Az első boxkiállás során az élre kerülő Michael Schumacher idei negyedik győzelmét hozta a Kanadai Nagydíj, amelynek hajrájában régen látott négyes fogat haladt át a célvonalon. A Ferrari ászát aki ezzel a győzelmével a pontverseny élére állt a hajrában a dobogóról lemaradó Fernando Alonso két másodpercen belül követte, köztük pedig ott volt még a Williams-istálló duója, Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya is. A vb-pontversenyben a verseny előtt vezető Kimi Räikkönen a boxból rajtolva a hatodik helyen végzett, így három ponttal követi Michael Schumachert a világbajnokságon.
Kanadai gyôzelmének köszönhetôen Michael Schumacher a 2003-as évadban elôször állt a világbajnoki pontverseny élére
Kanadai gyôzelmének köszönhetôen Michael Schumacher a 2003-as évadban elôször állt a világbajnoki pontverseny élére
A Kanadai Nagydíj reggelén Bernie Ecclestone kijelentette: a Minardinak nincs helye a Formula–1-ben. A száguldó cirkusz ura azért mondta ezt, mert Paul Stoddart, a kiscsapat igazgatója elhatározta, blokkolni fogja az új szabályok megszavazását csak azért, mert a nagyobb istállók nem adnak neki pénzt a túléléshez. "Paul Stoddartnak ki kellene szállnia a Formula–1-ből, mert nevetséges, ahogy a csapatát irányítja. Amíg a többiek költségvetése három-négyszáz millió dollárt tesz ki, ő tízmillióért könyörög. Már az év elején mondtam neki, hogy csukja be a kaput, nem bánnánk, ha nem lenne tíz istálló. Stoddart csak egy lelkes rajongó, de a sportágunknak vérprofikra van szüksége, nem az ilyenekre. A becsületes üzletemberek ilyenkor már rég be szokták csukni a boltot” – nyilatkozta Ecclestone. A Kanadai Nagydíj rajtjára napsütéses időben került sor, a pénteki esőt már elfeledte a mezőny. A szombati időmérést eredménytelenül záró Kimi Räikkönen a boxból rajtolt, tele tankkal. Ralph Firman a felvezető kör végén állt be üzemanyagért, így ő is csatlakozott a finnhez. A rajtnál az első hat sorrendje – Ralf Schumacher, Juan Pablo Montoya, Michael Scdhumacher, Fernando Alonso, Rubens Barrichello, Mark Webber – nem változott, de az első kanyarban Rubinho nekiment Alonso Renault-jának. Szintén az első körben, a hajtűkanyarnál megtolta Jarno Trulli Renault-ját Antonio Pizzonia, akinek a boxba kellett hajtania új első légterelőért. Barrichello autóján is ki kellett cserélni a lifegő első vezetőszárnyat, míg Montoya a második kör végén a célegyenesre fordító kanyarban megpördült, és visszaesett Webber mögé az ötödik helyre.
Számításaink szerint
Michael Schumacher 68. gyôzelmét aratva tette felejthetetlenné Formula–1-es karrierje 185. rajtját. A világbajnoki címvédô sorozatban ötödször állhatott fel a dobogóra, testvére, Ralf viszont – jóllehet eddig mindig az elsô nyolcban végzett – ebben az idényben most elôször találkozhatott a pódiummal.
Ami a Schumacher fivérek kettôs gyôzelmeit illeti, negyedszer fordult elô, hogy Schumi I és II végzett az elsô két helyen. A 2001-es Kanadai Nagydíjon az öcs hajtott célba elsôként, a két évvel ezelôtti franciaországi, a 2002-es brazíliai, illetve a mostani versenyen ugyanakkor Michael volt elôrébb.
Rubens Barrichello – aki megszakítás nélkül ötödik alkalommal volt pontszerzô – a Formula–1-ben tizenharmadikként lépte át a 300 pontos határt. Érdekesség, hogy az örökranglistán a brazil elôtt helyet foglaló tucatnyi pilóta közül három (Carlos Reutemann, Gerhard Berger, David Coulthard) hozzá hasonlóan nem nyert világbajnokságot. A pontlista élén álló Michael Schumacher egy híján 1000 pontot gyűjtött már.
Idei elsô pontjának örülhetett Olivier Panis. A Toyota francia versenyzôje legutóbb a 2002-es Olasz Nagydíjon került be a „pontzónába”, s akkor is csupán egy egységgel gazdagodott – csakhogy nem nyolcadikként, hanem hatodikként.
Räikkönennek jól jöttek a bakik, a harmadik körben már a 16. helyen száguldott. Montoya gyorsan visszaelőzte ausztrál vetélytársát, míg Trulli jobb hátsó kereke nem bírta sokáig, az olasz autójáról lejött a gumi, ezért lelassult, de beért a boxba, ahol új abroncsot kapott. Az élen a két Schumacher meglógott Alonsótól, akire villámgyorsan feljött Montoya. Mögöttük Webber, Olivier Panis, Cristiano da Matta, David Coulthard volt a pontszerző helyeken haladók sorrendje. A két Schumacher az első, Alonso és Montoya a második helyért vívot hatalmas csatát. Először a kolumbiai vitte döntésre a saját ügyét, a hajtűben megelőzte spanyol vetélytársát (ugyanebben a pillanatban méterekkel előrébb az autójával küszködő Trulli megpördült). Jacques Villeneuve fékhiba miatt kiállt, az idén hatodszor esett ki, ráadásul sorozatban a hetedik hazai versenyén nem ért célba. Az élbolyból a lifegő visszapillantó tükrével bajlódó Montoya kezdte a boxkiállásokat, majd Webber és Ralf Schumacher következett. Michael Schumacher egy körrel az öccse után ment a boxba, és visszajött a Williams-BMW elé! A boxkiállását még néhány körig halogató Alonso vezetett, és gyorsabb köröket teljesített, mint a német testvérpár. Pit stopja után Montoya mögé, a negyedik helyre érkezett vissza, mögötte az addig még nem szervizelő Räikkönen, majd Barrichello, Coulthard és Webber következett. Ralf Schumacher elöl tapadt ferraris bátyjára, miközben a verseny felénél Räikkönen jobb hátsó kereke a boxutca bejárata előtt defektes lett. A finn szerencséjére kevés időt vesztett, azonnal kapott új gumikat. A második boxkört a 40. körben Barrichello kezdte, de nem követték a többiek. A brazil Ferrarijáról a 43. körben lerepült az oldalsó légterelő elem. Montoya a 44. körben – amikor Räikkönen körhátrányba került Schumiékhoz képest – hajtotta végre második kiállását, majd ismét Ralf következett. Michael a 48. körben állt ki, majd Alonso és – a csapattársához hasonlóan csak az egyik visszapillantó tükrét használó – Ralf közé jött vissza. A spanyol újfent elhúzott a németektől, körönként két és fél másodpercet adott Schumacheréknek, akikre villámgyorsan jött fel Montoya. Alonso 15 körrel a vége előtt végrehajtotta utolsó boxkiállását, és a negyedik helyre, Ralftól tíz másodpercre jött vissza. Az első három az utolsó 12 kört úgy kezdte meg, hogy két másodpercen belül volt. Alonso kisvártatva megérkezett mögéjük, és így négyen vonatoztak el a célig. Senki sem támadta meg a másikat, Ralf az idei első dobogós helyének örült – és hogy a visszapillantó tükre nem okozott nagyobb galibát –, Montoya nem támadta saját csapattársát, Alonso Renault-motorja pedig esélytelen volt a BMW-vel szemben az egyenesben. Az ötödik helyért Barrichello és Räikkönen vívott nagy csatát, de a finn a végére feladta, és megelégedett a hatodik hellyel. Ezzel négypontos előnye hárompontos hátránnyá változott a vb-pontversenyben, amelyben az idén először Michael Schumacher vezet. Pontot szerzett még Webber és a Da Matta kiesése után a nyolcadik helyre feljövő Panis is, aki az idén először végzett az első nyolcban.
A legjobbak mondták
Michael Schumacher: – Roppant kemény verseny volt, nagyon igénybe vette az autót. A Williams-BMW-k a gumijaiknak köszönhetően rendkívül versenyképesek voltak, a leintésig nagyon oda kellett figyelnem. A taktikánk csak nüanszokkal tért el az övékétől, de ez éppen elég volt ahhoz, hogy megverjük őket. Vezetünk a világbajnokságban, de ez a verseny is megmutatta, hogy nagyon nehéz lesz az idény hátralévő része.
Ralf Schumacher: – Kicsit csalódott vagyok, mert egymás után kétszer indultam az első rajtkockából, de egyszer sem tudtam nyerni. Két évvel ezelőtt is hatalmas csatát vívtunk itt Michaellel, akkor én voltam a szerencsésebb, ezúttal viszont mellette állt Fortuna. Nem számítottunk ilyen jó szereplésre, furcsa volt, hogy Michael a Ferrarival feltart két Williams-BMW-t és egy Renault-t.
Juan Pablo Montoya: – A verseny elején egyszer túl közel mentem Ralfhoz, és akkor fékeztem, amikor kanyarodtam, ez pedig megpördüléshez vezetett. Szerencsére Michael nem jött nekem, és folytatni tudtam, de ezzel elúszott a győzelmi esélyem. A végén nem lehetett előzni, én sem tudtam megpróbálni Ralf ellen, és Alonsótól sem tartottam. A visszapillantó tükröm hiánya nem nagyon zavart, az sokkal inkább, hogy néha az ölembe és a fejem elé lógott.
35. Kanadai Nagydíj, a 16 futamos Formula–1-es világbajnokság 8. állomása, Montreal
A 70 körös (205.270 km) verseny végeredménye:
1. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:31:13.591 (átlag: 200.777 km/óra) 2. R. Schumacher (német, Williams-BMW, Michelin) 0.784 mp h. 3. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1.355 mp h. 4. Alonso (spanyol, Renault, M) 4.481 mp h. 5. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:04.261 p h. 6. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:10.502 p h. 7. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1 kör h. 8. Panis (francia, Toyota, M) 1 kör h. 9. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 2 k h., 10. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 4 k h., 11. Da Matta (brazil, Toyota, M, műszaki hiba)* 6 k h. *=nem ért célba Feladta: Frentzen (német, Sauber-Petronas, B, motor) 6, Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B, fék) 14, Firman (brit, Jordan-Ford, B, motor) 20, Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B, motor) 20, Trulli (olasz, Renault, M, kipörgésgátló) 22, Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M, motor) 47, Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B, műszaki hiba) 47, Button (brit, BAR-Honda, B, műszaki hiba) 51, Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B, műszaki hiba) 60 megtett kör után
Leggyorsabb kör: Alonso (49. kör) 1:16.040 (átlag: 206.465 km/óra)