SztárChat Hermann Henrikkel

Vágólapra másolva!
2005.01.14. 13:17
Címkék
Pénteken 12 és 13 óra között Hermann Henrik motorkerékpár-versenyző, az idei Dakar-rali egyik magyar résztvevője válaszolt az Önök kérdéseire. Hermann Henrik a napokban tért haza Mauritániából.
Hogy van a lábad?
()
()


Üdvözlöm az olvasókat, várom a további kérdéseket.

Két nappal ezelőtt még trombózisveszély volt a lábamban, de miután nem terhelem, a vádlimban kialakult visszérgyulladás is javulásnak indult, de még nem szép látvány.


indulsz-e ezek után is tereprallin pl dakar jövöre vagy ez tul nagy falat hogy érzed ezt igy a verseny után (tudom sérült voltál)
(Anonim)


A Dakart nem éreztem nagy falatnak, hiszen nem a verseny miatt álltam ki. Minden napomat így is időn belül teljesítettem, és a két hetes előzetes fekvésem után sem okozott izomlázat, vagy egyéb extra fáradtságot. Idén három Világkupa-futamon szeretnék elindulni: Tunézia, Marokkó, Egyiptom. Nem annyira az eredmény miatt, hanem inkább a következő Dakarra való felkészülés nyomán.


Szia Henrik!ahoz képest hogy ,sérült voltál jól mentél!hogy érzed Vesszélyes motoral a Dakaron elindulni ?Gondolom Tégedis megráztak a halál esettek!Jövöre várjúk az eredményeklet a Dakaron töled és a többi magyartol HAJRÁ MAGYAROK
(Dunaújvárosi srác)


Hogy mit érzek, az egy dolog, de elsősorban a gázt azért kell a Dakaron húzni, hogy az autók utol ne érjenek. Az igazi veszélyt a motorosokra az autók és a kamionok jelentik. Nem mindig van idő és hely kitérni előlük, és ők minimum 40-50-60 km/h plusz sebességgel haladnak.
Hálistennek, genetikailag jól és gyorsan fel tudom dolgozni ezeket az eseményeket, természetesen megérint, főleg amikor ilyen tapasztalt és nagymúltú versenyző távozik közülünk, de mióta hazajöttem, a tévében nem látok mást nap mint nap, hogy balesetekben halnak meg az emberek. Csak erre nem figyelünk annyira oda, mert a közvetlen közelünkben történik. A Dakarnak nem szükséges velejárója, hogy meghaljanak az emberek, de ki kell mondani, hogy a motorozás az egy veszélyes üzem - és nem csak a Dakaron.


Mi a kapcsolat a minőségbiztosítás (ha jól tudom ezen a területen dolgozol) és a Dakar között?
(Lemieux)


Alapvetően semmi. Az egyik a szakmai életemhez kapcsolódik, az üzleti élethez, a másik a hobbihoz, a sport időtöltésemhez. Most úgy tűnik, hogy ez az utóbbi több időt vesz el az életemből, és a minőségbiztosítás kicsit háttérbe szorul.


Milyen motorral indultál és hogy bírta?
(Szikla)


Egy vadonatúj KTM 660 Rally Replica, ami kimondottan a Dakar szabályainak megfelelő fejlesztés a KTM részéről, és csak megrendelésre gyártják. Amíg mentem, addig tökéletesen működött, és valószínű, hogy a terepralikon továbbra is ezzel fogok menni. Ami még mellette szól: a KTM szervizszolgáltatása az ilyen jellegű terepralikon.


Szio érdekeln körülbellül menyi pénzbe kerül a dakar a jelentkezéstöl számítva
(lenin)


Nagyon minimum költséggel számítva motor nélkül: kb. 10 millió forint. A motor az választástól függően 3-4 milliótól akár a 10 milliótól elmehet, attól függően, hogy milyen extrákat cserélsz ki rajta.


Milyen fórumon lehet értesülni a magyar tereprally futamokról? Nagyon érdekelne! Gratulálok a helytálláshoz!
(R.G.)


Sajnos, az elmúlt években motoros jellegű magyar tereprali-futamok nem kerültek megrendezésre, mert a rendezés is nagyon költséges. Az autós tereprali-futamokról az MNASZ honlapján biztos, hogy aktuális információkat tudsz beszerezni. Van aktivitás, hogy innentől kezdve Magyarországon is legyen 1-2 motoros tereprali-futam, de konkrét információk még nincsenek.


Milyen volt a viszony a Dakaron résztvevő magyar versenyzők között? És a külföldiekkel? Nem volt közös sörözgetés a szakaszok után?
(Anonim)


A három magyar motoros a lehetőséghez mérten eléggé segítette egymást. Én a magam részéről Szalay Balázséktől több ízben kaptam önzetlen segítséget, de főleg már Afrikában az egész tábor egy nagy kiterjedt családnak tekinthető, és bárkihez fordulsz, azt gondolom, hogy segít, amennyiben lehetősége van rá. - nációtól függetlenül.
A sörözgetés nem volt jellemző, hiszen a beérkezést követően a technika rendbetétele és a táplálkozás után a másnapra készülve igyekeztél minél hamarabb lefeküdni. Nálam még esténként rövid egyórás szeánsz volt a lábam fertőtlenítése, lekezelése - és a reggeleim is ezzel kezdődtek.


Üdvözlöm
Milyennek találta, találja a Dakar-rali szervezését?
(Anonim)


Egy folyamatosan mozgó és több olyan afrikai országon keresztülmenő eseményt, mint a Dakar nagyon nehéz megszervezni. Ezt szem előtt tartva számomra semmi rendkívüli probléma nem adódott. Talán az idei Dakar egyik gyenge pontja (haláleseteket leszámítva), az üzemanyag, tankolások nem voltak kielégítőek - már akkor sem, amikor még én is versenyben voltam.


Szia, kinek a végső sikerére tippelsz a motorosoknál?
További sok sikert
(Anonim)


Külföldi esetében Despres, de számomra a két magyar fiú a legfontosabb, és tegnap sikerült beszélnem velük telefonon, és talán Alma (Varga Ákos) megértette, hogy mindenféle jó helyezés mellett a legfontosabb, hogy Dakarba érkezzen.


Szia
Mi lehet az oka, hogy a Dakaron résztvevő versenyzők nagyobbik része 40 év fölötti, sőt, akad pár 60 évesnél idősebb is, 30 év alatt pedig elvétve találni versenyzőt? Ez az idősek sportja, vagy a fiatalok számára nem jelent semmit?
(Anonim)


Ez abból adódik elsősorban, hogy a Dakar és a hasonló maratoni terepraliknál nagyon sok lemondásra van szükség. Itt nem csak a napi 6-8-10 óra motorozás és az azt követő életmód is elég kemény, amit a mai fiatalok (én is fiatalnak tartom magam) kevésbé szeretnek. A másik talán fontosabb: a navigáció és az összetett feladatok az ismeretlen út miatt egy lényegesen megfontoltabb, tapasztaltabb idegrendszerre van szükség, ami a fiatalok esetében még nem mindig tapasztalható.


Ismerte személyesen Fabrizio Meonit vagy José Manuel Perezt? Ön mennyire érezte az életveszélyt motorozás közben?
(Anonim)


José Manuel Perezt nem. Meonival viszont már tavasszal volt szerencsém találkozni Tunéziában. Egy végtelenül közvetlen, barátságos, közlékeny fiatalember, egy rendkívül edzett és kitartást mutató testalkattal. Szerintem az utolsó egy-két napját már túlkalibrálta, és mindenképpen a győzelem vitte bele abba a más számára is megoldhatatlan feladatba, aminek az eredménye ez a tragikus kimenetelű bukás volt. Már az elmúlt napokban gyorshajtásért időbüntetést kapott, illetve a tévében is lehetett látni kicsit rendezetlen mozgású bukásait, ami rá nem volt jellemző.


Mit szólsz Palikék teljesítményéhez?
Sok sikert. Szia.
(dr. Markus Merk)


Úgy gondolom, hogy Magyarország sportdiplomáciai megítélését nagyban segíti, hogy technikai sportban mind a Palikék, mind a Balázsék, mind a Kisék ott vannak az első egyharmadban, de nem felejteném el, hogy két versenyben lévő motorosunk is már csak Dakarba érésükkel is a magyar motorsportot kicsit közismertebbé teszik, és arról még nem is beszéltünk, hogy az Alma nagyon szép helyen áll, és reméljük végez is.


Ha jövőre elindul a Dakaron, mire helyezi afő hangsúlyt a felkészülése során?
(Jordi Arcarons)


A felkészüléssel úgy gondolom, hogy most sem hibáztam sokat, de igyekszem minél több ilyen jellegű terepralin elindulni, hiszen egy maratoni terepralin a tapasztalatnál nincs erősebb ütőkártya. Amire figyelni kell, az elsősorban ott lesz, és nem győzöm ismételni a mögülünk rajtoló autósok és kamionosok előzése, valmaint a sivatagi dűnéken az esések után azonnal el kell hagyni a terepet, nehogy valaki ránkessen.


Szervusz, gratulálok.
Több helyen észrevettem, hogy az autósoknál/kamionosoknál más nemzetiségű a navigátor, mint a sofőr. Nem okoz ez problémát, például egy kínai-olasz kettősnél?
(Bregenz)


Tapasztalatom nincs ezzel kapcsolatban, hiszen mi saját magunkat navigáljuk, és ebből kifolyólag nincs nyelvi problémánk. Biztos, hogy két közös anyanyelvű esetében sokkal szerencsésebb, de nem tudok erre választ adni, nem tudom, hogyan kommunikálnak.


Családos ember vagy?
Ha igen, ők mit szóltak hozzá, hogy elindulsz a Dakaron?
(Anonim)


Igen, családos ember vagyok, két lányom van, egy öt és egy kilenc éves. A feleségem most is itt van velem, és hogy a baleset után kimentem Barcelonába és elindultam, az nagyban neki is köszönhető. A jövőbeni szereplésem két fontos dologtól függ: az egyik az anyagiak, amire remélem, hogy megtalálom a szponzorokat, a másik a családom támogatása, amire már szóbeli igent kaptam a jövőre nézve...


Szeva
Milyen hosszú felkészülés szükséges egy ilyen versenyhez? Te mikor kezdtél el készülni rá?
(Anonim)


Kérdés kérdést indukál: mi a cél? Az én célom egyértelműen a Dakarig való eljutás volt (a balesetet megelőző célról beszélünk) amatőr szinten.


Én azt szeretném kérdezni, hogy nem becsülted le a dakart mikor sérülten vágtál neki a viadalnak?
Nekem Szilvási jutott rögtön eszembe aki mosolyogva nyilatkozta, Ő nem hozott csak néhány gumit mert ritkán kap defektet....
A következő napon a KTM segítette ki mert dupla defekttel vergődött a szervíz felé.Pedig szurkoltam neki, mint ahogy neked is.
(PickUp)


A felkészülésem során tisztességesen igyekeztem mindent előkészíteni, a szervízt teljes körűen, többrétűen alapoztam meg. A sérüléssel nem számoltam, és azt követően, hogy a baleset megtörténtét követően csak Barcelonába való kiutazás volt megcélozva, hiszen a kifizetett költségek erre vonatkozóan már nem voltak visszatéríthetőek (ez az egész Dakarra vonatkozik), és pontosan a Dakart nem lebecsülve addig vállaltam a szakaszokat, amelyeket időn belül teljesítettem, amíg ez a sérülés nem nőtte ki magát olyan szintre, hogy már nem volt értelme tovább erőltetni. Sok tapasztalatot szereztem, és így utólag azt mondom, hogy megérte ezt a hat szakaszt legyűrni, hiszen a következő Dakar előtt egy kicsit több tapasztalattal tudok a felkészülésnek nekiállni. A mi technikai felkészültségünk szinte a lehetséges szintet kimerítette.

Köszönöm a kérdéseket, további érdeklődést a [email protected] e-mail címen szívesen fogadok. Sziasztok.


Üdvözlöm
Mit szól ahhoz, hogy azt tartják: ez általában a gazdagok sportja?
(Barry)


Nem tartom magam gazdagnak. Van némi kapcsolatrendszerem, akik támogatólag segítették az elindulást, és ezen támogatások nélkül a jövőben sem tudok majd versenyezni. Biztos, hogy ha valakinek vannak százmilliói, könnyebben el tud indulni egy ilyen megmérettetésen, de ritka az a párhuzam, hogy annyi pénze van és még motorozni is szeretne ilyen helyzetben.


Szerinted a bukások után reális, hogy 20 perc kell a helikoptereknek, vagy a szervezők nincsenek top-on?Meoninak ez volt az egyetlen alternativa vagy végződhetett volna másképpen is?
(Anonim)


Senki nem tudja, hogy 12 perc volt, 15, vagy 20, hiszen a bukás pillanatában nem volt a helyszínen senki. Én úgy gondolom, hogy a helikopter az információhoz jutástól kezdve mindent megtesz, hogy a legrövidebb időn belül a helyszínre érjen. A helikopterek felszállásának lehetetlensége idézte elő, hogy Rabat-Agadir között a motorosok speciál szakaszát a rendezők felfüggesztették. Szerintem a rendezők ezt a kérdést jól képviselik.


Mennyire tudta magát egy-egy versenyző a szakaszok után kipihenni?
(Anonim)


Nagyon egyéne válogatja, hiszen a tábor, ahova beérkezünk, egy olyan méhkas, amely a következő napi indulásig egy pillanatra sem áll meg, hsizen a versenyzők éjfélig-egyik érkeznek be folyamatosan, a kompresszorok, aggregátorok egész éjszaka mennek. Ha valaki elkészült a motorjának a felújításával, hajnal három körül csinál egy startot, megy vele egy kört. Négy és fél öt között pedig az első indulók már ébredeznek, startolnak. Földön aludni sem szeretnek sokan, kint a prérin pedig sátorban pihenni további lemondásokat igényel.


Mi kell ahhoz, hogy valaki elindulhasson a Dakaron. Mármint mikor kell jelentkezni, mennyi pénzt kell letenni, milyen kötelezettségeket kell vállalni?
További sok sikert kívánok
(Blohin)


Általában minden év júniusától lehet jelentkezni, a nevezéseket december közepén szokták lezárni, de aki el akar indulni, annak minél hamarabb kell jelentkeznie, és minél több pénzt befizetni, nem csak előleget. A Dakaron való elindulásnak a feltétele többrétű: FIM-licenc, oltások, vízum, nevezési lap kitöltése, stb.


Ha nem vagy sérült, bírtad volna az iramot Vargával?
(Anonim)


Vargával semmi esetre sem. Alma egy rendkívüli őstehetség, és ezt mutatja az első osztályú enduro-versenyek első helyezése is, de a Dakar az mindenkinek okozhat meglepetést, és ezért többször beszéltem vele, hogy számunkra az ő célbaérkezése sokkal fontosoabb, mint hogy most 28. helyett 26. legyen.


Szerinted van esély elkapni a gyáriakat (persze a motorosoknál)?Mert ha Palik közelíti az elejét Kisnek a három éves gépével, akkor úgy érzem át voltunk, vagyunk verve.
(Anonim)


A motorosokat illetően Magyarországon több olyan tehetséges motorost ismerek, akik ha megfelelő hátteret kapnának, ott lehetnének az első tízben a gyáriakkal együtt. Remélem, Alma mostani szereplésére odafigyelnek külföldiek is, és lehetősége nyílik a jövőben egy erősebb anyagi háttérrel rendelkező csapatban megmutatni, hogy mi rejlik még a kis hátizsákban.


Szia Henrik!
Két kérdésem lenne.
Jól hallottam, hogy a motoros szakág elnöke vagy? Vagy valami szövetségi tisztséged van, ugye?
Ne haragudj a kérdésért, de hány éves vagy? Mióta motorozol?
Köszi, mielőbbi felépülést a sérülésedből!
Üdv, bucey
(bucey)


1. 2003. november 15-e óta vagyok a Magyar Motorsport Szövetség elnöke.
2. 41 éves vagyok. Gyerekkorom óta motorozom, de a terepmotorozás 3-4 éve került be a látképbe, és azóta endurózom és enduro crossozom versenyszerűen.


Szia, Henrik, te kivel vagy a legjobban az autósok közül? Palik Laci téynleg nagyképű? mert én azt hallottam róla, hogy elég nagy az arca, de persze nem tudom, nem ismerem. A tudósítások szeritn a kamionosok meg igazi vidám fiúk. Ismered őket?
(gb)


Mélységében egyik autóst sem ismerem, és az elsődleges tartózkodásuk egy kivülről a Dakarba érkező személlyel kapcsolatban inkább csak azért tapasztalható, mert ők már tudják, hogy mi is van a háttérben.
A Palik Laci viselkedése számomra semmilyen negatív képet nem mutat, de nem is volt rá korábban módon se így, se úgy megtapasztalni. Egy biztos: a jelenlegi pozíciója önmagáért beszél, és tudomásom szerint kint a verseny alatt oda-vissza alapon segítenek egymásnak az autósok.
Kamionosok: akikkel én találkoztam, azokra illik ez a megállapítás. Nem hallunk sokat az assistance-kamionokról, de nem szabad elfelejteni, hogy ők legalább annyit, ha nem többet utaznak, és amíg az éjszaka a versenyzők megpróbálnak felkészülni a következő napra, ők szerelnek, és másnap megint utaznak. Ez mellett valóban tudnak mosolyogni, és én ezt nevezem teljesítménynek.


Szerinted is megroppant az egész romantikus Dakar-eszme? Vagy az ami idén (főleg a motoros mezőnyben) történt, az benne van a pakliban, és hadd szóljon jövőre is?
(m. marcellopoulos)


Aki a Dakarra készül, annak tudnia kell, hogy Afrikában mások a játékszabályok. Nincs aszfaltozott út, az irányokat az iránytű határozza meg, és ami homokos, az nem biztos, hogy nem köves, és ami köves, az nem biztos, hogy nem homokos. Ezzel azt szerettem volna mondani: semmiben nem lehetsz biztos, mégis mindenre fel kell készülnöd. Még itthon, ahol sokkal ideálisabbak a feltételek, és nap mint nap halnak meg emberek balesetekben, és mégsem gondolunk arra, hogy holnap nem megyünk ki az utcára, nem ülünk be az autóba, és végezzük a dolgainkat ugyanúgy, ahogy addig. Fáj, ha valakit elveszítűnk, főleg ha még ismertük is az illetőt, de remélem, a Dakar jövőre is az lesz, ami eddig a sok szenvedés és némi negatív élményei mellett azokkal az erős töltésekkel, ami miatt ennyien és ilyen túljelentkezéssel vágynak oda, amit még saját maguk sem tudnak, hogy hol van.


Nincs egy-két jó Dakar-képed? Engem a körítés érdekelne, pl. a tábor, a szerelések, az út mentén szaladgáló fekete gyerkőcök stb.
(dakar-fan)


Amennyiben a [email protected] írsz egy e-mailt, igyekszem igényeidet kielégíteni.


Szia Henrik!
Mekkora ez a kihívás(Dakar).Azok a homokdűnék, ha nem lenne GPRS-k(talán így kell írni) akkor eltévedhetnétek nem?
Hajrá Magyarok!
(Hű)


A GPS nagy segítség, de csak pár éve van a Dakaron, és korábban is mindig célbaértek az emberek. Talán a GPS az életbiztonságot és egy magabiztosságot támogat, de nem feltétlenül szükséges eleme a célbaérésnek. Idén lényegesen kevesebb GPS-pontot adtak meg alapban, de egy úgynevezett vészkóddal föl lehetett nyitni olyan sok GPS-kódot, hogy szinte méterről méterre benavigált a táborba. Ez természetesen kizárással, vagy legalábbis időbüntetéssel járt volna, de életbiztonság szempontjából benavigál a táborba.


Mennyire zavartak a bennszülöttek? Nem ért téged atrocitás(pl.:futottak be eléd)?
(Szmöre)


Amíg versenyben voltam, semmi ilyen negatív élményem nem volt, de miután kiálltam, és Zouaretből elindultam a 700 km-re dél felé eső Nouakshott felé, akkor történt egy-két közvetlen élményem a helyi populációval. Az egyik a sok közül, mikor 30-40 helyi érdekeltségű motorosrajongó körbevett minket, és többük pólóján Oszama Bin Laden szerepelt. Ehhez adalékként még négyünkön kívül egy amerikai motorossrác is velünk volt, de megtaláltam a megoldást, és fellazult a szituáció...


Ez egy fajta példamutatás volt, hogy az elnök is elindult?
(Szmöre)


Kicsit drága és időigényes példamutatás lett volna. Én úgy gondolom, előbb voltam motoros és senkinek korábban sem volt szándékomban bizonygatni, mennyire kötődöm a motorozáshoz, ezért most, hogy elnök vagyok, sem befolyásolja ezt a kérdést. Egy nagyon fontos dolog: most motoros is vagyok, elnök is vagyok. Egy biztos: örökre motoros maradok, az elnöki pozíciómat nem én határozom meg.


Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik