Egy évvel ezelőtt - amikor a Kawasaki négyéves exkluzív szerződést kötött a Magyar Motorsport Szövetséggel, illetve a márka létrehozott egy saját csapatot - a rajongók még csak reménykedhettek abban, hogy a hazai motokrossz fejlődésnek indul.
Bár a motokrossztársadalom továbbra is megosztott, és balhék is vannak, a sorozat egyre népszerűbb a versenyzők és a nézők körében. Az idén már mindkét kategóriában nyolcfutamos lesz a bajnokság és a Kawasaki-kupa egyaránt. Szenzációs átigazolások, visszatérések és kategóriaváltások történtek a téli szünetben, de ami a legfontosabb, a Kawasaki hatására a Honda, a Suzuki, a KTM és a Yamaha is saját csapatot indít.A Honda három csapatot indít. A T.S. Hondában motorozik a súlyos sérüléseiből felépülő Ivánfy Kornél, míg a csapat 125-ös pilótája Bencsik István lett. A Reál Honda két 250-es motorosa az exkawasakis Kerner László és a hét év után visszatérő Volentér László. A csapat 125-ös részét a 35 éves legenda, Kamrás Károly, illetve a KTM-től eligazolt Hujber Péter alkotja. Az Autotrader Honda Racingben a Sáska fivérek közül Gábor a 250-ben, Ferenc a 125-ben húzza gázt. Az idén 50 éves Yamahánál az ukrán Andrij Krichphalusy és Darók Adrián a 250-ben, Déczi Balázs a 125-ben versenyez. A KTM a 250-ben Németh Kornélt Czuni Lászlóval pótolta, a 125-ben pedig továbbra is Soóky Zsoltban bízik. A Suzukinál két változás történt. Németh Kornél a sárgákhoz igazolt - ő csak akkor indul az ob-n, ha a futamok nem ütköznek az MX1-vb nagydíjaival -, míg Tóth Ádám a 125-ből felköltözött a 250-be. Rauscher Roland maradt a 250-ben, ahogyan Lécz Gergely a 125-ben. A Kawasaki a nyertes csapatán nem változtatott: a 125-ben a bajnok Borka János, a 250-ben a bajnok Grillmayer Gábor a vezérpilótája. A Kawának rajtuk kívül még van két 125-ös motorosa: Szó Gellért társa idén Czvik István lesz.