A tegnapi hungaroringi tesztversennyel hivatalosan is elkezdődött a raliidény, igaz, a mezőnynek csak a töredéke használta ki a lehetőséget, hogy két héttel az évadnyitó előtt versenykörülmények között is kipróbálja a gépét. Ennek ellenére a rali népszerűbb, mint valaha.
Tárnok Tamás és Herr Mátyás mindkét szakaszt megnyerve gyôzött (Fotó: Meggyesi Bálint)
Tárnok Tamás és Herr Mátyás mindkét szakaszt megnyerve gyôzött (Fotó: Meggyesi Bálint)
A viadal előtt megtartott, szezon eleji sajtótájékoztatón Dudás "Kokó" Gyula, a szakág vezetője elmondta: az első osztályú versenyzőknek 350, a juniorbajnokság résztvevőinek 224 licencet adtak ki. Ez a magas szám azt is maga után vonja, hogy mostantól ki lehet esni az első osztályból, hiszen fizikai képtelenség, hogy mondjuk 170 páros induljon egy-egy viadalon.
Három nemzetközi futam szerepel az idén a magyar bajnoki programban (a szombathelyi, a kassai és a budapesti viadal), 10-12 World Rally Car indul a versenyeken, és legalább hat-nyolc pilóta esélyes az abszolút bajnoki cím megszerzésére. Köztük az egy év kihagyás után visszatérő ifjabb Tóth János, aki a mindenkit érdeklő kérdéssel kapcsolatban, hogy ki lesz a navigátora, továbbra is titokzatoskodik, csak annyit árult el: bajnok mitfahrer, akinek bőven van ralis tapasztalata.
De nézzük, mi történt a tesztversenyen. Az egyik legnagyobb esélyesnek számító Turán Frigyes nevezett, de végül nem tudott rajthoz állni, mert két nappal a rajt előtt felrobbant Mitsubishijének a motorja, de az egri idénynyitóra már biztosan elkészül. Ott volt viszont a startvonalnál egy másik szakág képviselője, Palik László, aki Darázsi Gáborral előfutószerepet vállalt. A Renault Clio-kupából ismert autók egyikével körözött a versenypályán, mert jó bemelegítésnek tartotta a tesztet a két hét múlva kezdődő Tunézia-rali előtt.
A tesztralin két gyorsaságit teljesítettek a pilóták, és mindkettőn a sárga Renault Mégane Maxival autózó Tárnok Tamás, Herr Mátyás kettős volt a leggyorsabb, amely az utóbbi években sorra nyerte a kategóriája viadalait. A pilóta bevallotta: kicsit öreguras volt neki a tempó, amire a szűk kanyarokban képes volt az autójával, de igazából ez a verseny csak arra volt jó, hogy megnézzék, miként funkcionál az Eger-ralira felkészített autó. Nos, a példa azt mutatja: nagyon is jól - és persze a presztízsgyőzelemnek Tárnok is nagyon örült.
A másodikként érkező Botka Dávid meg annak, hogy nem a bajnoki nyitányon, hanem a teszten derült ki: valami gond van a Lancer váltójával. Még jó, hogy van két hét megjavítani. A harmadik helyen Niesz Ferenc végzett, aki egy BMW M3-ast vetett be a viadalon. Folytatás ma a Hungaroringen - a juniorbajnokság első futamával.
Tesztrali, Hungaroring Abszolút sorrend: 1. Tárnok Tamás, Herr Mátyás (TT Racing, Renault Mégane Maxi) 12:11.20, 2. Botka D., Szántó (Botka Sport Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 10.50 másodperc hátrány, 3. Niesz, Oláh (Kosztolányi Motorsport, BMW M3) 16.20 mp h., 4. dr. Kiss, Nemrava (Top Speed Racing, Mitsubishi Lancer Evo7) 18.80 mp h., 5. Tóth T., Szabó J. (Tószegi SE, Mitsubishi Lancer Evo6) 34.20 mp h., 6. Béke, Dobi (BMW M3) 45.20 mp h.