Webber nem hisz a sikerben

Vágólapra másolva!
2005.02.28. 21:08
Címkék
A hét végén Melbourne-ben megkezdődik az 56. Formula-1-es világbajnokság, a csapatok és a pilóták már útban vannak Ausztrália felé, sőt néhányan már meg is érkeztek a kontinensre. Mark Webber például bemutatót is tartott a sydneyi Harbour Bridge-en, új Williams-BMW-je volt az első F1-es autó, amelynek a motorja felbőgött az idén Ausztráliában.
Mark Webber Williams-BMW-je volt az elsô F1-es autó, amely 2005-ben Ausztráliában száguldozott – igaz, nem Melbourne-ben, hanem Sydneyben
Mark Webber Williams-BMW-je volt az elsô F1-es autó, amely 2005-ben Ausztráliában száguldozott – igaz, nem Melbourne-ben, hanem Sydneyben
Mark Webber Williams-BMW-je volt az elsô F1-es autó, amely 2005-ben Ausztráliában száguldozott – igaz, nem Melbourne-ben, hanem Sydneyben
Mark Webber Williams-BMW-je volt az elsô F1-es autó, amely 2005-ben Ausztráliában száguldozott – igaz, nem Melbourne-ben, hanem Sydneyben
Mark Webber Williams-BMW-je volt az elsô F1-es autó, amely 2005-ben Ausztráliában száguldozott – igaz, nem Melbourne-ben, hanem Sydneyben
Mark Webber Williams-BMW-je volt az elsô F1-es autó, amely 2005-ben Ausztráliában száguldozott – igaz, nem Melbourne-ben, hanem Sydneyben

Az ausztrál televízió által élőben közvetített esemény keretében Webber többször is végigsüvített oda-vissza a hol hat, hol pedig nyolcsávos hídon, amelyet egyébként egyáltalán nem szokás lezárni. "Óriási élmény kilencszáz lóerővel a hátam mögött száguldani egy ilyen legendás hídon. Fantasztikus a motor hangja az óceán fölött, nem tudom eléggé megköszönni a szervezőknek, hogy megteremtették számomra ezt a lehetőséget szülőföldemen, Új-Dél-Walesben" - fogalmazott Webber, akire szurkolók tízezrei voltak kíváncsiak.

Webbertől sokan azt várják, hogy a tavalyi idény utolsó versenyét megnyerő csapat autójával győzzön Ausztráliában. A Jaguartól érkező sofőr azonban nem tartja képesnek autóját arra, hogy felvegye a versenyt a Ferrarikkal, a Renault-kkal, a BAR-Hondákkal és a McLaren-Mercedesekkel. "Cseppet sem vagyunk elégedettek a felkészüléssel. Nem szeretem, ha legyőznek bennünket, főleg nem a hazámban. Ám ha így lesz, csak magunkat hibáztathatjuk, hiszen nem mások tehetnek arról, hogy elmaradtunk a teszteléseken. Megbízhatóság tekintetében nincsenek gondjaink, de sebességben nem vagyunk egy szinten a többi élcsapattal. Jobban szeretem, ha gyorsak vagyunk és törékenyek, mint ha biztosak, de lassúak. Nagyon bízom benne, hogy azért sikerül pontokat szereznünk az Albert Parkban" - intette józanságra a honfitársait Webber.

Nick Heidfeldről Patrick Head, a csapat egyik tulajdonosa elmondta, hogy sokat segített az autó felkészítésében, és végül nem a sebessége miatt döntöttek mellette Antonio Pizzonia kárára, hanem a szakmai felkészültsége miatt. A német imádja Ausztráliát, éppen az utolsó szabadnapjait élvezi az országban. "A tesztek elején sokkal lassabbak voltunk, mint most, amikor már egyértelmű, hogy az új autónk gyorsabb és stabilabb a tavalyinál" - fogalmazott Heidfeld.

Sam Michael technikai igazgató szerint a gárdának az első négy versenyen nincs sok esélye a győzelemre, utána viszont már gondolkodhat a sikerekben. "Egyelőre a Renault és a McLaren a leggyorsabb, utánuk nagyon szoros a mezőny" - fogalmazott Michael. Fernando Alonso, a Renault spanyol versenyzője ugyanakkor nem győzi figyelmeztetni a szurkolóit, hogy ne írják le a Ferrarit. "Sokan azt hiszik, hogy nyerni fogunk Melbourne-ben, de ez a pálya nem fekszik nekünk. Később versenyképesebbek leszünk, de kérdés, mire megyünk vele. A Ferrari még mindig roppant erős, a McLaren is gyorsnak tűnt a teszteken, biztos, hogy ez a két csapat lesz a legnagyobb ellenfelünk" - fogalmazott Alonso.

A barcelonai teszteléseken a Renault volt a legjobb, és a Ferrarit gumikkal ellátó Bridgestone emberei is belátták, hogy ha ezen a hétvégén lenne a Spanyol Nagydíj, a Ferrari nem sok esélylyel indulna harcba a Renault-k ellen. Ám a barcelonai futamon a Scuderia már az F2005-tel indul, amely elméletileg sokkal gyorsabb lesz az idény elején bevetendő F2004M-nél.
A Ferrarihoz hasonlóan baljós felkészülést zárt a tavalyi évad másodikja, a BAR is, amelynek autója lassú volt, a Honda-motorok pedig rendre felmondták a szolgálatot. A múlt héten azonban elkészültek az új aerodinamikai elemek, ez elégedettséggel töltötte el Jenson Buttont. "Sokat tudtunk tesztelni az új elemekkel, s mondhatom, előre is léptünk. Sokkal derűlátóbb vagyok az Ausztrál Nagydíj előtt, mint egy hete voltam" - fogalmazott a tavalyi vb-bronzérmes.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik