Az NSO ajánlja:
Ausztrál Nagydíj
Futamról futamra, 2005
Formula-1-lexikon
Formula-1 adatbank
A 2004-es vb végeredménye
Futamról futamra, 2004
Edzéspárbaj
Technikai sportok lexikon
Már a gépátvételnél tartanak az idény első Formula-1-es versenyén, az Ausztrál Nagydíjon, a Minardinak talán még ezen sem sikerül átmennie. Bár sokan úgy gondolták, hogy a kiscsapat hosszas huzavona végén megkapja a Ferrari engedélyét, és rajthoz állhat a tavalyi autóival az Albert Parkban, Jean Todt egyelőre nem bólintott rá az engedélyre.

Paul Stoddart autója is szerepelt az utcai parádén Melbourne-ben – ám úgy tûnik, hogy a Ferrari miatt a Minardi hét végi szereplése itt be is fejezôdött

Paul Stoddart autója is szerepelt az utcai parádén Melbourne-ben – ám úgy tûnik, hogy a Ferrari miatt a Minardi hét végi szereplése itt be is fejezôdött
Az ausztrál illetőségű Minardi, amely a legkisebb költségvetésből gazdálkodik az F1-ben, túl későn egyezett meg a Cosworthtal a motorszállítási szerződésről, és az új szabályoknak megfelelő autójával csak az idény negyedik versenyére készül el.
A Ferrari a többi csapattal együtt megengedte a Minardinak, hogy az idényt a tavalyi gépével kezdje, ám Jean Todt időközben meggondolta magát. A gépátvétel szerdán kezdődött meg Melbourne-ben, és Todt - egyelőre távolból, telefonon - elutasította Paul Stoddart Minardi-igazgató kérését. "Nyolc csapat és a szövetség engedélye már megvan, csupán a Ferrarin múlik, hogy versenyezhetünk-e vagy sem. Beszéltem Todttal telefonon, de egyáltalán nem volt segítőkész. Azt mondta, hogy őt nem érdekli a problémánk, és ez az FIA-ra tartozik, pedig tudja, hogy nem így van. Megkértem, bízza olyan emberére az ügyet, aki itt van, és mutat érdeklődést irántunk, de ezt elutasította, és végül semmire sem jutottunk" - árulta el Stoddart.
Az ausztrál üzletember számára már csak egy kiskapu maradt nyitva, ám csütörtökön mindenképpen meg kell kapnia a Ferrari engedélyét. A Scuderia csapatvezetője azért akadékoskodik, mert Stoddart a vezére annak a kezdeményezésnek, amely szerint a csapatok limitálják a tesztelésüket. A költségek csökkentésére törő ötlet az összes csapatnak megtetszett, kivéve a Ferrarit, amely szintén későn készült el az új autójával, ráadásul saját tesztpályája miatt nem kell annyit költenie a tesztelésre, mint a többieknek. Mi több, a Ferrari szerint a michelines csapatoknak azért is jó lenne ez a teszttilalom, mert ők egymás között el tudják osztani a gumitesztelést, míg a Bridgestone-nal csak a Ferrari dolgozhat.
Szavazás
A Scuderia állítólag százmillió dollárt kapott Bernie Ecclestone-tól, hogy maradjon a Formula-1-ben, és további ígéretet arra vonatkozóan, hogy minden évben ötvenmillió dollárral többet kap a többieknél, függetlenül az eredményeitől. "Ezen nincs mit csodálkozni, a Ferrari ugyanis különleges kapcsolatot épített ki a Formula-1-gyel. Ez olyan, mint a filmipar, a Ferrari itt a főszereplő, többet kell kapnia, mint a többieknek, akik csak mellékszereplők. Ez biztosan nem tetszik a többieknek, de biztos vagyok benne, hogy más is ezt kívánná a mi helyzetünkben. Régebben el tudták nyomni a követeléseinket, mert nem voltunk ennyire sikeresek, de most a Ferrari a szupersztár, és már nem tudnak megfékezni. Nem akarom lebecsülni a többieket, de senki sem tett le annyit az asztalra, mint a Ferrari" - jelentette ki Jean Todt.
Visszatérve a Minardira, Paul Stoddart szerint bírósági eljárással el lehetne érni, hogy semmissé tegyék az új szabályokat, amelyeket nem a megfelelő módon hoztak meg. "Egész télen faxokat kaptunk, ez nem a megfelelő módja a szabályhozásnak. Elmehetnénk a legfelsőbb bíróságig, ahol igazat is adnának nekünk, és mindenki mást kizárnának, de ez a tizedik melbourne-i verseny, a kedvenc sporteseményem, amelyet nem akarok tönkretenni" - fogalmazott Stoddart.
Szavazás
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





