Fernando Alonso győzött Sepangban

Vágólapra másolva!
2005.03.20. 10:00
Címkék
Az egyes rajtkockából induló Fernando Alonso nyerte meg a 2005-ös Formula-1-es világbajnokság második versenyét, a Malajziai Nagydíjat. A spanyol pilóta a 2003-as Magyar Nagydíj után másodszor győzött a száguldó cirkuszban. A második helyen az olasz Jarno Trulli (Toyota) végzett, megelőzve a német Nick Heidfeldet (Williams-BMW). Michael Schumacher (Ferrari) pontot szerzett ugyan - hetedik lett -, de a Ferrarik alárendelt szerepet játszottak a versenyen, így az új autó, az F2005-ös mihamarabbi bevetése elkerülhetetlen a maranellóiak számára.
Nagy a tülekedés az első két kanyarban. elöl Alonso, aztán Trulli, Fisichella és a többiek (fotók: Reuters)KATTINTSON BÁRMELYIK KÉPRE, ÉS NÉZZE MEG FOTÓGALÉRIÁNKAT!
Nagy a tülekedés az első két kanyarban. elöl Alonso, aztán Trulli, Fisichella és a többiek (fotók: Reuters)KATTINTSON BÁRMELYIK KÉPRE, ÉS NÉZZE MEG FOTÓGALÉRIÁNKAT!
Nagy a tülekedés az első két kanyarban. elöl Alonso, aztán Trulli, Fisichella és a többiek (fotók: Reuters)KATTINTSON BÁRMELYIK KÉPRE, ÉS NÉZZE MEG FOTÓGALÉRIÁNKAT!
Nagy a tülekedés az első két kanyarban. elöl Alonso, aztán Trulli, Fisichella és a többiek (fotók: Reuters)KATTINTSON BÁRMELYIK KÉPRE, ÉS NÉZZE MEG FOTÓGALÉRIÁNKAT!
Nagy a tülekedés az első két kanyarban. elöl Alonso, aztán Trulli, Fisichella és a többiek (fotók: Reuters)KATTINTSON BÁRMELYIK KÉPRE, ÉS NÉZZE MEG FOTÓGALÉRIÁNKAT!
Nagy a tülekedés az első két kanyarban. elöl Alonso, aztán Trulli, Fisichella és a többiek (fotók: Reuters)KATTINTSON BÁRMELYIK KÉPRE, ÉS NÉZZE MEG FOTÓGALÉRIÁNKAT!

Mintha köd telepedett volna a sepangi pályára az 56 körös futam rajtjára, de nem köd volt az, hanem pára. A levegő hőmérséklete 37 Celsius-fokra kúszott fel, az aszfalt közelében ez 52 fokot jelentett, miközben magas volt a levegő páratartalma is.

A 2. időmérő edzés eredménye és a rajtsorrend

A rajtnál az első kockából induló Fernando Alonso (Renault) jól jött el, simán őrizte meg pozícióját Jarno Trullival (Toyota) szemben, akit Giancarlo Fisichella (Renault) követett.

Jenson Button (BAR-Honda) két helyet javított az első kanyarig, majd az első kör végén Kimi Räikkönent (McLaren-Mercedes) is megelőzte, így feljött a hatodik helyre. Na, ennek sem sokáig örülhetett, a második fordulóban ugyanis olajat kezdett köpködni a kipuffogója, majd elfüstölt a motorja. Még ugyanebben a körben így járt a csapattárs, az influenzás Szato Takuma helyére beugró Anthony Davidson is, úgyhogy a brackleyi csapat mindkét autója gyorsan búcsúzott a Malajziai Nagydíjtól.

A 13. kockából induló Michael Schumachert (Ferrari) a startnál a mellőle, a 14. helyről meginduló brazil Felipe Massa (Sauber-Petronas) is megelőzte, és a németek hétszeres világbajnoka a későbbiekben nemhogy visszaelőzte volna a fiatal dél-amerikait, hanem még a tempóját sem tudta tartani.

Alonso elhúz Trullitól és a többiektől

Mint ahogyan az éllovas Alonso sebességét sem tudták megközelíteni a vetélytársak: a Renault 23 éves versenyzője 1:36 perces köröket produkált, így tizenöt kör után hét másodpercre leszakította Trullit, aki három-négy másodperccel ment Fisichella előtt.

Előzést az első 15 helyen nem láthattunk, az első boxkiállások előtt Alonso, Trulli, Fisichella, Webber (Williams-BMW), Ralf Schumacher (Toyota), Räikkönen, Heidfeld (Williams-BMW), Coulthard, Klien (mindkettő Red Bull-Cosworth), Montoya (McLaren-Mercedes), Barrichello (Ferrari), Massa, Michael Schumacher, Villeneuve (Sauber) volt a sorrend az első tizennégy helyen.

A 19. körben Klien kezdte meg a tankolást, majd érkezett Ralf Schumacher, Heidfeld és Coulthard a 20.-ban. Ralf Massa elé, Heidfeld a bátyja, Michael mögé érkezett vissza a pályára.

A 21. körben az éllovas Alonso is megállt egy szusszanásnyi időre, de ugyanebben a körben a nyolc másodperces hátránnyal a második helyen haladó Trulli is meglátogatta a szerelőket. Fisichella és Webber még egy fordulót várt, ami azt jelentette, hogy Räikkönen vette át a vezetést a versenyben.

A McLaren-Mercedesek csak néhány körrel bírták tovább a többieknél, a 24. körben Räikkönen is üzemanyag után nézett. Sokat javított, hiszen a negyedik helyre jött fel Fisichella mögé.

Räikkönen jobb hátsó defektje

Szavazás

Ön szerint ki lesz Michael Schumacher első számú kihívója 2005-ben?

Hatalmas pechje volt azonban, mert néhány kilométer után jobb hátsó defektet kapott, ezzel minden korábbi igyekezete kárba veszett. A finn kiválóság rengeteg időt veszített, és bár ezzel a dobogós reményei elszálltak, be tudott jönni új kerékért, és folytatta a versenyt - a 14. helyen, majdnem egy kör hátránnyal.

Az élen Alonso haladt 12 másodperces előnnyel Trulli előtt, akit az erősen lelassuló Fisichella, Webber, Ralf Schumacher, Heidfeld és Barrichello követett. Michael Schumacher a 11. helyen haladt az osztrák Klien mögött.

Huszonnégy körrel a vége előtt megint akadt egy kis izgalom. Mi az hogy! Ralf Schumacher a célegyenes előtti hajtűkanyarban óriási fékezéssel bebújt Webber mellé, mindketten kifelé csúsztak az íven, össze is koccantak, de mentek tovább. Ralf Webber elé került, sőt Heidfeld is maga mögé utasította az ausztrált a célegyenes végén, de a Williams első számú pilótája gyorsan helyre tette a két "héját", mivel gyorsan visszaelőzte mindkettőt. A "kis Schumi" bukta a legnagyobbat az üzleten, mert eztán Heidfeld mögé szorult, és alaposan le is lassult.

Közben Barrichellónak támadtak problémái, hamarosan ki is jött a boxba tankolni, de folytatta a küzdelmet. Fisichellát pedig elkezdte sanyargatni a két Williams-BMW.

Fisichella kiüti Webbert, mindketten kiesnek

Tizenkilenc körrel a vége előtt Fisichella és Webber is kiesett. Az ausztrál előbb megelőzte az olaszt, aki azonban visszatámadott ugyanott és ugyanúgy, ahol néhány perccel korábban Ralf Schumacher is "bepróbálkozott". Ez a manőver azonban rosszul sült el, mert a kifelé csúszó Fisico olyan erősen ürközött neki Webbernek, hogy a Renault és a Williams is összetört, és már csak a roncsderbire lehetett volna őket benevezni.

Az igen lassú, ám legalább ennyire türelmes Michael Schumacher már a pontszerző, nyolcadik helyen tanyázott ekkor.

Tizenhat körrel a leintés Alonso másodszor is kijött tankolni, így a Barrichellót röviddel ezt megelőzően leköröző Trulli átvette a vezetést. Két körön keresztül élvezhette ezt a helyzetet, hiszen neki is ki kellett állnia. Miután mindenki letudta a második depólátogatást, visszaállt a korábbi sorrend: Alonso vezetett 16 másodperccel Trulli előtt, őket követte Heidfeld, a jól taktikázó Montoya, Ralf Schumacher, Coulthard és Michael Schumacher és Klien a többi pontszerző helyen.

Ünnepel a Renault csapat
Ünnepel a Renault csapat
Ünnepel a Renault csapat
A hátralévő tíz körben már csak Räikkönen lépett előre egy helyet - megelőzte a célegyenes bevezető kanyarjába kissé gyorsan megérkező, ezért az ívet elhagyó Massát -, de ezzel is csak a kilencedik lett. Arra ugyan még volt ideje, hogy Klient és Michael Schumachert utolérje, de megelőznie már nem sikerült őket.

Alonso másfél év után ismét futamgyőzelmet ünnepel

Végül 56 kör után Fernando Alonsót intették le az első helyen, ez volt a spanyol pilóta második győzelme pályafutása során. A Renault csapat tizenkilencedik nagydíját nyerte meg.

Jarno Trullinak ez volt az ötödik, Nick Heidfeldnek pedig a második dobogós helyezése, amióta a Formula-1-ben versenyeznek.

(A főszereplők nyilatkozatait lásd a következő fejezetben)
7. MALAJZIAI NAGYDÍJ, a vb 2. futama (56 kör, 310,408 km):
1. AlonsospanyolRenault1:31:33,736 óra (203,407 km/óra átlag)
2. TrulliolaszToyota+ 24,327 mp
3. HeidfeldnémetWilliams-BMW+ 32,188
4. MontoyakolumbiaiMcLaren-Mercedes+ 41,631
5. R. SchumachernémetToyota+ 51,854
6. CoulthardbritRed Bull-Cosworth+ 1:12,543 perc
7. M. SchumachernémetFerrari+ 1:19,988
8. KlienosztrákRed Bull-Cosworth+ 1:20,835
9. RäikkönenfinnMcLaren-Mercedes+ 1:21,580
10. MassabrazilSauber-Petronas+ 1 kör
11. KarthikeyanindiaiJordan-Toyota+ 2 kör
12. MonteiroportugálJordan-Toyota+ 3 kör
13. AlbershollandMinardi-Cosworth+ 4 kör
Kiesett a versenyből:
Friesacher (osztrák, Minardi-Cosworth) – 2. kör, kicsúszás; Davidson (brit, BAR-Honda) – 2. kör, motorhiba; Button (brit, BAR-Honda) – 2. kör, motorhiba; Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas) – 26. kör, kicsúszás; Webber (ausztrál, Williams-BMW) – 36. kör, ütközés; Fisichella (olasz, Renault) – 36. kör, ütközés; Barrichello (brazil, Ferrari) – 49. kör, kiállt.
Leggyorsabb kör: Räikkönen 1:35,483 perc
A világbajnoki pontverseny állása:
Pilóták:
1.Alonso16 pont
2.Fisichella10
3.Trulli8
Barrichello8
Coulthard8
Montoya8
7.Heidfeld6
8.Webber4
R. Schumacher4
10.Klien3
11.M. Schumacher2
12.Räikkönen1
Gyártók:
1.Renault26 pont
2.Toyota12
3.Red Bull11
4.Ferrari10
Williams-BMW10
6.McLaren-Mercedes9
---- Fernando Alonso (1.):- Elég nehéz feltételek között versenyeztünk ma. A verseny felétől nem tudtam inni, mert a folyadékadagolóm elromlott. Az autóval nem volt gond, könnyen hagyta magát vezetni. Az utolsó tizenöt-húsz kör nagyon lassan telt le, de azt hiszem, nem csak én éreztem így. Különben minden tökéletesen sikerült, de nem lesz mindig ilyen könnyű, mert a riválisok nagyon jók. Bahreinben meg kell szenvednünk az újabb sikerért. Most én vezetek a pontversenyben, és ez olyan számomra, mint egy álom. Megpróbálom megőrizni ezt a pozíciót.

Jarno Trulli (2.): - Remekül sikerült a rajtom, és könnyedén tudtam tartani a második helyet Fernando mögött, még el is tudtam húzni Fisichellától. Ettől kezdve abszolút problémamentes versenyem volt, képes voltam tartani a mögöttem haladókat. A csapat minden tagjának köszönöm, az itt dolgozó mérnököknek ugyanúgy, mint azoknak, akik Kölnben fáradoztak az autó fejlesztésén, és akiktől olyan gépet a kaptam, amellyel megszereztem a Toyota első dobogós helyezését. Nagyszerű ez az eredmény, de azt hiszem, a java még csak ezután következik.

Nick Heidfeld (3.): - Még szép, hogy teljesen elégedett vagyok a versennyel, hiszen a tizedik helyről indulva lettem harmadik, ami csodálatos eredmény. Az autó az egész versenyen kitűnően működött, megvívtam néhány remek csatát, és úgy gondolom, a közönség érdekes futamot láthatott. Nagyon meleg volt, az én folyadékadagolómmal sem volt minden rendben. Mint mindenki, a végén már én is próbáltam kímélni a kocsit.

Michael Schumacher (7.): - Valóban nagy szükségünk lenne most az új autóra, de ha egyszer nincs készen, akkor nincs készen. Nem érzek sem csalódást, sem örömöt, szereztem két pontot, amit el kell fogadnom. Bahreinben valószínűleg még nem villanunk meg, de Imolában már ismét számolhatnak majd velünk. Nem csak a gumikon múlott az eredményünk, ezt világosan és kritikusan kell látnunk. A Bridgestone fontos partnerünk, és az autónak a kerekeken kívül még ezernyi alkatrésze van, amelyek mindegyikén dolgoznunk kell. Biztos vagyok benne, hogy nyerünk még versenyt hamarosan, de a dolgok mostani állása szerint a világbajnoki címekről egyelőre ne beszéljünk. Nehéz a helyzetünk, de nem reménytelen. Nagyszerű eredményt ért el a Toyota, nagyon kíváncsi vagyok, hogy ez egyszeri dolog, vagy állandósítani tudják a formájukat." ---- A verseny legizgalmasabb, egyben legvitatottabb jelenete a 37. körben történt, amikor Giancarlo Fisichella és Mark Webber a harmadik helyért folytatott csata hevében összeütközött az utolsó kanyarban, és kiesett. Fisichellának ekkorra már nagyon elkoptak a gumijai, a lendületből érkező Webber egy kanyarral korábban elment mellette.

Az olasz megpróbálta visszavenni pozícióját, ám a belső íven fékezve megcsúszott, és a kanyar külső ívén igyekvő Webbernek ütközött. "Nem hittem a szememnek, amikor megláttam a külső íven Webbert. Ott képtelenség előzni, nem gondolom, hogy hibáztam" - mondta az ausztráliai győztes Fisichella, aki az idén először haladt pontszerző helyen Sepangban. "Fisichella nagyon későn fékezett, ráadásul a pálya koszos oldalán volt, ahol nem kerülhette el a megcsúszást. Ez a manőver a dobogós helyembe került, amiért csalódott vagyok" - vágott vissza Webber.

A williamses korábban ugyanígy járt Ralf Schumacherrel, de a német elleni esetet koccanással megúszta. Kimi Räikkönen ugyanakkor Felipe Massa ellen szintén a külső íven próbálkozott, ám a finn okosan kivárta, amíg a belül védekező sauberes elcsúszik előtte, és utána könnyedén átvette a kilencedik helyet. ---- Alonso: pole és győzelem
Az 52. versenyén induló Fernando Alonso másodszor diadalmaskodott a Formula-1-ben, első sikerét a 2003-as Magyar Nagydíjon aratta, szintén a Renault-val. A pole-ok tekintetében előrébb tart: a sepangi hétvégét megelőzően háromszor (2003-as Malajziai és Magyar GP, 2004-es Francia GP) volt edzéskirály. Pontszerző sorozata immár öt nagydíj óta tart.

A legrosszabb idényrajt
Michael Schumacher sohasem kezdte még ilyen gyengén a világbajnokságot. Az alábbiakban sorra vesszük, hány pontnál tartott két futam után az első teljes idénye, 1992 óta: 7 (1992), 4 (1993), 20 (1994), 14 (1995), 4 (1996), 8 (1997), 4 (1998), 6 (1999), 20 (2000), 20 (2001), 16 (2002), 8 (2003 - az új pontrendszer bevezetése), 20 (2004), 2 (2005).

Trulli végre a pontzónában
Története legsikeresebb víkendjét zárta az 53. viadalát futó Toyota, amely Jarno Trulli révén az első sorba kvalifikálta magát, majd begyűjtötte első dobogós helyét. A második helyen célba érkező olasz nyolcfutamos "pontmentes" szériája végére tett pontot.

Coulthard: előre!
A Red Bullnál megújhodó David Coulthard (képünkön) egyet-egyet lépett előre az örökranglistán. A szereplési rangsorban lehagyta az egyaránt 176-szor rajtoló Graham Hillt és Jacques Laffite-ot, az "összetett pontversenyben" pedig Nigel Mansell (482) mellett haladt el egy ponttal - az utóbbi kategóriában ezzel ő a legjobb brit.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik