A Yamaha szerint Rossi nem megy a száguldó cirkuszba

Vágólapra másolva!
2004.09.29. 21:15
Címkék
A három kategória éllovasa, Valentino Rossi, Daniel Pedrosa és Andrea Dovizioso nagyon elhúzott az összetettben a két héttel ezelőtti Japán Nagydíjon.
Gyakorlatilag ők már csak elveszthetik a vb-címet, hiszen akár azt is megengedhetik maguknak, hogy a hátralévő négy viadal közül egyiken sem nyernek. Persze ha mégis sikerülne, akkor akár már a jövő heti Malajziai Nagydíjon világbajnokok lehetnek. Addig azonban még vár rájuk egy igazán nehéz feladat, hiszen a szombaton tartandó Katari Nagydíj talán az idény legkiszámíthatatlanabb viadala lesz.

Nemcsak Michael Schumacher (középen), az F1 mindenható ura, Bernie Ecclestone (jobbra) is szívesen látná Valentino Rossit a cirkuszban
Nemcsak Michael Schumacher (középen), az F1 mindenható ura, Bernie Ecclestone (jobbra) is szívesen látná Valentino Rossit a cirkuszban
Nemcsak Michael Schumacher (középen), az F1 mindenható ura, Bernie Ecclestone (jobbra) is szívesen látná Valentino Rossit a cirkuszban
A Formula-1-hez hasonlóan a gyorsasági motoros vb szervezői is folyamatosan olyan helyszíneket keresnek, ahol nem tiltják a dohánytermékek reklámozását. Így esett a választás Katarra, ahol igazi kuriózumnak számít a viadal, hiszen a Közel-Keleten a vb 55 éves történetében először tartanak motoros vb-futamot.
A katari fővárostól, Dohától 20 kilométerre lévő Losailban 52 millió dollárért felépített 5400 méteres pálya vonalvezetése (az új helyszín leginkább a barcelonai és a sepangi pálya keverékének mondható, azaz vannak nagyon gyors részei, az 1068 méteres célegyenes a vb-ben a második leghosszabb) tehát mindenki számára ismeretlen. Azt azonban az összes pilóta tudja, hogy a tapadással és a beállításokkal gondok lehetnek. A pálya a sivatag szélén épült, hatalmas lesz a forróság, az aszfaltot pedig finom porréteg borítja.
Az új Katari Nagydíj debütálása mellett egy másik fontos dolog is foglalkoztatja a motoros világot. Az elmúlt hét végén megrendezett F1-es Kínai Nagydíjon rengeteg szó esett Rossi esetleges átigazolásáról a száguldó cirkuszba. Főleg a Ferrari-istálló tagjai nyilatkoztak az ügyben. Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke, Jean Todt, a Ferrari sportigazgatója, valamint a maranellóiak két sztárja, Michael Schumacher és Rubens Barrichello olyan nyilatkozatokat tett, amelyekben azt sem zárták ki, hogy Rossi már 2005-ben a Formula-1 tagja lehet egy Ferrari volánja mögött. "Nagyon szeretném, ha Rossi ferraris lenne. Ha pedig elfogadják azt az új szabályt, amelynek értelmében három pilóta indulhat egy csapatban, akkor már jövőre nálunk versenyezhetne" - nyilatkozta Montezemolo, akinek a szavait Todt is megerősítette. "Csak Rossin múlik, hogy ferraris lesz-e, vagy sem."
A MotoGP királya nem reagált a ferrarisok nyilatkozataira, yamahás csapatfőnöke, Davide Brivio, valamint a Doktor egykori hondás mentora, az ötszörös 500-as világbajnok Michael Doohan viszont elképzelhetetlennek tartja, hogy Rossi már 2005-ben a Formula-1-ben versenyezzen. "Rossit a jövő év végéig szerződés köti a Yamahához, másrészt már teszteli a jövő évi motorunkat, és a téli tréningek időpontjában is megállapodtunk" - mondta Brivio, aki már egy novemberi raliversenyt is lekötött Rossinak. Doohan - ő a McLaren vendége volt a Kínai GP-n, tehát elég sok titkot megtudhatott az F1 berkein belülről - még további egy okot megemlít, amely Rossi MotoGP-ben való maradása mellett szól. "Rossi szívét egyetlen dolog dobogtatja meg igazán: a motorozás és semmi más. És itt is van még lehetősége arra, hogy világbajnoki címeket szerezzen…"

Az élcsoport
MotoGP: 1. Rossi (olasz, Yamaha) 229 pont, 2. Gibernau (spanyol, Honda) 190, 3. Biaggi (olasz, Honda) 158. 250 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 234, 2. De Puniet (francia, Aprilia) 187, 3. Porto (argentin, Aprilia) 186. 125 kcm: 1. Dovizioso (olasz, Honda) 208, 2. Barbera (spanyol, Aprilia) 163, 3. Locatelli (olasz, Aprilia) 156, …18. Talmácsi Gábor (magyar, Malaguti) 23, …26. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 6
Tv: Eurosport, 11.45-15.00 (élő)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik