szerződése pedig 2006 végén jár le Flavio Briatore csapatával, és egyáltalán nem vehető biztosra, hogy nem ül át egy másik autóba az azt követő évben. Sőt.
"Ha a Ferrari most le akarna szerződtetni, igent mondanék nekik. Az elmúlt öt esztendőben mindig az övék volt a legjobb autó, márpedig szerintem minden versenyző minden versenyen a legjobb autóval akar elindulni, mindegy, melyik csapaté is az. Most épp mindenki a Renault vagy a McLaren pilótája szeretne lenni, mert épp ezek a csapatok állnak az élen, ezekkel nyernek, nyerünk. De ha majd odakerülök, minden lehetőséget meg fogok vizsgálni, és azután döntök" - mondta el az olasz Autosprint magazinnak Alonso.
A spanyol versenyző azért nem csak dicsérte a maranellói istállót, hanem élesen bírálta is a csapat azon politikáját, hogy megkülönböztetnek első és második számú pilótát.
Szavazás
"Én azt szeretem, ha a két versenyzőt egyenlő mércével mérik és egyenlő feltételeket biztosítanak nekik. Ezzel egészséges versenyszellem alakul ki a csapaton belül, és maguk a pilóták is sokkal motiváltabbak lesznek. Nem várom el, hogy a csapattársam ajándékozza nekem a pontokat, és nem is helyeslem: én a saját tudásomra alapozva szeretnék sikeres lenni, és eddig is a magam erejéből értem el az eredményeimet."
"Kilenc csapatnál elvileg egyformán kezelik a pilótákat, csak a Ferrarinál van első és második számú versenyző, és ott elég egyértelmű is a felállás" - rosszallta Alonso a maranellói gyakorlatot.
A vb-pontversenyt 26 pontos előnnyel vezető spanyol azt is elmondta, az idei sikerek annak is köszönhetőek, hogy most sikerült az ő vezetési stílusához tökéletesen illeszkedő autót kifejleszteni.
"Teljes egységet alkotok a kocsimmal. Korábban mindig az volt a baj, hogy az autó karakterisztikája soha nem volt tökéletesen optimális számomra, de az idén más a helyzet: szinte az autó részévé váltam."